Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší octavia všech dob dostane 230 koní a samosvorný diferenciál

  14:20aktualizováno  14:20
Škoda Auto veze na autosalon do Ženevy, který otevírá příští týden, vylepšenou Octavii RS. Model označený RS 230 bude mít 230 koní, tedy o deset koní více než běžné RS a pojede 250 km/h. Nejrychlejší octavia všech dob na trh přijde v červnu.

Škoda Octavia RS 230 | foto: Škoda

Octavii třetí generace v provedení RS uvedla Škoda na trh v červenci roku 2013. Sportovní verze se na prodeji nejprodávanějšího modelu mladoboleslavské automobilky podílí zhruba deseti procenty. Jak jezdí Octavia RS čtěte zde

Dvoulitrový benzinový čtyřválec s výkonem 169 kW (230 k) dokáže vylepšenou Octavii RS rozjet z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Škoda Octavia by byla tím pravým pro vás? Vyberte si ji z nejširší nabídky na trhu na Automodul.cz.

Jako první vůz značky bude mít Octavia RS 230 v sériové výbavě diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností, který umožní větší razanci při průjezdech zatáčkou. Mechanický samosvorný diferenciál je pro ostrou sportovní jízdu důležitým pomocníkem, moderní vozy si stále častěji musí vystačit s elektronickými náhražkami, které přibrzďováním kol částečně dokážou jeho funkci nasimulovat, plně ho ovšem nenahradí.

Diferenciál pomůže do zatáčky

Diferenciál je mechanické zařízení pracující na principu planetové převodovky, které umožňuje vykonávat rozdílné otáčky levého a pravého kola stejné nápravy. Diferenciál je třeba pro hladký průjezd zatáčkou, vnější kolo totiž urazí delší dráhu než vnitřní. Tuto diferenci (rozdíl) kompenzuje právě diferenciál, bez něj by docházelo v ústrojí k pnutí a výraznému opotřebování. Nedostatkem klasického otevřeného diferenciálu je to, že ztratí-li jedno kolo styk s vozovkou a začne se rychle volně protáčet, přestane se otáčet druhé kolo.

Samosvorný diferenciál zamezuje rozdílnému otáčení obou výstupních hřídelů. Jestliže jedno kolo ztratí záběr (protáčí se), přerozdělí samosvorný diferenciál točivý moment na kolo, které nadále zabírá.

Při průjezdu zatáčkou se auto naklání ven z oblouku, opře se výrazně o vnější kolo a nadlehčuje se tak vnitřní kolo, které ovšem dostatečně nepřenese točivý moment. Diferenciál s omezenou svorností zajistí, že větší část točivého momentu je přiváděna na neprokluzující (vnější) kolo. Potlačí se tak nedotáčivost. Elektronické systémy dosahují podobného efektu přibrzděním vnitřního kola.

Škoda Octavia RS 230
Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.