Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tak tohle je Kodiaq. Škoda VisionS se představí za měsíc

  8:00aktualizováno  8:00
Studie naznačující podobu chystaného SUV bude mít premiéru začátkem března v Ženevě. Sériové provedení vozu, jenž by měl dostat jméno Kodiaq, by se mělo představit v druhé půlce roku. Mohutné auto do lehkého terénu bude mít jako první novodobá škoda až tři řady sedadel.

Skica konceptu nového velkého SUV značky Škoda | foto: Škoda AutoiDNES.cz

Nový koncept pojmenovaný VisionS představí mladoboleslavská značka v březnu na autosalonu v Ženevě. Švýcarská autoshow už je tradičním místem, kde česká značka představuje studie předznamenávající sériové modely. Předloni se takto v Ženevě představil koncept naznačující podobu superbu, v roce 2011 to byl zase koncept tehdy chystaného rapidu.

Studií VisionS (S vychází ze zkratky SUV) značka poprvé ukazuje, jak by mohlo vypadat nové SUV, které se zařadí do nabídky nad Škodu Yeti letos na podzim. Automobil s délkou 4,7 m, šířkou 1,91 m a výškou 1,68 metru bude mít uvnitř tři řady sedadel. Koncept bude šestimístný, ale sériové provedení bude podle zvyklostí této kategorie sedmimístné. Čeká se však, že třetí řada sedadel bude za příplatek, základní provedení by mělo být pětimístné.

Skica konceptu nového velkého SUV značky Škoda

Tým šéfdesignéra Jozefa Kabaně si opět pohrál se světly. Po netradičních ostře řezaných čelních lampách superbu navrhl pro koncept velkého SUV rozdělená přední světla. Je otázka, v jaké podobě toto řešení doputuje do sériové výroby.

Mohutnou karoserii budou rýsovat ostré hrany, které jsou pro moderní škodovky typické. Zajímavé jsou offroadově hranaté výřezy pro kola, mohutně tvarované boky představí charakteristické prolisy v úrovni kol.

Nové SUV velikosti přibližně Volkswagenu Touareg se bude vyrábět ve východočeských Kvasinách. Podle nejčerstvějších zpráv by měl dostat jméno Kodiaq - více tady.

Základní cena bude 650 tisíc, odhaduje Auto Bild

Může se hodit

Yeti

ŠKODA Yeti. Cena 592 600,- s DPH.

Další vozy značky Škoda na Automodul.cz.

Nový model vyjede na prodloužené platformě nového Volkswagenu Tiguan. Jde o modulární platformu MQB, kterou používají modely koncernu VW s pohonem předních a všech kol (haldex) s motory napříč, tedy i octavia se superbem. Základní verze má mít pohon předních kol, v nabídce bude samozřejmě i „čtyřkolka“.

Základním motorem kodiaka má být benzinový čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 110 kW (150 k) a dvě verze dvoulitru TSI s výkony 132 kW (180 k) a 162 kW (220 k). Německý automagazín uvádí v případě naftových motorizací jen dvoulitrové TDI naladěné na 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Dá se ale čekat, že se pod kapotu dostane i čtyřválec 1,6 TDI. Spekuluje se i o tom, že časem se představí hybridní verze (snad plg-in hybrid s benzinovým 1,4 TSI).

Fotogalerie

Kodiak má být první škodovkou, která dostane průhledový (head-up) displej, jenž důležité provozní údaje promítá na čelní sklo do zorného pole řidiče. Německý Auto Bild odhaduje základní cenu na 24 tisíc eur, to je asi 650 tisíc korun. To naznačuje, že Kodiaq má být SUV alternativou dosud největší škodě v nabídce, klasicky stavěnému superbu.

Nové SUV je prvním modelem nové strategie značky, kterou Škoda potvrdila při oznámení zrušení projektu nové generace roomsteru. „Škoda Auto vnímá na světových trzích stále snižující se poptávku po vozech ze segmentu MPV. Naopak velice dynamicky se jeví rozvoj segmentu vozů kategorie SUV. Z tohoto důvodu bude prioritou značky posilování modelové palety vozů kategorie SUV,“ řekl mluvčí firmy Vítězslav Pelc loni na začátku prosince.

Škoda vstoupila do segmentu SUV v roce 2009, kdy začala vyrábět model Yeti. Auta kategorie SUV jsou v českých statistikách označována ještě jako terénní, i když si řada z nich poradí maximálně s polní cestou. Po celém světě jde o nejrychleji rostoucí typ vozů, v Česku loni stouply prodeje o 35 procent. Rostly tedy téměř dvakrát rychleji než celý trh a jejich podíl na trhu dosáhl téměř dvaceti procent - více čtěte zde.





Nejčtenější

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Další z rubriky

Tanec u nové Škody Karoq
VIDEO: Když na autosalonu ve Frankfurtu zavřou, u Škodovky se tančí

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Sedmá večerní odzvonila první den frankfurtského autosalonu. Organizátoři vyhánějí opozdilce. Na stáncích se začíná zhasínat, auta oblékají na noc speciální...  celý článek

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.