Škoda odhaluje malé SUV Kushaq, první model na nové platformě pro Indii

  10:30
Škoda pokračuje v poodhalování nového modelu pro indický trh. Malé SUV jménem Kushaq se představuje na prvních fotkách, prozatím je maskované. Světová premiéra se bude konat v březnu v Indii. Česká značka v rámci projektu India 2.0 zodpovídá za všechny aktivity koncernu Volkswagen na indickém subkontinentu.
Škoda Kushaq

Škoda Kushaq | foto: Škoda Auto

Kushaq je první sériový vůz postavený na platformě MQB-A0-IN. Jedná se o verzi modulární architektury MQB, která byla Škodou speciálně upravena pro indický trh. Budou ji rovněž využívat další modely koncernu Volkswagen na tamním trhu. Tato platforma splňuje nové, přísnější bezpečnostní a emisní normy platné v Indii.

Jméno nového kompaktního SUV pochází z několik tisíciletí starého indického jazyka sanskrt. V této ještě dnes užívané „řeči bohů“ označuje „Kushak“ krále nebo vládce.

Po modelech Kodiaq a Karoq se jedná již o třetí SUV nabízené Škodou v Indii. Kromě toho prodává na tamním trhu ještě indickou verzi modelu Rapid a Octavii se Superbem.

Malé pětimístné SUV pro indické cesty má stejný rozvor jako evropská Škoda Kamiq – 2 651 mm.  Kushaq vychází z konceptu Vision IN, který automobilka představila před rokem na autosalonu v Dillí (podívejte se na něj).

Kompaktní SUV bude dostupné se dvěma benzinovými přímovstřikovými motory TSI. Přední kola budou pohánět motory 1,0 nebo 1,5 litru. Párovat je bude možné s trojicí převodovek: šestistupňová manuální, šestistupňová automatická nebo sedmistupňová automatická DSG. Díky výhodám technologie TSI nabízejí oba motory skvělý výkon a nízkou spotřebu paliva.

„Modelovou ofenzívu celkem čtyř nových kompaktních vozů značek Škoda a Volkswagen zahajuje právě Kushaq. Všechny modely jsou postaveny na modulární platformě MQB-A0-IN, kterou Škoda Auto upravila speciálně pro potřeby indického trhu. Jsem si jist, že tento model přesvědčí indické zákazníky,“ komentuje Thomas Schäfer, předseda představenstva české značky.

Gurpratap Boparai, generální ředitel společnosti Škoda Auto Volkswagen India Private, která všechny aktivity německého koncernu v Indii zastřešuje, dodává: „Představení nového vozu je první z několika premiér vozů v rámci projektu India 2.0. Tento model byl vyvinut v Indii s ohledem na sofistikované a náročné požadavky zákazníků. Jsme hrdi na to, že v budoucnu budou představeny další vozy postavené na specifické indické platformě.“

Cílem projektu India 2.0 je posílení pozice značky Škoda a koncernu Volkswagen na indickém trhu výrazným rozšířením nabídky vozů v objemovém segmentu. „V rámci tohoto projektu investuje koncern Volkswagen celkem jednu miliardu eur, z toho 275 milionů eur do výzkumu a vývoje kompaktních SUV a liftbacků. Škoda Auto spravuje v Indii také aktivity značek Audi, Porsche a Lamborghini. Téměř 30 modelů pokryje požadavky různých segmentů trhu a jejich cenové strategie. Od října 2019 řídí Škoda společnost Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL), která vznikla sloučením tří bývalých samostatných společností a která zastřešuje všechny lokální aktivity koncernu Volkswagen,“ vysvětluje mluvčí Škody Christian Heubner.

„U nových vozů je plánována vysoká úroveň lokalizace, která bude dosahovat 95 %. Technický vývoj probíhá v Technologickém centru v Púně, které bylo otevřeno v lednu 2019. Velkou roli při vývoji platformy MQB-A0-IN sehrál tým 250 indických inženýrů.“

„Škoda Auto má na indickém trhu dlouhou tradici. Ve 30. letech absolvovalo několik výprav dálkové jízdy s vozy Škoda z tehdejšího Československa do Indie. Ve druhé polovině 30. let dovážela automobilka do Indie ročně až 90 vozů. V roce 1938 to znamenalo sedmé místo mezi 39 exportními trhy mladoboleslavské značky,“ uvádí Štěpán Řehák ze Škody Auto. V roce 2001 založila automobilka poprvé vlastní dceřinou společnost působící na indickém trhu.

V roce 2019 bylo v Indii, která má více než 1,3 miliardy obyvatel, prodáno přibližně tři miliony vozů.

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Přípravář staveb/rozpočtář

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Jihočeský kraj
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...