Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia pojede 320 km/h, na brzdění dostane padák

aktualizováno 
Rodinné škodovky dostanou pořádně nasupenou příbuznou. Britské zastoupení mladoboleslavské automobilky se chystá na solné pláně v Bonnevillu s šestisetkoňovou octavií.

Škoda Octavia RS upravená pro rychlostní rekordy | foto: Škoda

Britský zástupce Škody a tuningová firma REVO Technik si na týden rychlosti pořádaný 13. až 20. srpna v utažském Bonnevillu v USA připravily speciálně upravenou Octavii RS. Místní zastoupení automobilky tak slaví 12 tisíc prodaných škodovek RS (v Británii vRS), které prodává už deset let. "Je to důležité výročí a účast v Bonnevillu je vhodnou poctou," komentuje Robert Hazelwood, šéf Škoda UK.

Z benzinového čtyřválce 2,0 TFSI dostali namísto původních dvou set koní třikrát tolik. Výkon 550 až 600 koní a 450 Nm točivého momentu doluje z dvoulitru turbodmychadlo Garett, který plní válce tlakem 1,9 baru. Motor pije závodní vysokooktanový benzin, spalování dostalo speciální systém vstřikování vody s metanolem.

Rekordně rychlá octavia dostane nové odpružení a vylepšenou aerodynamiku. Podvozek půjde o osm centimetrů blíž k zemi a přibyde rám pro uchycení velkého mezichladiče stlačeného vzduchu.

Škoda Octavia RS upravená pro rychlostní rekordy

Speciálně aerodynamicky krytá kola mají průměr patnáct palců a obouvají pneumatiky určené pro vysoké rychlosti. Plánovaná maximálka je 200 mil/h, tedy asi 320 km/h.

Auto dostalo speciální výbavu, kterou vyžaduje kalifornská asociace pro rychlostní rekordy: bezpečnostní rám, brzdící padák, hasící systém a sítě do oken. Naopak chybí zadní brzdy.

Nejrychlejší

Nejrychlejší sériovou škodovkou je superb, který ve verzi s šestiválcem 3,6 litru jede 250 km/h. Tato maximálka je omezena omezovačem.

Na rekordy aspirující octavia pojede v kategorii produkčních aut do dvou litrů objemu. Dráha je devět mil (asi 14,5 km) dlouhá, rovná čára v solné pláni. V závodě je rozhodující čas naměřený na projetí jedné míle (1,6 km) uprostřed.

Legendární Bonneville Salt Flats začíná 90 mil západně od Salt Lake City a pokrývá víc než padesát čtverečních mil severozápadního Utahu. Vysokorychlostní závody se tu konají už skoro sto let tradičně každý srpen.

Na týden rychlosti se sjíždějí obyčejná auta, motory, speciály s raketovými motory i náklaďáky. Účast Škodovky je o to pikantnější, že v USA auta neprodává.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Nová Audi A6 startuje. Nejdůležitější jsou nafťáky, dieselgate navzdory

Audi A6

Vypadá jako o kousíček zmenšená vlajková loď ingolstadtské značky. Od A8, která před nedávnem vstoupila do prodeje,...

Hyundai změnil Santa Fe k nepoznání, ale nechal mu osvědčené motory

Hyundai Santa Fe

Menší modely obvykle mívají divočejší design, zatímco ty velké se tváří seriózně. Hyundai tuto zvyklost porušil, nová...

První skici SUV Kamiq. Podoba nové škody určené jen pro Čínu je venku

Škoda Kamiq

Škoda zveřejnila skici nového městského SUV vyvinutého speciálně pro čínské zákazníky. Po modelech Kodiaq a Karoq...

Toyota Avensis 2.0 D-4D 2011 ·...
Toyota Avensis 2.0 D-4D 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 73 118 km, diesel
250 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz