Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia: dobrá volba z druhé ruky

  10:43aktualizováno  10:43
Škoda Octavia se na trhu ojetin propracovala do pozice jedné z nejrozumnějších voleb pro motoristy, kteří nehledají láci, či naopak drahý luxus. S přibývajícími roky se osvědčila jako nenáročný, mimořádně spolehlivý a bezproblémový automobil, který i s delším používáním drží cenu lépe než většina jeho konkurentů.

Zájem ooctavie je opravdu veliký - pro nás to jsou nejprodávanější vozy cenové kategorie mezi 200 tisíci a 300 tisíci korun, říká Aleš Kužel, vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha. "Největší poptávka je po verzích s motorem 1.6. Motoristé, kteří hodně jezdí, to znamená zhruba od 30 tisíc kilometrů ročně, upřednostňují motory 1.9 TDI. Naopak nejmenší zájem je o žíznivé motory 1.8, málo oblíbené jsou také pohony 2.0 a slabý 1.4, který na robustní karoserii nestačí."

Šest let, které má Škoda Octavia v provozu za sebou, ukázalo, že při zájmu o ojetinu není třeba bát se vozů s více než stovkou tisíc kilometrů na kontě. I ty zůstávají pro motoristy perspektivní, neboť je naprosto běžné, když rozumně užívaná octavia nemá zásadní problémy ani po čtvrt milionu kilometrů služby. Žádá prakticky jen běžnou údržbu v podobě výměny pneumatik, výfuku, tlumičů či opravy brzd zhruba v 75 tisících kilometrech a podobně. Hranice kolem 200 tisíc kilometrů je kritická pro turbo ve vozech, které jej využívají.

"Je pozoruhodné, že i v hodně používaných octaviích zůstává velmi zachovaný a nehlučný interiér," doplňuje Aleš Kužel. K bolestem mladoboleslavského automobilu patří úniky oleje z motoru a netěsnosti chladicího systému. U starších vozů jsou známé nedostatky v zabezpečení, konkrétně snadno překonatelné zámky, poruchy mívaly imobilizéry. Rovněž korodovaly lambda sondy, je třeba počítat s horším výhledem přes mohutnou záď.

Zásadním nedostatkem Škody Octavia však zůstává donekonečna připomínaný malý prostor na zadních sedadlech. "Mít o pět centimetrů delší rozvor, bylo by to ideální auto," shrnuje Aleš Kužel zkušenosti z obchodu s octaviemi. Doplňuje, že se pro ně - pro vozy zhruba dva tři roky staré - často rozhodnou lidé, kteří původně uvažovali o nové fabii, ale pak vsadili na vůz přece jen vyspělejší.

Mezníky modelu

1996
- premiéra, k dispozici byly motory: 1.6 (55 kW - 75 k), 1.8 20V (92 kW - 125 k) a 1.9 TDI (66 kW - 90 k)
1997 - motor 1.6 (74 kW - 101 k)
1998 - kombi, motor 1.9 TDI (81 kW - 101 k, 1.8 20V) (110 kW - 150 k)
1999 - nový motor 2.0 (85 kW 115 k)
1999 - kombi 4x4 2000 - facelift

 

 


 

 

Největší konkurenti

Škoda Octavia se silnějším motorem 1.6 o výkonu 74 kilowattů a ročníku výroby 1998 se na trhu ojetin prodává za zhruba 265 tisíc korun a konkurenci jí tvoří například stejně staré automobily Audi A3 1.6 74 kW za 320 tisíc, starší model BMW 316 za 290 tisíc, Fiat Marea 1.6 za 220 tisíc, Ford Mondeo 1.6 za 230 tisíc, Ford Escort 1.6 4 dv. za 195 tisíc, Honda Accord 1.8 za 260 tisíc, Mazda 626 1.8 za 270 tisíc, Mitsubishi Carisma 1.6 za 240 tisíc, Nissan Almera 1.6 4 dv. za 210 tisíc, Opel Astra 1.5 5 dv. za 250 tisíc. Peugeot 306 sedan 1.6 za 220 tisíc, Renault Mégane 1.6 4 dv. za 220 tisíc, Seat Toledo 1.6 za 200 tisíc, Volkswagen Vento 1.6 za 240 tisíc nebo Volkswagen Bora 1.6 za 340 tisíc korun. "Vzhledem k domácímu původu a výhodám z toho pramenícím i všem kvalitám bych zcela jednoznačně z dané nabídky volil Škodu Octavia," říká Aleš Kužel, vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha. "Pokud by to bylo možné, zvolil bych vůz kombi. Jedinou zásadní slabostí octavie je podle mého názoru méně místa na zadních sedadlech."

PLUSY
* spolehlivost, trvanlivost
* výborné jízdní vlastnosti
* mimořádný zavazadlový prostor
* vysoká úroveň zpracování
* bohatý výběr motorů
* značná užitná hodnota
* zájem na trhu ojetin
* i po delším používání drží relativně vysokou cenu
* dostupné a relativně levné náhradní díly, široká síť servisů

MINUSY
* malý prostor na zadních sedadlech
* snadno překonatelné zámky u starších verzí, poruchy imobilizéru
* úniky oleje z motoru
* netěsnosti chladicího systému

Škoda Octavia

Ceny automobilu Škody Octavia s motorem 1.6 o výkonu 55 kilowattů a ve výbavě GLX se při průměrném opotřebení a zhruba 20 tisících kilometrů ročně pohybují v následujících mezích:

ročník cena (Kč)
1996 210 000
1997 220 000
1998 240 000
1999 260 000
2000 280 000
2000 (nový model) 295 000
2001 315 000
U značkových prodejců, kteří nabízejí vozy s bezvýhradně prokazatelnou minulostí včetně servisních prohlídek, jsou ceny o zhruba 10000 až 30 000 korun vyšší.

srážky:
motor 1.4 - 30 000
výbava LX - 5000 až 10 000

příplatky:
motor 1.6 74 kW 20 000 až 25000
motor 1.8 30 000
motor 1.8 turbo 70 000 až 80000
motor 2.0 60 000
motor 1.9 SDI 40 000
motor 1.9 TDI 66 kW 70 000
motor 1.9 TDI 81 kW 80 000 až 90 000
kombi 40 000 až 60 000
pohon 4x4 30 000 až 50 000
automat 10 000 až 20 000
výbava SLX 5000 až 10 000
výbava Elegance 10 000 až 20 000

Škoda Octavia 1.6 (75 kW)kombi

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.