Diskuze
Dlouhodobý test: Škoda Octavia na CNG jezdí za korunu na kilometr
Děkujeme za pochopení.
L33u25k57á41š 42D96o55č13e64k23a82l
Nechci soudit kvality CNG, plusy, mínusy, atd. Nemám s tím zkušenosti, tak mi nepřísluší soudit.
Jen mě velice zaujala informace v článku, že Octavia o hmotnosti min. 1200kg a výkonem 81/85kW je velmi svižná.
Nedávno jsem se srovnatelným autem (tj. kategorie, výkon, hmotnost), předjížděl na dlouhé rovince kamion a málem jsem se dal na víru, aby se něco nevyřítilo proti. To předjíždění trvalo neskutečně dlouho.
Někomu to třeba vyhovuje, ale osobně mám rád svěží cestovní tempo s možností rychlého předjetí pomalejších účastníků. Zůstanu u svých šesti válců, i když náklady jsou bez pochyby daleko vyšší, než u tady recenzovaných aut.
J72a97n 36H93r60u41b17ý
Ten krám pořádně jezdit nebude na žádné plnidlo.
V50l82a29d20i38m68í93r 12Š90k89o54l82n10í70k
Krásně se tu všichni rozplíváte na tím jak s CNG jezdíte, ale nikdo z vás neví proč vlastně pořád máte nádrž na benzín.
Ta tam totiž není jen pro vyšší dojezd, ale proto že motor s CNG neustále při spuštěném motoru přidává benzín pro mazání ventilů. Bez toho by se motor za nějaký km zadřel.
Takže ano jezdí za málo Kč, je to eko vozidlo, ale také na 100km spotřebuje něco mezi 0,5 až 1 litrem benzínu a to v závislosti na počasí a na vašem stylu jízdy.
Pokrytí CNG stanic se zlepšuje velice pomalu a zrovna tak i nové LPG vznikají pomálu, respektive LPG se už moc nestaví.
O27t57a 22B53l75a38h46o13u96š41e45k
Opět demagogie. Při této variantě bych musel tu pidinádrž na benzín plnit pokaždé, když tankuji CNG. Věřte nevěřte, nemusím! Benzín to potřebovalo jenom asi 2 min po startu, když bylo -12°C. Divné, že? Asi je to už zadřené.
D35a81v29i76d 60H50o65l73m22a85n
Autor ani nepostřehnul, že 1.6TDI 81kW se už více jak rok nenabízí a je nahrazen verzí 85kW.
R47o40m16a64n 57R80u22d22ý
pěkně, sice to asi moc nepojede, ale nepotřebuju závoďáka, ten ioniq electric od hyundai jezdí prý za padesáťák na kilometr a je nejúspornější auto v evropě, tak jako na provoz to je hodně moc lákavé, ještě chvilku a pořídím si něco takového snad... je mi zle když si pomyslím jak často tankuju a že jezdím s lehkou nohou za 3,5,- na kilásek
O50t23a 50B84l12a69h46o84u86š74e60k
demagogie a demagogie... 100 000Kč vás samozřejmě může stát po 4 letech jakékoliv auto. Můj touran má najeto 135 000, je 7 let starý, jediné, co stál byl pravidelný servis a výměna provozních kapalin, opotřebovaných dílů (brzdové destičky), silentblok v zadní nápravě. A výměna CNG v rámci svolávačky VW zadarmo letos, takže jejich deklarovaná životnost je dalších 20 let. To mi připadne jako docela pohodový provoz. Nebo se mýlím?
Ale co se tady budeme pořád překřikovat... jediné, co lidi přiměje ke změně názoru je cena, a do doby, než klasická paliva zdraží natolik, aby to bylo opravdu citelné, nic se nezmění. CNG také není ekologicky naprostý andílek, ale do chvíle, než se rozšíří alternativa typu např. vodíkových palivových článků, je to nejohleduplnější varianta.
J71a75n 14D65l18o35u16h49ý
Cng nadrze menene pri svolavacce neznamenalo automaticky vymenu “zdarma”. Vy jste mel stesti, ze jste “prosel”. Tato vymena u Touranu vcetne bezpecnostnich ventilu stoji 150 000kc v CR. Jedine dobre CNG jsou vozy s vnitrni zastavbou. Aktualne tedy Fiat nebo Audi G-Tron. Nadrze a ventily vystavene naladam pocasi jsou nesmyslne reseni v podani VW a Skody!
J30a61n 82D98l66o86u90h16ý
Ono je asi nadlidsky ukol prepocitat m3 na litry. Ale mozna je to preklep, udavaji se u cng normalne kg. Jezdi za korunu ale po 4 letech vas servis cng muze stat klidne i 100 000kc. Lpg je proti tomu z “levneho kraje”. Nejen ze se nekazi (po 10 letech jsem menil akorat nadrz, protoze zakon - 5000kc), ale i kdyby to clovek vymenil komplet cely, je furt nekde na cene 25 tisic za 4 valec !!! Pumpa lpg je na kazdem rohu. Moje auto jezdi aktualne cca za 0,8kc na 1km ;-) a to neni zadnej “moderni stroj” ale 10 let starej “pekac” co nakroutil jiz 200 000km na lpg
P96e41t83r 63N63ě83m72e56č22e41k
Trochu mi u článku chybí poznámka "komerční prezentace".....
P44e74t89r 13M80i86c47h34a25l
Asi by mě nebavilo po každých ujetých 200 km začít přemýšlet, kde bych tak asi mohl natankovat. Možná za pár let, až se víc rozšíří síť čerpacích stanic. Ale to už zase vyskočí spotřební daň, takže se to nevyplatí.
O71t35a 50B56l32a74h72o91u92š66e23k
Myslím, že stanic na většině území není až tak málo, aby se s tím nedalo fugovat. Koneckonců i benzíňák jsem nakonec plnil většinou u jedné oblíbené. A až se zvedne spotřební daň na plyn, tak benzín bude určitě stále na stejné úrovni, že? Lidi by měli začít přemýšlet o budoucnosti.
M82a96r21t62i48n 52K13u20b96á87t
Máme ve firmě dvě tyto octavie, obě mají nyní najeto cca 80 tisíc.... jezdíme hlavně po ČR ale sem tam i cizina, Rakousko a Německo tam s CNG problem není, v Polsku a Slovensku už je to ale horší a sem rád za 50ti litrovou nádrž benzínu. Jinak auta jezdí jen na pravidelný servis po 15ti tis. Zatím žádná porucha ani problém... jediné co, tak za těch 15 tisíc dolévám cca 200-300 ml oleje. Poměr najetých km je tak 30:70 (město / dálnice a meziměsto ). Občas při hrubším rozjezdu hrábnou přední kola a ve vyšší rychlosti v zatáčkách na dálnici je cítit těžší zadek. Rekord na plyn máme cca 460 km ale to byla opravdu eko jízda. jinak jezdím mezi 3,7-4,6 kg/100km . Auta mají stáří cca 2 roky. Letos také jednou cca při -15 C se mi na dálnici furt přepínal pohon z cng na benzín a pak už jen benzín. Po opětovném nastartování však zase jelo na CNG.... Někdy bývá problém s tlakem na čerpačkách takže poslední kilo to tam rve delší dobu než celou nádrž ale to přežiju..
Jinak jsme s auty spokojeni.....
J12a57n 52D75l90o41u58h26ý
To se prepinalo proto, ze asi skoda nepouziva predehrev vstrikovacu. PS.: nase LPG auta ruznych znacek nakroutila cca od 120tkm do 200tkm a taky zadny problemy nemaji... ani motory samotne ani lpg system.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...