Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia se poprvé dostala mezi trojici nejprodávanějších aut v Evropě

  15:58aktualizováno  15:58
Škoda Octavia se v srpnu vůbec poprvé dostala mezi trojici nejprodávanějších aut v Evropě. Polepšila si na žebříčku oproti červenci ze čtvrtého na třetí místo. Škoda Auto se s počtem 47 535 prodaných vozů umístila na devátém místě, za BMW a před Toyotou. Vyplývá to z aktuálních údajů společnosti JATO Dynamics.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Škoda

Registrace nových aut se v srpnu zvýšily v Evropě o 5,4 procenta. Nejprodávanějším modelem byl v srpnu v Evropě VW Golf, kterých si zákazníci koupili 30 986. Na druhém místě figuruje Renault Clio s počtem 16 859 kusů. Třetí skončila Octavia, tohoto modelu se prodalo v Evropě 15 857 kusů. Poprvé do první pětky se dostala Dacia Sandero, která skončila na pátém místě s počtem 13 828 prodaných vozů.

Automobilka Škoda Auto již dříve uvedla, že v srpnu zvýšila celosvětově své dodávky zákazníkům o 6,7 procenta na 86 100 vozů. Propad prodejů zaznamenaly všechny modely značky vyjma Superbu a Kodiaqu.

Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Octavia zůstává navzdory poklesu nejprodávanějším modelem značky. V srpnu jich automobilka dodala 29 800, což je meziročně o 3,1 procenta méně. V západní Evropě rostla Škoda v srpnu o 4,4 procenta na 30 300 vozů dodaných zákazníkům. Na nejsilnějším evropském trhu v Německu překonala Škoda s 12 200 dodanými vozy o sto vozidel výsledek loňského roku. Dvouciferné nárůsty zaznamenala značka v Rakousku, a to o 35,1 procenta, ve Francii o 15 procent, v Belgii o 31,9 procenta a Itálii o 22,5 procenta.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milion vozů.

Nejprodávanější modely aut v srpnu 2017
Pořadí a modelProdeje v srpnuMeziroční změnaProdeje leden až srpenMeziroční změna
1. Volkswagen Golf 30 986+ 5,1 %304 943-8,8 %
2. Renault Clio16 859+ 31,9 %222 270+7,8 %
3. ŠKODA OCTAVIA15 857+11,6 %153 992+1,6 %
4. Volkswagen Tiguan13 936-2,4 %157 314+55,1 %
5. Dacia Sandero13 828+16,8 %136 384+14,1 %
6. Volkswagen Polo12 891-12,4 %207 688+0,8 %
7. Nissan Qashqai12 403+17,1 %166 100+7,5 %
8. Opel Corsa12 390-8,6 %167 404-7,1 %
9. Peugeot 20812 348-10,2 %161 944-4,8 %
10. Toyota Yaris12 208+17,6 %130 840+1,3 %
Zdroj: JATO Dynamics
Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.