Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

  9:38aktualizováno  10:10
Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní roli v tom měla hrát Škoda. Na začátku srpna ovšem firmy jednání ukončily. Ale manažer koncernu nově prozradil, že Škoda na levném voze stále pracuje.

Ilustrační snímek | foto: media.skoda-auto.com

Thomas Sedran, šéf strategie celého koncernu Volkswagen, to prozradil pro Automotive News Europe. Zmrazení jednání s Tatou neznamená konec koncernovým projektům pro rozvojové trhy. Sedran prozradil, že se pracuje na low-cost škodovce pro další rozvojové země, která by měla dorazit do roku 2020.

Automobilky si obecně moc neví rady, jak proniknout na indický trh (analýzu čtěte zde), zaměřují tedy svou pozornost jinam. V souvislosti s nově vyzrazeným projektem Škody Sedran naznačil, že by počítají z Brazílií a Íránem.

Dohodu o spolupráci na low-costu podepsala Škoda (Volkswagen) s Tatou letos v březnu. V srpnu ovšem firmy oznámily, že jednání uzavřely, protože se shodly, že „nemohou realizovat technické ani ekonomické synergie ve společně požadovaném rozsahu“. Podle renomovaného italského magazínu Quattroruote je problém v tom, že škodováci chtěli původně použít technickou platformu Taty označenou AMP. Jenže po kalkulaci nákladů na její upravení podle chystaných požadavků na bezpečnost (crash testy) a emisní normy, se ukázalo, že by to bylo příliš nákladné.




Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Kritik elektromobilů v ráži: A komu chcete ty elektromobily prodat?

Volkswagen I.D. Buzz

Proč kupovat výrazně dražší auto, jež navíc nedosahuje kvalit toho, které už máte? Profesor Fritz Indra se v rozhovoru...



K plavkám bouchačka a gorila jezdí vpředu: tato pravidla fakt platí

(Ilustrační snímek)

V Saúdské Arábii ještě stále nesmí řídit ženy, zato na Aljašce může řídit každý, komu bylo čtrnáct. Někde musí před...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...

V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Další z rubriky

Filipíny se zbavují své ikony, je příliš neekologická

Filipíny - Jeepney - dostanete se s ním všude. Stojí pár pesos a jeto velké...

Veřejná doprava v řadě světových měst má své legendy a ikony. Symbolem Londýna jsou černé taxíky a červené dvoupatrové...

VIDEO: Policista tančí na křižovatce jako Jackson, ta se pak méně ucpává

Tancující policista Ranjeet Singh

Ranjeet Singh je hvězdou křižovatek v indickém Indauru. Tento policista povýšil práci regulovčíka, kterou dělá už...

Škoda vyvíjí manuál pro koncern VW, přemýšlí o robotizované převodovce

Výroba manuální převodovky MQ 200

V Mladé Boleslavi se vyrábí manuální převodovka MQ 200, tedy pro motory s točivým momentem do 200 Nm. Nyní zde bude...

Najdete na iDNES.cz