Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tak tohle je Kodiaq. Škoda VisionS se představí za měsíc

  8:00aktualizováno  8:00
Studie naznačující podobu chystaného SUV bude mít premiéru začátkem března v Ženevě. Sériové provedení vozu, jenž by měl dostat jméno Kodiaq, by se mělo představit v druhé půlce roku. Mohutné auto do lehkého terénu bude mít jako první novodobá škoda až tři řady sedadel.

Skica konceptu nového velkého SUV značky Škoda | foto: Škoda AutoiDNES.cz

Nový koncept pojmenovaný VisionS představí mladoboleslavská značka v březnu na autosalonu v Ženevě. Švýcarská autoshow už je tradičním místem, kde česká značka představuje studie předznamenávající sériové modely. Předloni se takto v Ženevě představil koncept naznačující podobu superbu, v roce 2011 to byl zase koncept tehdy chystaného rapidu.

Studií VisionS (S vychází ze zkratky SUV) značka poprvé ukazuje, jak by mohlo vypadat nové SUV, které se zařadí do nabídky nad Škodu Yeti letos na podzim. Automobil s délkou 4,7 m, šířkou 1,91 m a výškou 1,68 metru bude mít uvnitř tři řady sedadel. Koncept bude šestimístný, ale sériové provedení bude podle zvyklostí této kategorie sedmimístné. Čeká se však, že třetí řada sedadel bude za příplatek, základní provedení by mělo být pětimístné.

Skica konceptu nového velkého SUV značky Škoda

Tým šéfdesignéra Jozefa Kabaně si opět pohrál se světly. Po netradičních ostře řezaných čelních lampách superbu navrhl pro koncept velkého SUV rozdělená přední světla. Je otázka, v jaké podobě toto řešení doputuje do sériové výroby.

Mohutnou karoserii budou rýsovat ostré hrany, které jsou pro moderní škodovky typické. Zajímavé jsou offroadově hranaté výřezy pro kola, mohutně tvarované boky představí charakteristické prolisy v úrovni kol.

Nové SUV velikosti přibližně Volkswagenu Touareg se bude vyrábět ve východočeských Kvasinách. Podle nejčerstvějších zpráv by měl dostat jméno Kodiaq - více tady.

Základní cena bude 650 tisíc, odhaduje Auto Bild

Může se hodit

Yeti

ŠKODA Yeti. Cena 592 600,- s DPH.

Další vozy značky Škoda na Automodul.cz.

Nový model vyjede na prodloužené platformě nového Volkswagenu Tiguan. Jde o modulární platformu MQB, kterou používají modely koncernu VW s pohonem předních a všech kol (haldex) s motory napříč, tedy i octavia se superbem. Základní verze má mít pohon předních kol, v nabídce bude samozřejmě i „čtyřkolka“.

Základním motorem kodiaka má být benzinový čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 110 kW (150 k) a dvě verze dvoulitru TSI s výkony 132 kW (180 k) a 162 kW (220 k). Německý automagazín uvádí v případě naftových motorizací jen dvoulitrové TDI naladěné na 110 kW (150 k) a 135 kW (184 k). Dá se ale čekat, že se pod kapotu dostane i čtyřválec 1,6 TDI. Spekuluje se i o tom, že časem se představí hybridní verze (snad plg-in hybrid s benzinovým 1,4 TSI).

Fotogalerie

Kodiak má být první škodovkou, která dostane průhledový (head-up) displej, jenž důležité provozní údaje promítá na čelní sklo do zorného pole řidiče. Německý Auto Bild odhaduje základní cenu na 24 tisíc eur, to je asi 650 tisíc korun. To naznačuje, že Kodiaq má být SUV alternativou dosud největší škodě v nabídce, klasicky stavěnému superbu.

Nové SUV je prvním modelem nové strategie značky, kterou Škoda potvrdila při oznámení zrušení projektu nové generace roomsteru. „Škoda Auto vnímá na světových trzích stále snižující se poptávku po vozech ze segmentu MPV. Naopak velice dynamicky se jeví rozvoj segmentu vozů kategorie SUV. Z tohoto důvodu bude prioritou značky posilování modelové palety vozů kategorie SUV,“ řekl mluvčí firmy Vítězslav Pelc loni na začátku prosince.

Škoda vstoupila do segmentu SUV v roce 2009, kdy začala vyrábět model Yeti. Auta kategorie SUV jsou v českých statistikách označována ještě jako terénní, i když si řada z nich poradí maximálně s polní cestou. Po celém světě jde o nejrychleji rostoucí typ vozů, v Česku loni stouply prodeje o 35 procent. Rostly tedy téměř dvakrát rychleji než celý trh a jejich podíl na trhu dosáhl téměř dvaceti procent - více čtěte zde.




Nejčtenější

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...



Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

Turbodiesel řady EA 189

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Taxi dělá sexy těla

Sexy kalendář newyorských taxikářů pro rok 2018

Kalendář newyorských taxikářů pro rok 2018 je tu a zas je to pokoukání. Konkurence kalendáře Pirelli s umělohmotnými...

VIDEO: Nejrychlejší auto světa umí přes 444 kilometrů v hodině

Koenigsegg Agera RS

Jet přes 400 km/h umí jen málokteré auto na světě. Dvě z nich se teď perou o titul nejrychlejšího. Bugatti Chiron a...

Autům i automobilkám zbývá posledních pár let, věští významný manažer

Bob Lutz

Bob Lutz, jeden z nejvýznamnějších manažerů ve světě automobilů, věstí konec autům i samotným automobilkám. Během 15 až...

Bentley Continental GT 6,0...
Bentley Continental GT 6,0...

r.v. 2014, naj. 83 400 km, benzín
3 123 200 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.