Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia Combi v Paříži

  14:57aktualizováno  14:57
Letošní rok je v Mladé Boleslavi ve znamení Škody Octavia druhé generace. Před půl rokem se představila jako liftback a už se i nějaký ten pátek prodává. Pro Paříž babího léta si Škodovka připravila premiéru kombíku.
Škoda Octavia Combi

Škoda Octavia Combi | foto: iDNES

Kromě toho také automobilka neočekávaně vyrukovala s verzí 4x4, kterou všichni očekávali až o něco později. 

"Nová octavia dospěla," říkají první ohlasy, octavia combi i přesto ještě pořádně povyrostla.

Odveze slona
Octavia Combi má především obří kufr – v základním uspořádání pojme až 580 l zavazadel.

Sklopením zadních sedadel (opěradla i sedáky jsou sklopné a dělené v poměru 1/3 a 2/3) lze vytvořit nákladový prostor o objemu až 1620 litrů! Při nakládání je v tomto případě než na rozměry myslet na hmotnosti, v případě Octavie II combi je ta užitečná 660 kg.

Oproti předchůdkyni má nová generace o něco více skloněné zadní okno, záď tak působí dynamičtěji. Ostatní rysy a proporce zůstaly zachovány.

Nová octavie combi nevyrostla jen v kufru, ale i ve všech ostatních rozměrech. Do délky má navíc o 59 mm, má tak celkem 4572 mm, "starou" předčí také šířkou 1769 mm (+38 mm) a výškou 1467 mm (+ 10 mm).

Motory

1,4 MPI/55 kW (75 k)

1,6 MPI/75 kW (102 k)

1,6 FSI/85 kW (115 k)

2,0 FSI/110 kW (150 k)

1,9 TDI-PD/77 kW (105 k)

2,0 TDI-PD/103 kW (140 k)

Mimo nejslabší 1,4 je kromě manuálních pěti a šestistupňových převodovek možné přikoupit automatickou převodovku Tiptronic. Benzinové motory budou dostávat "obyčejný", naftové pak DSG.

Uvnitř je vše při "starém-novém". Na nižší střední třídu velmi hodnotně působící interiér nebylo třeba měnit, vždyť mu je sotva půl roku. Nabídka výbav a motorů zůstane stejná jako u liftbacku.

Velkým zklamáním je ale cena nového kombíku z Mladé Boleslavi. Narozdíl od původních předpokladů, které počítaly se stejnou cenovou strategií jako u předchůdkyně, kde je cenový rozdíl mezi liftbackem a kombi 50 - 60 tisíc korun, zaplatí zákazníci při vánoční návštěvě autosalonu minimálně půl milionu (stokoruna na kapalinu do ostřikovačů vám zbyde).


V základní nejlevnější verzi s motorem 1,6 litru (75 kW) bude stát 499 900 korun... čtěte ZDE 


Škoda Octavia Combi 4x4

Kromě nové Octavie Combi je v Paříži k vidění také varianta s pohonem všech kol – Škoda Octavia Combi 4x4. Na první pohled je k nerozeznání od základní verze s pohonem předních kol. Pouze při pohledu do interiéru ji prozradí hlavice řadicí páky s nápisem 4x4. Jenom pro "čtyřkolku" také Škodovka připravila dva nové druhy potahů sedadel.

Dobrou zprávou je, že i přes montáž elektronicky řízené vícelamelové spojky Haldex zůstal zachován obří objem kufru: 580 a 1620 litrů.

Pro octavii 4x4 combi jsou připraveny dva motory, pro stěhovavé sportovce je 2.0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním paliva, pro šetřílky pak naftové "TDIčko" 1.9 litru 77 kW. Spolupracovat budou s šestistupňovou manuální převodovkou.

Nové jméno pro starou škodovku

"Stará" Škoda Octavia zůstává ve výrobě společně s novou generací. Od nynějška ale uslyší na jméno Škoda Octavia Tour.

Od uvedení v roce 1996 se prodalo více než jeden milion octavií.

Škoda Octavia Tour bude k mání v obou karosářských verzích (liftback, kombi) v jediné výbavě. Ve výrobě zůstane i "ostrá" verze RS, stejně jako varianta s pohonem všech kol 4x4.

Stará verze modelu Octavia vydrží ve výrobě dokud, podle nastávajícího šéfa dozorčí rady Škody Vratislava Kulhánka, "vydrží zájem trhu".

Autoři: ,




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.