Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda nabídne do čtyř let elektrické auto. První je Octavia Green E Line

  23:27aktualizováno  23:27
V Paříži se představuje první elektromobil značky Škoda. Octavia na baterky ujede až 140 kilometrů. Do tří až čtyř let budou škodovky na elektřinu v prodeji.

Do posledních chvil utajená premiéra mladoboleslavské automobilky nese jméno Škoda Octavia Green E Line a je to bílý kombík. Navenek nic neobvyklého, ale v útrobách se dějí velké věci. Namísto obyčejného spalovacího motoru má pod kapotou elektromotor a místo nádrže zabraly lithium-iontové akumulátory. Baterie se doplňují ze zásuvky, ale například i rekuperací při brzdění nebo brzděním motorem při sjíždění svahu.

Škoda Octavia Green E Line

Koncept je první škodovkou s čistě elektrickým pohonem. "Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model ideálně vhodný pro montáž baterie, elektronické řídicí jednotky a elektromotoru," vysvětluje Škoda. Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment 270 Nm je k dispozici už při rozjezdu, což je dáno charakteristikou tohoto pohonu. To umožní ostré starty elektroškodovky.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhých dvanáct sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h.

"Dojezd 140 kilometrů splňuje požadavky většiny řidičů, kteří v Evropě dojíždějí do zaměstnání," uvádí automobilka.

Škoda Octavia Green E Line

Baterie se skládá ze 180 lithium-iontových článků o průměru 150 mm a délce 650 mm. Akumulátor má kapacitu 26,5 kilowatthodin, jeho hmotnost činí zhruba 315 kilogramů. Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní podlahou a částečně i v zavazadlovém prostoru. Kufr elektrického kombíku má 430 litrů a má i dvojité dno. Namísto rezervy má lepicí soupravu.

Škodovka plánuje příští rok nasazení testovací flotily až 20 vozů v Česku a Německu. Půjčovat je budou vybraným firmám, aby je otestovaly v běžném provozu. "Ověříme si tak zkušenosti z provozu a během tří až čtyř let chceme uvést první sériově vyráběné elektrické škodovky," říká Evžen Krauskopf, tiskový mluvčí automobilky. Prvním elektrickým modelem může být jakékoliv škodovka, nemusí to být zrovna octavia. Pro představení technologie se ale tentokrát hodila nejlépe. Můžeme se tak klidně dočkat elektrického yetiho nebo roomsteru. Se sériovou výrobou se ale podle Krauskopfa počítá na sto procent a velmi brzo.

Centrální panel navigace ukazuje toky energie mezi jednotlivými částmi elektrického pohonu. Řidiči ukazuje informace o aktuálním výkonu, spotřebě a stavu nabití akumulátoru i o zbývajícím dojezdu vozu.

Budíky v kapličce pod volantem mají stejnou grafiku, jen místo palivoměru je "elektroměr".


Elektrická octavia také dostala novou speciální barvu, bílou perleť.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.