Škoda Octavia Scout

Škoda Octavia Scout | foto: Škoda

Skauti jsou zpátky. Čtyřkolové octavie jsou zase k mání

  • 121
Octavie s pohonem všech kol jsou zpátky v nabídce. Škoda sehnala dostatek mezinápravových spojek Haldex, kvůli kterým na jaře výroba vázla. Teď je čekací doba na Octavie 4x4 a Scouty stejná jako na ostatní provedení.

V Mladé Boleslavi se o právě probíhající dovolené sice všechno chystá na zahájení výroby nového rapidu, a přímo na mladoboleslavské lince by podle informací iDNES.cz měla co nevidět najet výroba zkušební, nulté série nové octavie. Ta dorazí s koncem roku. I tak ale stálo za to Škodě upravit nabídku stávající octavie a vrátit do ceníku verze s pohonem 4x4.

"Čtyřkolové" octavie Škoda stáhla z nabídky letos v květnu kvůli nedostatku mezinápravových spojek Haldex, které jsou pro Octavie 4x4 klíčovým prvkem. Více čtěte zde

Švédský výrobce tohoto komponentu omezil před několika lety s tehdy nastupující krizí výrobní kapacity a i přes nárůst poptávky se bojí výrobu posílit.

"Zájem byl takový, že Škoda musela najít řešení, aby uspokojila velký zájem," řekl pro iDNES.cz zdroj z automobilky.

"Náš flexibilní výrobní systém umožnil aktivovat poslední výrobní kapacity modelu Octavia s pohonem všech kol ještě před náběhem výroby nové modelové řady," cituje oficiální vyjádření automobilky Vítek Pelc z tiskového oddělení Škody. "Těší nás, že i v samotném závěru životního cyklu modelu Octavia je o vůz ze strany velkoodběratelů i retailových zákazníků stále velký zájem."

Pohon všech kol systému Haldex, který v případě prokluzu kol přední nápravy připojuje pohon zadních kol, mají octavie v provedení kombi. A to buď v klasickém provedení, nebo ve verzi se zvýšeným podvozkem Scout.

Haldex

Vše o chytrém pohonu všech kol čtěte zde

Zpátky je kompletní nabídka, tedy jak octavie 4x4 s motory 1,6 TDI 77 kW, 2,0 TDI 103 kW a 1,8 TSI 118 kW, tak speciální verze Scout.

"Oficiální je to asi den," řekl pro iDNES.cz Radek Donner z velkého pražského dealerství škodovek NH Car. "Měli jsme náznaky, že se čtyřkolky vrátí, už delší dobu," dodává. "Automobilka s tím ale tradičně tajnůstkařila." Situace se teď podle Donnera vrátila do dob před velkým nárůstem poptávky a potížím s dodávkami Haldexů. "Dnes objednané auto má standardní dodací lhůtu jako ostatní octavie, tedy dva, maximálně tři měsíce," říká Donner.

Škoda Octavia Scout

Donner ještě prozradil, že octavie s haldexem nikdy z nabídky úpně nevymizely, byly ale k mání jen pro některé klienty. "Octavie 4x4 a Scout stáhla Škoda z oficiálního ceníku. Dealerům ale řekla, že pro velké flotilové klienty mohou stále v rámci v té době omezených kvót čtyřkolky objednávat."

Octavie 4x4 a Scout v oficiálním ceníku na stránkách Škody zatím nenajdete, už jsou ale v konfigurátoru, nejlevnější octavia s pohonem všech kol je za 600 900 (1.6 TDI CR DPF 77 kW, 6stupňová manuální převodovka). Příplatek za haldex je tedy v závislosti na verzi od 52 do 62 tisíc.

Škoda upravovala ceny u octavií obecně, a proto jsou trochu jiné ceny čtyřkolek oproti době, kdy se z ceníku poroučely. "Není to ale tak, že se zvyšovaly nebo upravovaly jen ceny čtyřkolek," uzavírá Donner.