První fotky Škody Octavie RS v plné parádě

  8:00aktualizováno  8:00
Je to nejrychlejší octavia všech dob. Z nuly na stovce je za 6,8 sekundy a jede rychlostí až 248 kilometrů za hodinu. Nová Octavia RS se představí 10. července na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu.

Škoda Octavia RS Combi | foto: Škoda

Po premiéře na slavné britské přehlídce závodních aut začne 12. července prodej nové Octavie RS u příležitosti startu jubilejního 40. ročníku Rally Bohemia.

Třetí vydání Octavie RS dorazí opět v liftbackové i kombíkové verzi. Kromě silových disciplín bude lákat i užitnou hodnotou. Šéf značky Winfried Vahland ji popisuje tak, že je to "vůz pro všední den i pro volný čas, ve kterém se snoubí maximální výkon, nejnovější technika a vysoká užitná hodnota".

Škoda Octavia RS

Octavia RS zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosahuje maximální rychlosti 248 km/h (se šestistupňovou manuální převodovkou).

Stejně jako u předchůdkyně bude sportovně laděná octavia k mání se dvěma přeplňovanými dvoulitrovými motory, benzinovým TSI s výkonem 163 kW (220 koní) a naftovým TDI 135 kW (184 koní).

Fotogalerie

TSI s manuální šestistupňovou převodovkou bude podávat nejlepší výkony (zrychlení na stovku za 6,8 s). Maximálka 248 km/h je o 6 km/h vyšší než u předchůdkyně a je to také nejvyšší rychlost, kterou kdy octavia uměla uhánět. S turbodieselem 2,0 TDI a šestistupňovým manuálem Octavia RS zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy a maximální rychlost je 232 km/h.

Za příplatek bude pro oba motory dvouspojkový šestistupňový automat DSG.

Oproti obyčejným octaviím je RS snížena o dvanáct milimetrů, kombík o třináct. V obou případech nesou zadní kola víceprvkovou nápravu, kterou z obyčejných octavií dostává jen verze s motorem 1,8 TSi. Přední náprava je typu McPherson s trojúhelníkovými spodními rameny. Obratnost v zatáčkách přidá elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, která v zatáčce přibrzďuje vnitřní kolo.

Může se hodit

Chcete si koupit Škodu Octavii? Vyberte si z nabídky nových i ojetých aut na Automodul.cz/Škoda Octavia.

Na pohled se Octavia RS bude lišit tvarem nárazníků. V tom předním budou mřížky se strukturou včelích pláství, nový přední spojler a originální mlhovky. Octavia RS dostane nové sériově montované bi-xenonové světlomety s integrovanými diodami pro denní svícení. Do zadního nárazníku zakomponovali designéři difuzor a velké lichoběžníkové chromované koncovky výfuku. Nechybí křídlo na víku kufru.

Pod až devatenáctipalcovými ráfky prosvítají červeně lakované třmeny brzd. Základní ráfky jsou sedmnáctipalcové 225/45.

Interiér je vyveden v černé barvě, nová budou přední sedadla i tříramenný volant. Chybět nebudou tradiční znáčky RS uvnitř i zvenku.

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Sklad, kde vládne chaos, řídí centrální mozek. Víme, jak funguje

Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi

Do Boleslavi dorazí denně 200 kamionů s 28 tisíci autodíly. S uložením tolika věcí pomáhá umělá inteligence. V...

Další z rubriky

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Odpovědnost za řízení zatím nese člověk. Otázka je, jak dlouho

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

Divoké představy o budoucí podobě silničního provozu se pomalu začínají naplňovat. Jaké problémy s provozem autonomních...

OBRAZEM: České Bugatti Chiron z Lega je v Praze. Byli jsme u vybalování

Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.

Bugatti Chiron z Lega Technik je k vidění v showroomu Alza. Hypersport, který z více než milionu dílků Lega postavili v...

Najdete na iDNES.cz