Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda se chystá v roce 2017 do Jižní Koreje, kde teď VW nesmí prodávat

  11:53aktualizováno  11:53
Novým trhem pro značku Škoda by se mohla už v příštím roce stát Jižní Korea, kde má její mateřský Volkswagen momentálně pozastavený prodej desítek svých modelů VW, Audi a Bentley kvůli aféře Dieselgate.

Nový model, kterým je velké SUV jménem Kodiaq, má být pro Škodu vstupenkou na nové trhy. | foto: Škoda

S odvoláním na zdroj z automobilky přinesl tuto informaci server Automotive News Europe. Škoda o vstupu na korejský trh uvažuje už delší dobu, společně například s Íránem a Singapurem.

„Jako součást Strategie 2025 společnost Škoda průběžně analyzuje potenciál trhů, na kterých dosud není přítomná, a to včetně zemí jako je i Jižní Korea a Írán. Rozhodností o konkrétním datu vstupu na tyto trhy však dosud nepadlo,“ uvedl mluvčí Škodovky Jozef Baláž.

Vstup na korejský a íránský trh ovšem pro iDNES.cz potvrdil předseda představenstva Bernhard Maier už začátkem letošního července.

Souvisí to i s rozšířením modelové palety o nové SUV Kodiaq. „S rozšířením palety SUV vozů jsme schopni získávat nové trhy,“ uvedl Maier. Automobilka se nyní nadechuje k expanzi, největším soustem bude severoamerický trh.

„V průběhu nadcházejícího roku chceme mít otázku Severní Ameriky rozhodnutou,“ prohlásil Maier. Škoda nyní pokrývá přes padesát procent světového trhu a severní Amerika tvoří čtvrtinu světového trhu s automobily. Pokud chce tedy mladoboleslavská automobilka i nadále růst, bude vstup na tamní trh potřebný.

Uvedení značky Škoda na jihokorejský trh by mohlo koncernu VW pomoci zlepšit si reputaci. Tamní úřady totiž nedávno zakázaly prodej zhruba 80 modelů vozů značek Volkswagen, Audi a Bentley v souvislosti s aférou Dieselgate a vyměřila jí pokutu ve výši 17,8 miliardy wonů (asi 400 milionů korun). Škoda by tak musela velmi pečlivě volit nejen nabídku modelové řady, ale i přesnou specifikaci motorů. „Do rozhodnutí o případném vstupu na korejský trh nebudeme komentovat ani toto,“ dodal Jozef Baláž.

Jižní Korea nepatří mezi největší světové trhy (ročně se zde prodají zhruba dva miliony nových aut), ale je významným odbytištěm zejména pro luxusní značky koncernu VW. Stejně jako v Evropě zde dieselové motory tvoří zhruba polovinu prodejů.

Korea je domovským trhem automobilek Kia a Hyundai, které jsou také velmi aktivní v Evropě. Značky mají továrny v České republice a na Slovensku.

Autoři: ,


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Najdete na iDNES.cz