Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia Combi L&K 4x4: příjemná, ale zlobivá

aktualizováno 
Jaké jsou sedmileté zkušenosti se Škodou Octavií Combi L&K 1.8T 4x4? Přečtěte si pohled majitele, který s ní najezdil 170 tisíc kilometrů.

Ilustrační foto | foto: Škoda Auto

ZKUŠENOSTI UŽIVATELE:  Auto jsem zakoupil v roce 2001 jako referenční vůz od Škody Mladá Boleslav. Bylo čtyři měsíce staré a mělo najeto 10 500 km. Až na jeden škrábanec na blatníku bylo v perfektním stavu.

Ceníková pořizovací cena byla 854 000 Kč, v NH car na Strahově jsem ji koupil za 605 000 Kč.

První rok používání byl naprosto bezproblémový, dobrý motor, slušná výbava a dobré jízdní vlastnosti. Bohužel po roce se začaly objevovat problémy. Ve 25 000 km odešla zapalovací cívka třetího válce.

Naštěstí auto bylo v té době ještě v záruce a autorizovaný servis provedl opravu na náklady výrobce. Po dalších cca 15 000 km odešla zapalovací cívka znovu, opět vyměněno na náklady výrobce, zároveň s předními tyčkami stabilizátorů (nepříjemně vrzaly) a opravou sklápění zadních sedadel.

Zde jsem zlomil táhlo pro uvolnění opěradla a to pak samozřejmě nešlo sklopit. Trochu mě překvapilo, z jak tenkého plastu je táhlo vyrobené. Krátce poté skončila záruční doba a od té doby cívka zazlobila ještě 4x, v současné době je asi rok v pořádku.

Ve 110 000 km odešla lambda sonda do věčných lovišť. Zhruba té v době začaly opět vrzat tyčky stabilizátorů a také poprvé zazlobilo relé směrových světel. Oprava je poměrně jednoduchá, relé je pod "čudlíkem" varovných světel a při troše snahy lze vyndat a vyměnit.

Docela často praskají žárovky předních světel, občas zazlobí elektrické sedačky, jejich vytápění také funguje "na čestné slovo" a občas se přihlásí senzory parkovacího asistentu. Abych řekl pravdu, čekal jsem od v té době téměř nejdražšího auto od škodovky více spolehlivosti, teď je mi jasné, že nápis L&K neznamená nic speciálního v kvalitě výroby.

Do skončení záruky jsem jezdil do autorizovaného servisu v Praze 5. S ním nemám vůbec dobré zkušenosti. Mechanik, který se mi o auto stará dnes, mi při první návštěvě pořád volal, co "hezkého" objevil.

V autorizovaném servisu zničili spodní kryt motoru, nešel jim sundat, tak prostě strhli šrouby, pravděpodobně neměnili olejový filtr, jedna svíčka vypadala jako by ji tam šroubovali kleštěmi, asi omylem zapomněli vyměnit při rozvodech vodní pumpu atd.

Občas se mi také stalo, že po odjezdu z autorizovaného servisu mi něco přestalo fungovat. Nyní jsou náklady na servis zhruba 8 000 Kč (výměna oleje a filtrů, kabinový filtr, dezinfekce klimatizace, lišty stěračů, měření geometrie a jiné).

Dále je smutné to, jaký je o auto zájem zlodějů a vykradačů. 2x vytlučené okno, 3x vylouplý zámek u řidiče a 2x zničený zámek u kufru.

Dvakrát mi ukradli autorádio a jednou komplet všechno z auta, včetně rezervy, lékárničky a heveru. Je prostě k vzteku, že Škoda v té době nedělala kvalitní zamykání automobilu. Pokud si necháte přišroubovat záslepku zámku ke skeletu dveří, jako jsem to udělal já, vytlučou vám zloději okno...

Teď trochu chvály. 1.8 T je dobrý motor, příjemně pružný a pokud nepospíchám, dá se jet i za 7,5 l/100 km. Na druhou stranu, pokud je potřeba, umí jet celkem svižně, ovšem zaplacený spotřebou (11-12 l/100 km).

Krásně jde do otáček, využitelné spektrum je opravdu velké. Před rokem jsem nechal zvednout výkon na 132 kW, instaloval jsem pop-off ventily a sportovní filtr a auto nyní jede mnohem lépe, má ještě lepší zátah a zrychlení, přitom výrazné zvýšení spotřeby jsem nezaznamenal. Pokud máte stejný motor, jste po záruční době a máte zbytečných cca 23 000 Kč, mohu jen doporučit.

Pokud nejedete na hranici možností auta, auto hezky drží stopu. Hranice nedotáčivého smyku je opravdu daleko za příjemnou jízdou. Záleží ale také na pneumatikách a motoru.

Chvíli jsem řídil octávii s pneumatikami 195/65/15 a motorem 1.9 TDI a zde je hranice nedotáčivého smyku podstatně níž. Přetáčivý smyk je spíše výjimkou a snad se mi stal jen jednou na sněhu. Při krizových situacích hodně pomůže ESP.

Při přejíždění příčných nerovností je auto trochu neklidné a pokud k tomu dojde v zatáčce, má tendenci k lehkému uskočení zadku, vše v mezích slušnosti, poprvé jsem se ale leknul.

Zhruba do 150 km/h je dobře odhlučněné, poté je už hodně slyšet motor. V Německu jsem auto vyzkoušel na tachometrových 230 km/h, ale opravdu nedoporučuji. Optimum pro příjemnou jízdu je 130-140 km/h.

Pokud jde o pohon 4x4, nemám na něj žádné stížnosti. Při normálních podmínkách ho vůbec nezaznamenám (nepracuje), snad je zvýšená spotřeba oproti předokolkám. V zimě ho člověk ocení jen na sněhu, ale pak ho opravdu ocení.

Tam, kde předokolky a zadokolky dávají řetězy, můžete pokračovat dál. Mám výjezd ze zahrady do kopce a na podzim při napadaném listí a mokré trávě je také fajn. Dobré je i mírné zvýšení podvozku, pokud nejste sportovně založený řidič.

V době koupě auta bylo perfektně vybavené, ESP, klimatizace, hezká litá kola 16 palců, střešní okno, xenony, tempomat, parkovací asistent, elektricky ovládaná kožená sedadla s pamětí u řidiče, ovládání rádia a tempomatu na volantu, CD changer, 4x airbag atd.

Prostorově mi auto vyhovuje, jen při plném obsazení musí za mnou sedět ten nejmenší ze spolujezdců, a to nejsem obr (185 cm).

Zavazadlový prostor je také celkem velký, oproti předokolce je ale o 100 l menší a je to znát. Když jedeme ve čtyřech na hory, potřebuji dvě "rakve" na střechu. Světlý kožený interiér vypadá dobře, je ale hodně náchylný k ušpinění, černá kůže je lepší.

Sedačky jsou na delší jízdy docela nepohodlné, o bočním vedení nemůže být řeč. Bohužel některé plasty v interiéru jsou otřesné. Také mně vadí docela široký A-sloupek, je potřeba si na něj zvyknout.

Při parkování si musíte dát pozor na vystouplé obrubníky. Pokud do něj příliš prudce ťuknete předním nárazníkem, nárazník vyskočí. Už nikdy se mi ho tam nepodařilo zacvaknout tak, jak byl předtím.

Sečteno a podtrženo, největší trable jsou s elektronikou, zvláště pak s elektronikou motoru. Jinak je octavia 1.8T příjemné a dynamické auto pro toho, kdo moc nenajede nebo komu nevoní nafta. Roční náklady na servis jsou minimálně 8 000 Kč, pokud nepřijde nějaká porucha.

Před octávii jsem měl Audi A6 2.8 Quattro z roku 1995, koupeno jako nové. Nejde srovnat Audi a Škodu, jde o naprosto různá auta. Jediné srovnání lze uvést, a to co se týká spolehlivosti. U audi až na výměnu katalyzátorů při 150 000 km jsem neměl žádné závady.

Co je zač
značka Škoda
model Octavia
karoserie kombi
objem motoru 1789
palivo benzin
rok výroby 2000
typ řazení manuální
najeto km při koupi

10 500

najeto km nyní 182 000
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 7 let
průměrná spotreba  8,5 litrů
předchozí auto Audi A6
poruchy vadná lambda sonda, vadné zapalovací cívky, vadné relé blinkrů, odcházející tyčky stabilizátorů, vadné sklápění zadních sedadel

KLADY ZÁPORY
pružný a tichý motor elektronika motoru
výbava špatný autorizovaný servis
design menší zavazadlový prostor u verze 4x4
plasty v interiéru
sedačky

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 4
Provozní náklady 3
Cena náhradních dílů 2
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano

Hodnocení
brzdy 2
design 2
dílenské zpracování 4
dynamika motoru 1
jízdní komfort 2
ovladatelnost 2
prostornost 3
pružnost motoru 1
řazení 2
řízení 2
sedadla 4
spotřeba 2
výhled z vozu 3
kufr 3
celkové hodnocení - průměr 2,35
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovnatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).

***

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.

Článek převzat ze serveru TipCars.com




Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.