Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skauti jsou zpátky. Čtyřkolové octavie jsou zase k mání

Exkluzivně   11:37aktualizováno  11:37
Octavie s pohonem všech kol jsou zpátky v nabídce. Škoda sehnala dostatek mezinápravových spojek Haldex, kvůli kterým na jaře výroba vázla. Teď je čekací doba na Octavie 4x4 a Scouty stejná jako na ostatní provedení.

Škoda Octavia Scout | foto: Škoda

V Mladé Boleslavi se o právě probíhající dovolené sice všechno chystá na zahájení výroby nového rapidu, a přímo na mladoboleslavské lince by podle informací iDNES.cz měla co nevidět najet výroba zkušební, nulté série nové octavie. Ta dorazí s koncem roku. I tak ale stálo za to Škodě upravit nabídku stávající octavie a vrátit do ceníku verze s pohonem 4x4.

"Čtyřkolové" octavie Škoda stáhla z nabídky letos v květnu kvůli nedostatku mezinápravových spojek Haldex, které jsou pro Octavie 4x4 klíčovým prvkem. Více čtěte zde

Švédský výrobce tohoto komponentu omezil před několika lety s tehdy nastupující krizí výrobní kapacity a i přes nárůst poptávky se bojí výrobu posílit.

"Zájem byl takový, že Škoda musela najít řešení, aby uspokojila velký zájem," řekl pro iDNES.cz zdroj z automobilky.

Může se hodit

Uvažujete o koupi auta? Vsaďte na ověřenou kvalitu a pořiďte si Škodu Octavii. Vybírejte z nabídky na Automodul.cz/Octavia.

"Náš flexibilní výrobní systém umožnil aktivovat poslední výrobní kapacity modelu Octavia s pohonem všech kol ještě před náběhem výroby nové modelové řady," cituje oficiální vyjádření automobilky Vítek Pelc z tiskového oddělení Škody. "Těší nás, že i v samotném závěru životního cyklu modelu Octavia je o vůz ze strany velkoodběratelů i retailových zákazníků stále velký zájem."

Pohon všech kol systému Haldex, který v případě prokluzu kol přední nápravy připojuje pohon zadních kol, mají octavie v provedení kombi. A to buď v klasickém provedení, nebo ve verzi se zvýšeným podvozkem Scout.

Haldex

Vše o chytrém pohonu všech kol čtěte zde

Zpátky je kompletní nabídka, tedy jak octavie 4x4 s motory 1,6 TDI 77 kW, 2,0 TDI 103 kW a 1,8 TSI 118 kW, tak speciální verze Scout.

"Oficiální je to asi den," řekl pro iDNES.cz Radek Donner z velkého pražského dealerství škodovek NH Car. "Měli jsme náznaky, že se čtyřkolky vrátí, už delší dobu," dodává. "Automobilka s tím ale tradičně tajnůstkařila." Situace se teď podle Donnera vrátila do dob před velkým nárůstem poptávky a potížím s dodávkami Haldexů. "Dnes objednané auto má standardní dodací lhůtu jako ostatní octavie, tedy dva, maximálně tři měsíce," říká Donner.

Škoda Octavia Scout

Donner ještě prozradil, že octavie s haldexem nikdy z nabídky úpně nevymizely, byly ale k mání jen pro některé klienty. "Octavie 4x4 a Scout stáhla Škoda z oficiálního ceníku. Dealerům ale řekla, že pro velké flotilové klienty mohou stále v rámci v té době omezených kvót čtyřkolky objednávat."

Octavie 4x4 a Scout v oficiálním ceníku na stránkách Škody zatím nenajdete, už jsou ale v konfigurátoru, nejlevnější octavia s pohonem všech kol je za 600 900 (1.6 TDI CR DPF 77 kW, 6stupňová manuální převodovka). Příplatek za haldex je tedy v závislosti na verzi od 52 do 62 tisíc.

Škoda upravovala ceny u octavií obecně, a proto jsou trochu jiné ceny čtyřkolek oproti době, kdy se z ceníku poroučely. "Není to ale tak, že se zvyšovaly nebo upravovaly jen ceny čtyřkolek," uzavírá Donner.





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.