Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší octavia všech dob dostane 230 koní a samosvorný diferenciál

  14:20aktualizováno  14:20
Škoda Auto veze na autosalon do Ženevy, který otevírá příští týden, vylepšenou Octavii RS. Model označený RS 230 bude mít 230 koní, tedy o deset koní více než běžné RS a pojede 250 km/h. Nejrychlejší octavia všech dob na trh přijde v červnu.

Škoda Octavia RS 230 | foto: Škoda

Octavii třetí generace v provedení RS uvedla Škoda na trh v červenci roku 2013. Sportovní verze se na prodeji nejprodávanějšího modelu mladoboleslavské automobilky podílí zhruba deseti procenty. Jak jezdí Octavia RS čtěte zde

Dvoulitrový benzinový čtyřválec s výkonem 169 kW (230 k) dokáže vylepšenou Octavii RS rozjet z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Škoda Octavia by byla tím pravým pro vás? Vyberte si ji z nejširší nabídky na trhu na Automodul.cz.

Jako první vůz značky bude mít Octavia RS 230 v sériové výbavě diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností, který umožní větší razanci při průjezdech zatáčkou. Mechanický samosvorný diferenciál je pro ostrou sportovní jízdu důležitým pomocníkem, moderní vozy si stále častěji musí vystačit s elektronickými náhražkami, které přibrzďováním kol částečně dokážou jeho funkci nasimulovat, plně ho ovšem nenahradí.

Diferenciál pomůže do zatáčky

Diferenciál je mechanické zařízení pracující na principu planetové převodovky, které umožňuje vykonávat rozdílné otáčky levého a pravého kola stejné nápravy. Diferenciál je třeba pro hladký průjezd zatáčkou, vnější kolo totiž urazí delší dráhu než vnitřní. Tuto diferenci (rozdíl) kompenzuje právě diferenciál, bez něj by docházelo v ústrojí k pnutí a výraznému opotřebování. Nedostatkem klasického otevřeného diferenciálu je to, že ztratí-li jedno kolo styk s vozovkou a začne se rychle volně protáčet, přestane se otáčet druhé kolo.

Samosvorný diferenciál zamezuje rozdílnému otáčení obou výstupních hřídelů. Jestliže jedno kolo ztratí záběr (protáčí se), přerozdělí samosvorný diferenciál točivý moment na kolo, které nadále zabírá.

Při průjezdu zatáčkou se auto naklání ven z oblouku, opře se výrazně o vnější kolo a nadlehčuje se tak vnitřní kolo, které ovšem dostatečně nepřenese točivý moment. Diferenciál s omezenou svorností zajistí, že větší část točivého momentu je přiváděna na neprokluzující (vnější) kolo. Potlačí se tak nedotáčivost. Elektronické systémy dosahují podobného efektu přibrzděním vnitřního kola.

Škoda Octavia RS 230
Autor:




Nejčtenější

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

Dacia Duster
Dacia Duster je nejdůležitější premiéra Frankfurtu, prošmejdili jsme ji

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Až na začátku příštího roku potkáte v provozu novou Dacii Duster, dost možná si ji spletete se stávajícím modelem. Její design je od základu nový, ale zároveň...  celý článek

Kia Proceed
OBRAZEM: Nejparádnější studii autosalonu postavili přímo ve Frankfurtu

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Studie jsou kořením autosalonů, bez nich by to nebylo ono. Designéři se při nich mohou rozmáchnout a popustit uzdu fantazii. Často tak také naznačují, jakým...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Buerstner Ixeo time it 700 150k...
Buerstner Ixeo time it 700 150k...

r.v. 2016, naj. 52 714 km, diesel
1 359 800 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.