Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Jak se sedí v kufru. Zkoušeli jsme třetí řadu ve Škodě Kodiaq

  18:04aktualizováno  18:04
Mallorca (Od zpravodajů iDNES.cz) - Figuríny, se kterými se provádějí nárazové zkoušky, jsou „padesátiprocentní“ lidé. To znamená, že dělí populaci podle výšky na půl. Půlka lidí je větších, druhá půlka menších. Tyto figuríny jsou vysoké přibližně 175 centimetrů a „kolem nich“ se stavějí auta.

A přesně tolik měří redaktor iDNES.cz. Zkusil, jaké to je na místech ve třetí řadě Škody Kodiaq.

Pět plus dva

Sedadla třetí řady jsou u všech aut do zhruba pěti metrů délky spíše nouzová. Obvykle se říká, že jsou určena pro odvoz dětí. Maminky svážející děti ze školky tak mohou svá mohutná SUV aspoň plně vytížit, když se s ostatními v ulici dohodnou.

Častěji by bylo lepší uvádět kapacitu auta 5 dospělých + 2 děti. Na druhou stranu se redaktorovi iDNES.cz před lety podařilo odvézt na „nouzových“ dětských zadních sedadlech v předchozí generaci Opelu Zafira napříč republikou 190centimetrového čahouna bez zdravotních následků.

Do kodiaqa jsme zkusili na zadní místo posadit dospělého. Jak to probíhalo, sledujte ve videu.

Nastupování je akrobacie

První dojmy? Odjištění sedačky ve druhé řadě je jednoduché, zvládnete to jednou rukou. Ale nastupování už chce trochu ohebnosti. Zatím jsem zkusil nastupování popředu. Ale možná by to šlo i zadkem napřed.

Nové fotky z testovacích jízd

Podívejte se na Škodu Kodiaq v akci

Když se na zadní sedadlo posadím tak, že mám celá záda kompletně opřená, mám nad hlavou ještě pár centimetrů místa, ale opěradlo mi končí někde u lopatek, opěrka hlavy vysunutá nadoraz mi taktak stačí. Když se sedadlo prostřední řady zaklopí do polohy, aby si na něj mohl někdo sednout, ocením, že se nevrací do nejzazší polohy, to by se mi zarazilo o kolena. Ale když se pasažér ve druhé řadě uskromní a posune se o nějaký centimetr vpřed, mám na kolena i nějaké místo.

Ovšem ani tak to není moc pohodlné, přece jen sedím v kufru a v podlaze není vybraný prostor pro chodidla, takže mám hodně pokrčené nohy a kolena (už roky bolavá) hodně vysoko. Ale více mi vadí ližiny, ve kterých se posunují sedadla druhé řady. Špičky chodidel sice pod sedačku zasunu, ale musím je mít nepřirozeně vyosené do boku.

Seděl jsem za kolegou, který má kolem 185 centimetrů a který nijak nestrádal. Já bych vzadu cestu z Prahy do Brna asi přežil, ale v Bratislavě už bych byl asi dřevěný.



Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Rošťák ze staré školy up! GTI je nejzábavnějším volkswagenem

Volkswagen UP! GTI

V honbě za co největším výkonem potěší, že stále vznikají auta, která nejsou drtivě rychlá, ale „jen“ svižná, lehká a...

První opravdový konkurent pro Teslu je šampion v předjíždění od Jaguaru

Elektromobil Jaguar I-Pace

Zavedené automobilky neustále slibují, jak začnou prodávat elektromobily s výkonem a dojezdem bez kompromisů. Ale dosud...

Kosmický modul BMW má vlastní elektrárnu, zkusili jsme ho úplně vybít

BMW i3s REX

BMW i3 je jednou z ikon elektromobility. Vyrábí se od roku 2013 a ani za pět let neztrácí nic z neobvyklosti svého...

Najdete na iDNES.cz