Po premiéře na slavné britské přehlídce závodních aut začne 12. července prodej nové Octavie RS u příležitosti startu jubilejního 40. ročníku Rally Bohemia.
Třetí vydání Octavie RS dorazí opět v liftbackové i kombíkové verzi. Kromě silových disciplín bude lákat i užitnou hodnotou. Šéf značky Winfried Vahland ji popisuje tak, že je to "vůz pro všední den i pro volný čas, ve kterém se snoubí maximální výkon, nejnovější technika a vysoká užitná hodnota".
Octavia RS zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosahuje maximální rychlosti 248 km/h (se šestistupňovou manuální převodovkou).
Stejně jako u předchůdkyně bude sportovně laděná octavia k mání se dvěma přeplňovanými dvoulitrovými motory, benzinovým TSI s výkonem 163 kW (220 koní) a naftovým TDI 135 kW (184 koní).
TSI s manuální šestistupňovou převodovkou bude podávat nejlepší výkony (zrychlení na stovku za 6,8 s). Maximálka 248 km/h je o 6 km/h vyšší než u předchůdkyně a je to také nejvyšší rychlost, kterou kdy octavia uměla uhánět. S turbodieselem 2,0 TDI a šestistupňovým manuálem Octavia RS zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy a maximální rychlost je 232 km/h.
Za příplatek bude pro oba motory dvouspojkový šestistupňový automat DSG.
Oproti obyčejným octaviím je RS snížena o dvanáct milimetrů, kombík o třináct. V obou případech nesou zadní kola víceprvkovou nápravu, kterou z obyčejných octavií dostává jen verze s motorem 1,8 TSi. Přední náprava je typu McPherson s trojúhelníkovými spodními rameny. Obratnost v zatáčkách přidá elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, která v zatáčce přibrzďuje vnitřní kolo.
Na pohled se Octavia RS bude lišit tvarem nárazníků. V tom předním budou mřížky se strukturou včelích pláství, nový přední spojler a originální mlhovky. Octavia RS dostane nové sériově montované bi-xenonové světlomety s integrovanými diodami pro denní svícení. Do zadního nárazníku zakomponovali designéři difuzor a velké lichoběžníkové chromované koncovky výfuku. Nechybí křídlo na víku kufru.
Pod až devatenáctipalcovými ráfky prosvítají červeně lakované třmeny brzd. Základní ráfky jsou sedmnáctipalcové 225/45.
Interiér je vyveden v černé barvě, nová budou přední sedadla i tříramenný volant. Chybět nebudou tradiční znáčky RS uvnitř i zvenku.
1. března 2013 |