VIDEO: Kodiaq záchranář má speciální zásuvku a ochranu proti zlodějům

  10:00aktualizováno  10:00
Škoda představuje svůj nejnovější model ve speciální úpravě pro potřeby Zdravotnické záchranné služby. Svítivý overal je doplněn spoustou LED diod a majáků a na palubě veze moderní lékařskou techniku, kterou před nenechavci chrání silný plech kryjící kufr.

„Vůz je vyveden v odstínu RAL 1026 s vysoce odrazivými retroreflexními prvky dle požadavků zákona (č. 296/2012 Sb. - pozn. red), vybaven sadou nejmodernější lékařské techniky a připraven pro zástavbu dalších prvků dle potřeb a přání zákazníků,“ vypočítává Jozef Baláž ze Škody Auto.

Škoda Kodiaq v úpravě pro záchranáře
Škodovka ukázala Kodiaq v úpravě pro záchranáře

Záchranářský kodiaq je osazen nejmodernější majákovou a výstražnou technikou. „Některé z vysoce svítivých LED prvků jsou v České republice použity a homologovány vůbec poprvé,“ dodává.

Fotogalerie

Nechybí majáková rampa, kterou doplňuje siréna o výkonu 100 W a stejně výkonný reproduktor. Za zadním oknem vozu je namontována plně programovatelná tzv. sváděcí světelná alej, která umožňuje dopravní signalizaci.

Kodiaq pro rychlou lékařskou pomoc je dále vybaven posílenou a rozšířenou elektroinstalací, zahrnující mimo jiné přípojku 230V s automatickým odpojením při startu a zástrčkou PowerAirBox včetně přípojného kabelu, dvěma anténami pro komunikační zařízení (Motorola, Matra), LED svítilnami, několika CL zásuvkami, nabíječkou, předehřevem motorového oleje, druhou 70Ah baterií či dodatečným pojistkovými skříněmi.

Škodovka ukázala Kodiaq v úpravě pro záchranáře

Specializovaná výbava pro záchranáře zahrnuje například výsuvný modul systému pro lékařské vybavení, různé úchytné popruhy, hasicí přístroj i odolnou dělící přepážku. Auto vozí mimo jiné špičkový defibrilátor, odsávačku, plicní ventilátor či lékařskou sadu první pomoci.

Kodiaq v záchranářském provedení vychází z výbavy Ambition a pohání jej nejžádanější pohonné ústrojí na domácím trhu: motor 2.0 TDI o výkonu 140 kW v kombinaci s pohonem všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Pro zajímavost: toto provedení je pro tento rok vyprodané, pro auta zadaná do výroby je dnes čekací lhůta devět měsíců.

Setkávací systém Zdravotnické záchranné služby

Víceúrovňový setkávací systém (rendez-vous) je moderní způsob organizace výjezdových skupin a stanovišť záchranné služby, poprvé byl využit v 70. letech 20. století. Principem organizace systému je setkávání dvou druhů výjezdových skupin. Rychlá zdravotnická pomoc ve složení řidič-záchranář a střední zravotnický pracovník s velkým sanitním vozem a posádky rychlé lékařské pomoci ve složení lékař a řidič-záchranář v rychlém kompaktním voze. Speciální vozidla systému rendez-vous jsou vybavena veškerým vybavením k ošetření pacienta jako velké sanitní vozy, ale nedisponují mobilizačním vybavením (nosítky a prostorem pro převoz).

Výhodou systému je především rychlost zásahu v aglomeracích a menší nutný počet lékařů. Ve městech se kompaktní vůz dostane k pacientovi rychleji a snadněji než velký sanitní automobil a lékař se ihned po příjezdu věnuje ošetření pacienta. Po příjezdu velkého sanitního vozu je pacient transportován do nemocnice tímto vozem, již bez asistence lékaře, který je tak rychle připraven k dalšímu výjezdu. Pokud je nutná spolupráce lékaře i při transportu pacienta (méně než 10 % případů), jedou obě vozidla do nemocnice, přičemž lékař se přesune do sanitního vozu.

„Ve 13 krajích České republiky, které systém rendez-vous využívají, aktuálně slouží potřebám Zdravotnické záchranné služby více než 80 vozů Škoda, z toho zhruba 70% tvoří modely yeti,“ uvádí Jozef Baláž.

Škodovka ukázala Kodiaq v úpravě pro záchranáře

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Do okolí Paříže od léta nebudou smět stará dieselová auta

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Do okolí Paříže už od července 2019 nebudou moci vjíždět stará dieselová auta. Rozhodla o tom rada oblasti zvané Velká...

Najdete na iDNES.cz