Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia s dělenými světly je venku. Nová tvář vyvolá vášně

  8:00aktualizováno  8:00
Škoda se odhodlala k velmi odvážnému kroku. Střídmý, pečlivě vyvážený design svého stěžejního modelu ozvláštní velmi radikálním a odvážným prvkem. Dělená přední světla budou publikum silně polarizovat.

Šéfdesignér Škody Jozef Kabaň měl tento krok v hlavě velmi dlouho. Myšlenka na dělená přední světla zrála vlastně od okamžiku představení aktuální třetí generace Octavie.

Umírněnou eleganci a střídmost nejdůležitějšího modelu značky okořenili velmi extravagantně tvarovanou přídí s dělenými světly. Dá se tedy očekávat, že stejně jako u předchozí (druhé) generace Octavie bude vzhled faceliftu publikum silně rozdělovat.

Nejdůležitější model Škody je ve třetí generaci na trhu čtvrtým rokem, do prodeje vstoupila na začátku roku 2013. Je tedy v půlce životního cyklu a přišel čas změn.

Fotogalerie

Octavia dostává s faceliftem také nové prvky výbavy a technologie. Na přání mohou mít přední světla technologii Full LED. Nový infotainment převzatý z SUV Kodiaq poskytne rozsáhlé telematické a asistenční služby a připojení na internet (více čtěte zde). S modernizací mají všechny systémy infotainmentu kapacitní displeje ve skleněném designu, které reagují již na lehký dotyk. Největší displej má úhlopříčku 9,2 palce.

Novinkou je také asistent řízení pro jízdu s přívěsem. Systém Frontassist doplnila prediktivní ochrana chodců. Vylepšeny jsou také parkovací asistenty - radar v zádi jistí vůz při přejíždění z pruhu do pruhu a pomáhá při vyparkování. Novinkami jsou také klíč s možnosti personalizace, do nějž si může několik uživatelů uložit své osobní nastavení, vyhřívaný věnec volantu, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel a u verze kombi třeba vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru.

Může se hodit

Vybírejte z nabídky vozů Škoda na Automodul.cz

Nabídka pěti benzinových motorů TSI a čtyř TDI s objemy od 1,0 do 2,0 litru, začíná s výkony na na 63 kW (84 k) a končí u 135 kW (184 k).

Už před faceliftem dostala Octavia podvozek s nastavitelnou tuhostí (charakteristiky tlumičů lze regulovat ve třech režimech). Základní kola jsou šestnáctipalcová.

Objednávky obměněné Octavie začnou dealeři sbírat koncem letošního roku, první kusy vyrazí na silnice po Novém roce.

Octavia je neprodávanějším modelem české automobilky. Za 20 let od představení v roce 1996 se jich prodalo pět milionů.

Křišťálová Lupa 2016

Líbí se vám nová tvář Škody Octavia?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 3. listopadu 2016. Anketa je uzavřena.

NE 3602
ANO 2258




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.