Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Kodiaq záchranář má speciální zásuvku a ochranu proti zlodějům

  10:00aktualizováno  10:00
Škoda představuje svůj nejnovější model ve speciální úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby. Svítivý overal je doplněn spoustou LED diod a majáků a na palubě veze moderní lékařskou techniku, kterou před nenechavci chrání silný plech kryjící kufr.

„Vůz je vyveden v odstínu RAL 1026 s vysoce odrazivými retroreflexními prvky dle požadavků zákona (č. 296/2012 Sb. - pozn. red), vybaven sadou nejmodernější lékařské techniky a připraven pro zástavbu dalších prvků dle potřeb a přání zákazníků,“ vypočítává Jozef Baláž ze Škody Auto.

Škoda Kodiaq v úpravě pro záchranáře
Škodovka ukázala Kodiaq v úpravě pro záchranáře

Záchranářský kodiaq je osazen nejmodernější majákovou a výstražnou technikou. „Některé z vysoce svítivých LED prvků jsou v České republice použity a homologovány vůbec poprvé,“ dodává.

Fotogalerie

Nechybí majáková rampa, kterou doplňuje siréna o výkonu 100 W a stejně výkonný reproduktor. Za zadním oknem vozu je namontována plně programovatelná tzv. sváděcí světelná alej, která umožňuje dopravní signalizaci.

Kodiaq pro rychlou lékařskou pomoc je dále vybaven posílenou a rozšířenou elektroinstalací, zahrnující mimo jiné přípojku 230V s automatickým odpojením při startu a zástrčkou PowerAirBox včetně přípojného kabelu, dvěma anténami pro komunikační zařízení (Motorola, Matra), LED svítilnami, několika CL zásuvkami, nabíječkou, předehřevem motorového oleje, druhou 70Ah baterií či dodatečným pojistkovými skříněmi.

Škodovka ukázala Kodiaq v úpravě pro záchranáře

Specializovaná výbava pro záchranáře zahrnuje například výsuvný modul systému pro lékařské vybavení, různé úchytné popruhy, hasicí přístroj i odolnou dělící přepážku. Auto vozí mimo jiné špičkový defibrilátor, odsávačku, plicní ventilátor či lékařskou sadu první pomoci.

Kodiaq v záchranářském provedení vychází z výbavy Ambition a pohání jej nejžádanější pohonné ústrojí na domácím trhu: motor 2.0 TDI o výkonu 140 kW v kombinaci s pohonem všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Pro zajímavost: toto provedení je pro tento rok vyprodané, pro auta zadaná do výroby je dnes čekací lhůta devět měsíců.

Setkávací systém Zdravotnické záchranné služby

Víceúrovňový setkávací systém (rendez-vous) je moderní způsob organizace výjezdových skupin a stanovišť záchranné služby, poprvé byl využit v 70. letech 20. století. Principem organizace systému je setkávání dvou druhů výjezdových skupin. Rychlá zdravotnická pomoc ve složení řidič-záchranář a střední zravotnický pracovník s velkým sanitním vozem a posádky rychlé lékařské pomoci ve složení lékař a řidič-záchranář v rychlém kompaktním voze. Speciální vozidla systému rendez-vous jsou vybavena veškerým vybavením k ošetření pacienta jako velké sanitní vozy, ale nedisponují mobilizačním vybavením (nosítky a prostorem pro převoz).

Výhodou systému je především rychlost zásahu v aglomeracích a menší nutný počet lékařů. Ve městech se kompaktní vůz dostane k pacientovi rychleji a snadněji než velký sanitní automobil a lékař se ihned po příjezdu věnuje ošetření pacienta. Po příjezdu velkého sanitního vozu je pacient transportován do nemocnice tímto vozem, již bez asistence lékaře, který je tak rychle připraven k dalšímu výjezdu. Pokud je nutná spolupráce lékaře i při transportu pacienta (méně než 10 % případů), jedou obě vozidla do nemocnice, přičemž lékař se přesune do sanitního vozu.

„Ve 13 krajích České republiky, které systém rendez-vous využívají, aktuálně slouží potřebám Zdravotnické záchranné služby více než 80 vozů Škoda, z toho zhruba 70% tvoří modely yeti,“ uvádí Jozef Baláž.

Škodovka ukázala Kodiaq v úpravě pro záchranáře


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Najdete na iDNES.cz