Škoda nabízí ministerské superby

Podobně jako francouzské automobilky počítají se slušností vládních institucí, že budou jezdit jejich vozy, i mladoboleslavská továrna hledí tímto směrem a vyparádila jednu ze svých limuzín vyšší střední třídy.

Podobně jako francouzské automobilky počítají se slušností vládních institucí, že budou jezdit jejich vozy, i mladoboleslavská továrna hledí tímto směrem a vyparádila jednu ze svých limuzín vyšší střední třídy. Tmavě modrý Superb se liší už na první pohled státními vlajkami na obou předních blatnících. Nejprve Škodovka nasadila na chromované tyčky látkové standarty, ale ty ve vyšších rychlostech prozrazoval hlučnější třepot. Na druhý pokus dostal vůz plastové vlajky a ty už zůstaly bez výhrady. Nápadnější než státní znaky pro ty, kteří do vozu usednou - je audio-DVD systém.

Běžné rádio ustoupilo digitálnímu přístroji s velkým displejem nejen na středové konzoli mezi předními sedadly, ale také na zadních stranách hlavových opěrek předních sedadel. Ovládání navíc není pevně svázáno s palubní deskou, nýbrž je integrováno do dálkového ovládání velkého jako dlaň. To proto aby si mohl důležitý cestující na zadním sedadle volit mezi zvukem z rádia nebo CD přehrávače a filmem z DVD. Celá soustava pamatuje dokonce i na variantu, kdy řidič poslouchá rádio a cestující vzadu sleduje film - proto jsou kvůli nežádoucímu mixu zvuků v automobilovém minikině k dispozici sluchátka.

Kvůli plynulému a rychlému pohybu důležitých státních osobností nabízí Škoda do své limuzíny kombinaci silného turbodieselového motoru V6 2.5 TDi s pětistupňovou automatickou převodovkou. V redakčním testu se takto hnaný vůz choval jako správně sebevědomý křižník silnic. Síla 114 kW stačila dodávat dostatečnou svižnost téměř dvoutunovému automobilu. Hmotnost se naopak projevila při brzdění, kdy přibývalo situací, kdy bylo nezbytné šlapat na pedál rozhodněji. Samostatnou kapitolou dieselových superbů je automatická převodovka. V automatickém režimu nabízí ekonomickou, komfortní, ale i sportovní volbu. Ta zaručuje, že automat nechá stoupat otáčky až na maximální hodnoty a nechá řidiče využít maximálního výkonu agregátu.

Vedle toho zůstává možnost manuální volby převodových stupňů - řidič udílí pokyn, kdy řadit, a zda nahoru, nebo dolů a transmise je potom na převodovce samé. Na rozdíl od některých zahraničních značek, automatická převodovka superbu plnila pokyn k řazení bez zbytečných zdržení. Informace, který stupeň je právě zařazen, je na displeji uprostřed přístrojové desky společně s venkovní teplotou a momentálně naladěnou stanicí. Výrobce se samočinným řazením slibuje zároveň úsporu na průměrné spotřebě. Té bohužel redakční šofér nedosáhl.

Zatím jen několik superbů odebral úřad vlády a ministerstva práce a sociálních věcí, vnitra a zahraničí.

Je dostatečně velký i pro velmi náročné cestující.

Cestující na zadním sedadle může volit mezi zvukem z rádia nebo CD přehrávače a filmem z DVD.