Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia má úsporné i rychlé motory

aktualizováno 
Osm variant motorů a dvě karoserie -
to je současná nabídka modelové řady Škoda Octavia. Co z toho zvolit? Odpověď není pro každého motoristu stejná. K orientaci mezi možnostmi octavií snad poslouží rady, které dávají odborníci: Otakar Zenkl, mariánskolázeňský specialista na vozy Škoda a člověk, jenž octavie přivedl na závodní okruhy, Jaroslav Myslík, který se v Plzni věnuje servisu škodovek čtvrt století a s vozem téže značky v minulosti patřil k úspěšným účastníkům mistrovství republiky v automobilových rallye.

ŠKODA OCTAVIA 1.4 MPI: "Motor je podobný tomu, jaký známe z felicie, ovšem octavia je o zhruba 300 kilogramů těžší. To naznačuje, že automobil je vhodný především pro starší řidiče a kratší trasy," míní Jaroslav Myslík.

ŠKODA OCTAVIA 1.6 MPI: "Vůz se slabším benzinovým motorem o výkonu 55 kilowattů doporučuji rodinám, pro které je například Škoda Felicia Combi malá," radí Otakar Zenkl, který škodovkám věnoval přes dvě desetiletí práce. "Je k mání za příznivou cenu a hlavně po dálnicích s ním lze dosáhnout poměrně nízké spotřeby při příjemné cestovní rychlosti. Ovšem není to právě sprinter." Zájemcům o svižnější svezení Zenkl doporučuje rovněž vůz 1.6, ale s výkonem 74 kilowattů. "Pořizovací cena zůstává přijatelná a motor má parametry aut s větším objemem," vysvětluje Zenkl. Myslík doplňuje, že po ukončení výroby starých litinových motorů si lidé vozy s novým provedením motoru 1.6 velmi chválí: "Výkon postačuje, spotřeba je malá."

ŠKODA OCTA VIA 1.8:"Motor s pěti ventily na válec má složitější techniku. Jede dobře ve vyšších otáčkách, což znamená, že není vhodný pro opatrného, staršího a šetrného řidiče. Při využití možností zmíněného pohonu je spotřeba vyšší," upozorňuje Jaroslav Myslík a připomíná, že motor 1.8 Turbo jede ještě víc přes 200 kilometrů v hodině. Opět lze doporučit vyznavačům razantnější jízdy, nikoliv výletníkům. Otakar Zenkl míní, že vůz s motorem 1,8 20V s turbokompresorem je vhodný rovněž pro firmy. "Je to vrchol řady Octavia a má opravdovou sílu. Řidič v něm dostane za poměrně příznivou cenu špičkovou techniku značky Audi. Silný agregát je vhodný pro dlouhé jízdy zejména v cizině, kde není rychlost omezena," říká.

ŠKODA OCTAVIA 2.0: "Konečně řešení pro klidnější lidi, kteří mají peníze, chtějí lepší auto, ale nesedí jim zmíněné divočejší osmnáctistovky. Dvoulitr jde odspodu, a přitom je dynamický," konstatuje Jaroslav Myslík. Motor 2.0 vloni nahradil do octavií původně montovaný klasický zážehový 1,8 20V a proti osmnáctistovce má podle Zenklova názoru jasnou výhodu: "Zákazník sice koupí méně koní, ale získá mnohem příjemnější průběh hodnoty točivého momentu. To se v praxi projeví méně častějším řazením nižších převodových stupňů, a tím i menší spotřebou. Právě větší žízeň byla nejčastěji kritizovaným parametrem dvacetiventilových agregátů. Dvoulitr umožní velmi příjemnou a pohodlnou jízdu," doplňuje Otakar Zenkl.

ŠKODA OCTAVIA 1.9 SDI: "Klasický nafťák pro klidného člověka. Pro toho, kdo by snad volil verzi 1.4., ovšem má více peněz nebo lásku k dieselům," soudí Jaroslav Myslík. "Musí ovšem počítat s tím, že zaplatí víc nejen při koupi nového auta, ale také při servisu." Zenkl označuje model SDI za dámské auto či vůz pro město a bližší okolí. "Octavia s motorem SDI nevyniká akcelerací, ale je velmi dobře ovladatelná, motor má patřičný točivý moment už ve velmi nízkých otáčkách, a navíc je proslulý malou spotřebou," doplňuje.

ŠKODA OCTA VIA 1.9 TDI: "Silnější verze 1.9 TDI o výkonu 81 kilowattů je pro člověka se vztahem k naftě a sportovnějšího založení. Je to něco jako 1.8 mezi benzinovými pohony, ovšem s nižší spotřebou. Vím o voze, který se zmíněným motorem dlouhodobě jezdil za 3,9 litru nafty na 100 kilometrů," tvrdí Jaroslav Myslík. Ten za vhodnější pro usedlejšího řidiče považuje slabší verzi 1.9 TDI o výkonu 66 kilowattů. Zenkl doplňuje, že verze TDI jsou vhodné zvláště pro podnikatele. "Turbodiesely jsou přece jen o dost dražší než jejich benzinové sestry. Aby se vyšší pořizovací cena majiteli vrátila ve formě nižších nákladů na pohonné hmoty, tak je třeba s autem absolvovat nejméně 40 tisíc kilometrů ročně. A to řidič, který jede o víkendu na třicet kilometrů vzdálenou chatu, nikdy nedosáhne," říká Zenkl. Má turbodieselovou octavii: "Ročně najezdím téměř sto tisíc kilometrů, a tak jsem si vybral octavii TDI s 66kilowattovým motorem." Při velkém zavazadlovém prostoru klasické octavie odborníci doporučují verzi kombi zvláště podnikatelům a obchodním cestujícím. Ale kupují ji také lidé, kterým se vysloveně líbí.
Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.