náhledy
Škoda finišuje s vývojem nové generace svého nejdůležitějšího modelu. Prototyp Octavie čtvrté generace nafotil v lehkém maskování při testech automobilový paparazzi Stefan Baldauf. Premiéra je naplánovaná na letošní rok, uvedení na trh se možná o něco opozdí.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Původně měla mladoboleslavská automobilka naplánované uvedení Octavie čtvrté generace na letošní podzim. Letopočet 2019 se hodil i proto, že Škoda letos slaví šedesáté výročí představení původní Octavie v roce 1959. Vývoj ovšem nabral v poslední fázi zpoždění.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Odsunutí uvedení na trh je zapříčiněno komplikacemi při vývoji v celém koncernu Volkswagen. Konstruktéři bojují s odladěním elektrické výzbroje a infotainmentu vozu, který má online komunikovat se světem.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Octavia také musí počkat, až se představí koncernový příbuzný Volkswagen Golf nové generace. Až bude na světě, příjde čas Octavie.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Premiéra nové generace nejdůležitější škodovky má být podle posledních zpráv koncem letoška, na uvedení na trh ovšem přijde čas až za rok, možná až koncem léta 2020.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Opět dorazí liftback a kombík, ten by se podle spekulací měl dokonce představit jako první.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Octavia se má posunout v hierarchii značky o něco výše než doposud, má být opět větší, honosnější, lépe vybavená.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Nová generace Octavie bude stát na inovovaném provedení modulární platformy MQB, kterou využívá i aktuální model. Nová generace má dostat mild-hybridní technologii, ve které 48voltový systém pomáhá spalovacímu motoru.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Základním motorem Octavie mají zůstat litrové tříválce, těžištěm benzinové nabídky budou motory 1,5 TSI a v nabídce má zůstat také dvoulitr.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Žádané turbodiesely zůstanou u zavedených objemů 1,6 a 2 litry. Jisté je provedení na zemní plyn.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Spekuluje se také o klasické hybridní verzi v provedení plug-in, tedy s možností dobíjení trakční baterie ze zásuvky.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Špionážní snímky potvrzují, že auto bude hodně mohutné.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Kombík s dynamicky tvarovanou zádí vypadá na velkých kolech velmi dobře.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Vzhledově se Octavia blíží Superbu. Paradoxně bude mít modernější techniku než vlajková loď značky.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Proporce jsou perfektně vyvážené. Linie aktuálního designérského stylu Škody budou u Octavie ještě ostřejší. To je zajímavý kontrast k hodně zakulacené aktuální novince značky, Škodě Scala.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Záď opticky rozšiřují horizontální linie.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Stefan Baldauf nafotil novou Octavii při testech v lehkém maskování.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Auto má zakryté segmenty koncových světel ve víku kufru. Pod panelem je také schovaná část bočního okna v zadním sloupku.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Přední světla odkazují na superb.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien