Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Co země, to jiná cena za octavii. Nejdražší je v Tunisku

  11:01aktualizováno  11:01
V každém státě stojí stejné nové auto jiné peníze. Zkusili jsme udělat jednoduché srovnání: podívali jsme se, za kolik pořídíte třeba novou Škodu Octavia. Rozdíly jsou až statisícové a Česká republika patří k těm levnějším zemím. Ještě levněji je v Pobaltí.

Škoda Octavia po faceliftu | foto: Škoda Auto

Ceníkovou částku samozřejmě mnoho zákazníků bere jako výchozí bod pro další vyjednávání, ale pro celosvětové srovnání je to nejlepší podklad. Samotná cena na tom kterém trhu je výsledkem vyjednávání, mnohdy velmi tvrdého, mezi automobilkou a místním importérem, celkový výsledek pak mnohde hodně ovlivňují daně. Dovézt auto z „lacinější“ země se tak vyplatí jen občas, protože pak bude třeba dodanit auto v Česku.

Občas do výsledné ceny vstupuje samotná automobilka, což je příklad třeba Volkswagenu v USA. I přes aféru Dieselgate tak prodeje značky rostou. Za první tři čtvrtletí letošního roku tam značka prodala 509 200 vozů, což je meziročně o 7,6 % víc. Aby také ne, když svoje produkty razantně zlevnila – například Touareg TDI Sport stál v roce 2014 51 610 dolarů, nyní pouze 38 708 dolarů.

A kde tedy koupíte nejlevněji škodovky? Podívali jsme se do ceníků octavie a hledali vždy nejnižší cenu na daném trhu. Ne vždy je stejná základní motorizace, navíc jsme zjistili, že mnoho importérů v Asii, Africe a Latinské Americe buď webové stránky nemá, nebo jsou zastaralé. Není výjimkou najít tam ještě nabídku octavie před faceliftem. Auta jsou také rozdílně vybavená. Naše rovnání je tedy hlavně ilustrativní hříčkou.

Fotogalerie

„Cenová strategie je při prodeji vozů zákazníkům výlučnou záležitostí importérů značky Škoda na daných trzích,“ vysvětlil pro iDNES.cz mluvčí značky Tomáš Kotera. „Model Octavia se ve verzi před faceliftem již nevyrábí, je proto možné, že jde například ještě o skladové zásoby nebo například neaktuální webové stránky importéra.“

Jedny z nejlevnějších octavií jsou momentálně na domácím českém trhu. Koupíte ji totiž od 417 900 Kč (1.0 TSI 85 kW), ve většině zemí je ale základní motorizací 1.2 TSI, která v Česku není v nabídce. Levnější je octavia už jen na Balkáně a v Pobaltí. Například v Bosně a Hercegovině dá zákazník za Octavii 1.2 TSI od 28 866 marek (376 836 Kč), v Makedonii 14 535 eur (367 444 Kč), v Estonsku 14 400 eur (364 032 Kč). Levněji pořídíte základní octavii také v Číně, kde stojí – ovšem s benzinovým motorem 1.6 - od 119 900 juanů (394 590 Kč).

Poláci ušetří, Rakušané si připlatí

Jak jsou na tom sousední země? I Slováci mají základní motorizaci 1.2 TSI 63 kW, stojí ale 15 300 eur (391 680 Kč), za Octavii 1.0 TSI zaplatí 16 910 eur (432 896 Kč). Dobře jsou na tom Poláci, kteří za základní motorizaci 1.2 TSI 63 kW dají aktuálně 59 800 zlotých (364 241 Kč), za 1.0 TSI stále méně než v ČR - 65 580 zlotých (399 447 Kč).

Octavia se poprvé dostala mezi trojici nejprodávanějších aut v Evropě

Škoda Octavia Scout

V Německu je základní motorizací 1.2 TSI 63 kW, která stojí 17 850 eur (456 960 Kč), verze 1.0 TSI 85 kW pak 19 750 eur (505 600 Kč). Z našich nejbližších sousedů si za octavii nejvíc připlatí Rakušané, protože je základní model 1.2 TSI vyjde na 20 580 eur (526 848 Kč, 1.0 TSI pak na 22 110 eur (566 016 Kč).

Levnější než v ČR jsou octavie v Rusku, kde ale najdete jiné motorizace. Nejlevnější verze s motorem 1.6 MPI, která stojí 964 000 rublů (353 643 Kč). 1.0 TSI ani 1.2 TSI se tam neprodávají.

Kvůli daním byste si hodně připlatili v Dánsku, kde základní cena verze 1.2 TSI činí 197 000 DK (677 680 Kč). Levnější je ve Finsku, kde stojí základní verze 1.2 TSI 21 884 eur (560 230 Kč). Ve Švédsku a Norsku se Octavia liftback vůbec neprodává. Přes půl milionů zaplatí zájemci ve Velké Británii (od 552 183 Kč) nebo Lucembursku (od 527 088 Kč). O něco lépe jsou na tom zákazníci ve Francii – 1.2 TSI od 18 890 eur (483 584 Kč), nebo Chorvatsku – 1.0 TSI 140 369 kun (476 272 Kč).

V Tunisku se cena za octavii blíží milionu

A co trochu exotičtější trhy? V Austrálii se prodává octavia nejlevněji s motorem 1.4 TSI 110 kW, a přijde na 25 490 australských dolarů (553 107 Kč). Levná není octavia ani v Indii – tam začíná s motorem 1.4 TSI na 1 571 075 rupiích, cca 581 580 Kč.

Nejdražší octavii jme našli v Africe - konkrétně v Tunisku je v prodeji s motorem 1.4 TSI za cenu od 71 980 tuniských dinárů, což je v přepočtu závratných 915 916 Kč, to je víc než dvojnásobek ceny na Slovensku. Octavia s motorem 1,4 TSI s výkonem 110 kW pak na českém trhu startuje na ceně 454 900 korun.

Autoři:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Škoda Kodiaq GT: kupé-SUV se testuje převlečené za mazdu, jako před 30 lety

Prototypy Škody Kodiaq GT převlečené za SUV Mazdy.

Znetvořené prototypy prohánějící se v běžném provozu fascinují milovníky automobilů. Tuší, že maskování ukrývá něco...

Chystá se zdražení pokut: za telefonování a focení až 10 tisíc a 4 body

Ilustrační snímek

Ministerstvo dopravy ve spolupráci s policií pracuje na zpřísnění bodového systému. Více se bude postihovat používání...

Další z rubriky

Ostravská firma uvede elektrododávku z Číny. Co kus, to originál

Ostravská společnost Velor-X-Trike (VXT) se chystá na český trh uvést první...

Ostravská společnost Velor-X-Trike se chystá na český trh uvést první velkokapacitní dodávky na elektrický pohon. Na...

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Najdete na iDNES.cz