Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

  9:38aktualizováno  10:10
Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní roli v tom měla hrát Škoda. Na začátku srpna ovšem firmy jednání ukončily. Ale manažer koncernu nově prozradil, že Škoda na levném voze stále pracuje.

Ilustrační snímek | foto: media.skoda-auto.com

Thomas Sedran, šéf strategie celého koncernu Volkswagen, to prozradil pro Automotive News Europe. Zmrazení jednání s Tatou neznamená konec koncernovým projektům pro rozvojové trhy. Sedran prozradil, že se pracuje na low-cost škodovce pro další rozvojové země, která by měla dorazit do roku 2020.

Automobilky si obecně moc neví rady, jak proniknout na indický trh (analýzu čtěte zde), zaměřují tedy svou pozornost jinam. V souvislosti s nově vyzrazeným projektem Škody Sedran naznačil, že by počítají z Brazílií a Íránem.

Dohodu o spolupráci na low-costu podepsala Škoda (Volkswagen) s Tatou letos v březnu. V srpnu ovšem firmy oznámily, že jednání uzavřely, protože se shodly, že „nemohou realizovat technické ani ekonomické synergie ve společně požadovaném rozsahu“. Podle renomovaného italského magazínu Quattroruote je problém v tom, že škodováci chtěli původně použít technickou platformu Taty označenou AMP. Jenže po kalkulaci nákladů na její upravení podle chystaných požadavků na bezpečnost (crash testy) a emisní normy, se ukázalo, že by to bylo příliš nákladné.





Nejčtenější

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.