Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

S šedesátiletou štramandou na výletě. Krásná první Octavia slaví

Když vyrazil podnikový ředitel AZNP Josef Kadeřávek svou služební octavií z Mladé Boleslavi na kontrolu do Kvasin, musela to být tehdy na přelomu padesátých a šedesátých let pořádná expedice. Sto třicet kilometrů v dnešním provozu po pentličkách silniček druhé a třetí třídy je výlet na dvě, tři hodiny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Co máš za problém?

0 0
možnosti

Ředitelé aznp často končí pomocí octavie v ripu ....

0 2
možnosti
Foto

J16i49ř15í 20E33r83b10e48n

21. 5. 2019 20:37

Jmenujte aspoň čtyři takové, buďte tak laskav.

0 0
možnosti

Když jsem byla hodně malá, přesně takovou jsme měli. I tuhle barvu. Jenže jedni sousedi měli Cortinu, další sousedi škodu 1000. A naproti dokonce škodu stovku. Tak jsem si myslela, že máme docela ošklivé a nemoderní auto.. Dnes se mi líbí moc..

0 0
možnosti

Táto škodovka sa mi nikdy nepáčila. Ani ako dieťaťu. To jej sestra Felícia, to bola úplne iná káva... Ešte potom 110R vykresala z nudnej 100ky plameň a Rapid/Garde z hnusnej 105/120 vykresala aspoň iskru.

2 0
možnosti

Felicie ta je nepřekonatelná..

3 0
možnosti
Foto

Moje německá exportní verze Oktávie r.v. 1964 se jmenovala Škoda Popular.

Problém bylo zavěšení kol, svislé čepy, které bylo třeba mazat tekalemitkou každých 1500 km. Vytlučené čepy se projevily při 80 km/h velmi silnými vibracemi na volantu, sotva se dal udržet.

Řazení dlouhými táhly od volantu bylo velmi nepřesné, na cestě do Karviné se zpátečka a jednička zařadily současně, což samozřejmě vedlo k nehybnosti vozidla. Tušil jsem to ale už předem a proto jsem vezl náhradní převodovku už v kufru, tamní servis byl nemálo překvapen- převodovku v Mototechně bylo tehdy třeba objednat tak na rok dopředu.

Tohle v Americe oblíbené řazení totiž umožnilo mít vpředu širokou lavici místo dvou sedadel. Pásy tehdy ještě nebyly.

7 0
možnosti

Naši jí měli deset let, najezdili přes 100 tis. km, a žádné problémy s řazením nikdy nebyly. Ale to mazání čepů si pamatuju :-)

0 0
možnosti

J61a52n 55P64a28v72l70i62š

21. 5. 2019 8:27

Octavia,nádherné a spolehlivé auto.Můj otec ho koupil v roce 1960.Byl jsem ještě malý,ale dobře si to auto pamatuji.Řazení pod volantem,to bylo naprosto skvělé.A co jsem ještě obdivoval,že,když se nepodařilo nastartovat,tak součástí byla i startovací klika.No a po protočení Octávka vždy naskočila.Na autech i motocyklech bylo vidět vynikající zpracování.Co dodat-české zlaté ručičky.Smekám.

5 0
možnosti

To nevim, minimalne u motorek stalo v te dobe zpracovani za starou backoru. Ale to samozrejme nic nemeni na tom, ze ta oktavka z clanku je nadherne auto.

1 0
možnosti

Octavii nemám, nemohu soudit. Ale s tou jízdní dynamikou těchto auto to snad nebylo až tak tragické. Jezdím s Wartburgy 311, kteří jsou současníky Octavií. První byly vyrobeny ještě 3 roky před Octávií v roce 1956 a jezdí do dnes velmi spolehlivě. Pokud Octavie měly vůle na řízení 1/4 otáčky, tak u Wartburgu to rozhodně neplatí. Řízení jde přesně, i když proti modernímu vozu to přecejen chce více síly pro jeho ovládání. A popisované otřesy při jízdě? Ano, je slyšet motor, karosérie se chvěje díky tuhému uložení dvoutaktního motoru, ale při jízdě se vše uklidní a v zrcátcích si můžete prohlížet auta, který jste díky výkonu dvoutaktu nechali aspoň na chvíli za sebou. Když se zadaří, budou mezi nimi i Octávie aktuální generace. No a možná uvidíte sem tam i nějaký ten obláček namodralého kouře.

5 0
možnosti
Foto

Octavie aktuální generace bude za vámi jen z toho důvodu, že její řidič nikam nechvátá. Nic jiného bych v tom nehledal.

3 0
možnosti

Hezká nostalgie. :-)

0 0
možnosti

Bohuzel uz pak nic hezkeho vyrobeno nebylo.

3 8
možnosti

Ale ještě bylo, Felicia a MB 1000

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč

Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...