Představení nové generace modelu, který tvoří třetinu prodejů a generuje polovinu zisku značky, se odehrála před sedmi sty diváky a mnoha čestnými hosty v pondělí večer ve Veletržním paláci. Podrobnosti o nové generaci Škody Octavie čtěte zde.
V sídle Národní galerie Praha přijela nová škodovka na pódium v doprovodu skladby „Opus OCTAVIA“, kterou speciálně pro tuto příležitost složil jazzový hudebník Jesse Milliner a kterou uvedla Česká filharmonie a smyčcové trio Time for Three.
Bernhard Maier na premiéře přivítal mimo jiné českého premiéra Andreje Babiše nebo pražského primátora Zdeňka Hřiba.
Maier s odkazem na místo konání akce připomněl slavného pouličního umělce Banksyho, jehož identita zůstává utajena. Ten před rokem šokoval umělecký svět. Jeho obraz „Dívka s balónem“ se po vydražení za třicet milionů korun začal před očima publika sám skartoval (čtěte zde).
„Bylo to první umělecké dílo, které vzniklo naživo v aukci,“ připomněl. „Tento příběh ukazuje, jak rychle se věci mění,“ řekl s odkazem na aktuální překotné změny ve světě aut.
„Změny jsou rychlejší než kdy jindy a stále akcelerují. Existuje celá řada ukazatelů změny, kterou všichni zažíváme, nejen z pohledu vývoje a rychlosti, ale například také z hlediska zpracování dat. Dnešní moderní automobil generuje 25 gigabajtů dat za hodinu. Auta s autonomním řízením vygenerují aspoň 3 600 gigabajtů za hodinu,“ ilustruje Maier.
Autonomní řízení je podle šéfa české značky jedním z důvodů, proč se bude automobilový průmysl za deset let výrazně odlišovat. „Elektrický pohon, mobilita jako služba a digitalizace budou další výrazné faktory změny. Naším cílem je z tohoto procesu proměn vyjít ještě silnější.“
Maier oznámil, že počítáno od začátku letoška představí Škoda do konce roku 2022 třicet nových aut, revidovaných modelů, derivátů a karosářských variant. „Škoda má v příští dekádě potenciál prodávat až dva miliony vozidel ročně,“ shrnul Maier.
Před samotným odhalením připomněl historii jména Octavia. „Pochází z latinského slova pro osm ‚octo‘. V roce 1959 byla Octavia osmým poválečným modelem Škody,“ popsal. Důležitou úlohu modelu pro značku převedl Maier do symbolické roviny: je symbolem radosti, značí nekonečno – Octavia má být pro značku věčná.