Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda má výhodu v levnějším pojištění

aktualizováno 
Škodovácký sedan je - stejně jako jeho mladoboleslavští sourozenci - ve výhodnosti pojištění stále před zahraniční konkurencí.
stejně jako jeho mladoboleslavští sourozenci - ve výhodnosti pojištění stále před zahraniční konkurencí. Cenové rozdíly pojistného jsou často až propastné. Například Kooperativa nabízí havarijní pojištění pro Fabii sedan, která se zúčastnila testu MF DNES, za 10 196 korun, zatímco majitel thalie zaplatí ročně o čtyři a cordoby dokonce o jedenáct tisíc korun víc. Výši pojistky ovlivňuje pořizovací cena, která se u hodnocených vozů lišila. Thalie v testu se dala pořídit levněji než soupeřící fabie, přesto Allianz pojistí Renault Thalia za 14 631 korun, kdežto Fabii sedan za 12 864 korun. Třítisícový rozdíl ve prospěch fabie je také u České pojišťovny. Výše havarijního pojištění je závislá zejména na pořizovací ceně vozu, jeho výbavě, způsobu zajištění a kromě jiného také na tom, jak konkrétní modely zajímají zloděje a jak složitě je lze opravit po haváriích. Pro orientaci si však stačí pamatovat, že roční pojistka stojí zhruba čtyři procenta z ceny nového automobilu. Rozdíly v cenách povinného pojistného za auta různých objemů motorů se významně zvětšují ve prospěch menších obsahů, ale rozdíly v sazbách mezi jednotlivými pojišťovnami jsou stále jen v řádu stokorun. Porovnávané vozy patří do stejné pojistné kategorie automobilů s obsahem motoru od 1350 cm3 do 1850 cm3 a oslovené pojišťovny pro ně nabízejí povinné ručení v cenách od 3292 Kč u Generali do 3840 Kč u Kooperativy.

Sazby havarijního pojištění srovnávaných automobilů (Kč)

Model Cena vozu Česká Generali Allianz Kooperativa
(Kč) pojišťovna

Škoda Fabia sedan 306 200 12 860 10 809 12 864 10 196
1.4 (50 kW) Classic

Seat Cordoba 419 900 21 121 18 896 21 062 21 162
1.6 (74 kW)

Renault Thalia 279 900 14 871 11 244 14 631 14 061
1 .4 (55 kW)

Poznámka: Při pětiprocentní spoluúčasti, na jeden rok, pro ČR a Evropu
Pramen: MF DNES

Povinné ručení pro hodnocené vozy

pojišťovna cena (Kč)

Česká pojišťovna 3837
Generali 3292
Allianz 3837
Kooperativa 3840

Poznámka: Sazby platí pro letošní rok bez pětiprocentního bonusu za bezškodní průběh
Pramen: MF DNES



Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.