Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jak se sedí v kufru. Zkoušeli jsme třetí řadu ve Škodě Kodiaq

  18:04aktualizováno  18:04
Mallorca (Od zpravodajů iDNES.cz) - Figuríny, se kterými se provádějí nárazové zkoušky, jsou „padesátiprocentní“ lidé. To znamená, že dělí populaci podle výšky na půl. Půlka lidí je větších, druhá půlka menších. Tyto figuríny jsou vysoké přibližně 175 centimetrů a „kolem nich“ se stavějí auta.

A přesně tolik měří redaktor iDNES.cz. Zkusil, jaké to je na místech ve třetí řadě Škody Kodiaq.

Pět plus dva

Sedadla třetí řady jsou u všech aut do zhruba pěti metrů délky spíše nouzová. Obvykle se říká, že jsou určena pro odvoz dětí. Maminky svážející děti ze školky tak mohou svá mohutná SUV aspoň plně vytížit, když se s ostatními v ulici dohodnou.

Častěji by bylo lepší uvádět kapacitu auta 5 dospělých + 2 děti. Na druhou stranu se redaktorovi iDNES.cz před lety podařilo odvézt na „nouzových“ dětských zadních sedadlech v předchozí generaci Opelu Zafira napříč republikou 190centimetrového čahouna bez zdravotních následků.

Do kodiaqa jsme zkusili na zadní místo posadit dospělého. Jak to probíhalo, sledujte ve videu.

Nastupování je akrobacie

První dojmy? Odjištění sedačky ve druhé řadě je jednoduché, zvládnete to jednou rukou. Ale nastupování už chce trochu ohebnosti. Zatím jsem zkusil nastupování popředu. Ale možná by to šlo i zadkem napřed.

Nové fotky z testovacích jízd

Podívejte se na Škodu Kodiaq v akci

Když se na zadní sedadlo posadím tak, že mám celá záda kompletně opřená, mám nad hlavou ještě pár centimetrů místa, ale opěradlo mi končí někde u lopatek, opěrka hlavy vysunutá nadoraz mi taktak stačí. Když se sedadlo prostřední řady zaklopí do polohy, aby si na něj mohl někdo sednout, ocením, že se nevrací do nejzazší polohy, to by se mi zarazilo o kolena. Ale když se pasažér ve druhé řadě uskromní a posune se o nějaký centimetr vpřed, mám na kolena i nějaké místo.

Ovšem ani tak to není moc pohodlné, přece jen sedím v kufru a v podlaze není vybraný prostor pro chodidla, takže mám hodně pokrčené nohy a kolena (už roky bolavá) hodně vysoko. Ale více mi vadí ližiny, ve kterých se posunují sedadla druhé řady. Špičky chodidel sice pod sedačku zasunu, ale musím je mít nepřirozeně vyosené do boku.

Seděl jsem za kolegou, který má kolem 185 centimetrů a který nijak nestrádal. Já bych vzadu cestu z Prahy do Brna asi přežil, ale v Bratislavě už bych byl asi dřevěný.




Nejčtenější



Další z rubriky

Alfa Stelvio Quadrifoglio je supersport mezi SUV, už jsme s ní jeli

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde

Zkřížit SUV a sporťák je úkol, který se dnes snaží splnit většina automobilek. Pravda, připomíná to zadání podojit...

Zkusili jsme nové Audi A8, nejchytřejší auto na světě

Audi A8

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky....

Koncept Xmotion ukazuje drsnější stránku Nissanu

Nissan Xmotion

Automobilka Nissan zavzpomínala na úspěchy svých terénních automobilů a do Detroitu přivezla svérázný koncept, na...

Najdete na iDNES.cz