Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Ming Rui, Laura a Octavia - už jich jsou dva miliony.

  16:39aktualizováno  16:39
Dvoumiliontou octavii automobilky vyrobili dnes ve vrchlabském závodě Škody. "Jedná se o verzi pro volný čas tohoto nejúspěšnějšího současného vozu značky Škoda – Octavia Scout 2,0 TDI stříbrné barvy," uvádí Jaroslav Černý, tiskový mluvčí automobilky.

Škoda Octavia Scout | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Původní Škoda Octavia se vyráběla v šedesátých letech minulého století. Novodobé octavie se vyrábí od roku 1996. V roce 2004 měla první generaci nahradit nová. Starší ale z produkce automobilky pro neustávající zájem zákazníků nezmizela, dodnes se vyrábí pod označením Tour.

Škoda Octavia pro čínský trh

Škoda Octavia Tour se vyrábí ve Vrchlabí a montuje se také v zahraničních montážních závodech v Indii, v Rusku, v Kazachstánu, na Ukrajině a v Bosně.

Těžiště výroby octavií je v Mladé Boleslavi, montují se také v Indii, v Rusku, na Ukrajině, v Bosně a licenční výroba probíhá od dubna 2007 také v Číně. Na Indickém trhu je Škoda Octavia prodávána pod označením Laura, v Číně s názvem Ming Rui.

Škoda Octavia RS

Od zahájení výroby sjelo z linek automobilky celkem 1 315 000 octavií první generace a 685 000 "nových".

"Za rok 2007 bylo dodáno zákazníkům 72 529 vozů Škoda Octavia Tour a 237 422 vozů Škoda Octavia," říká Černý.

Škoda Octavia


Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.