Vylepšená Škoda Octavia RS má víc světel a víc koní

  8:51aktualizováno  8:51
Škoda Octavia RS se představuje v faceliftovaném provedení s radikálně novou přídí se dvěma páry světel. Benzinová verze posílila na 230 koní, to je stejně, jako mělo dosud vylepšené provedení RS230. Verze 2,0 TDI může být opět vybavena pohonem všech kol.

Faceliftovaná Škoda Octavia RS | foto: Škoda Auto

Do nového roku vyjedou všechny octavie s novou tváří se dvěma páry světel. Po základních verzích dostává faceliftované provedení také varianta RS. A podle informací iDNES.cz se do konce roku představí s novou tváří i provedení Scout.

Liftback i kombík v benzinovém provedení RS posílí: přeplňovaný benzinový motor 2,0 TSI má nově nejvyšší výkon 169 kW (230 k) a maximální točivý moment 350 Nm v rozsahu od 1500 do 4600 otáček za minutu. Výkon zážehového motoru tedy vzrostl o 7 kW (10 k), čímž vyrovnal dosavadní provedení RS230. S pohonem předních kol z 0 na 100 km/h sprintuje benzinové RSo za 6,7 s. Nejvyšší rychlost vozu činí 250 km/h. Základní provedení má manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je vůz dodáván se šestistupňovou převodovou DSG.

Fotogalerie

RS 2,0 TDI se vznětovým motorem o výkonu 135 kW (184 k) a maximálním točivém momentu 380 Nm od 1750 otáček akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosahuje maximální rychlosti 232 km/h. Turbodieselové provedení je k dispozici s pohonem předních kol (manuální převodovka nebo šestistupňová DSG) nebo s pohonem 4×4 a šestistupňovou převodovkou DSG.

Na pohled se nové RS pozná podle přepracované přídě se dvěma páry světel, ta vnitřní opticky propojují zvětšenou masku chladiče. Přední světla dostanou Full-LED technologii, prozatím není specifikováno, zda to bude standardní výbava.

RS

Zkratka RS byla ve spojení s vozy Škoda poprvé použita v roce 1974 v motoristickém sportu, od roku 2000 se s ní označují špičkové sportovní verze v modelové paletě značky ŠKODA. Dosud bylo na celém světě prodáno více než 200 000 Octavií RS, z toho téměř 100 000 vozů třetí generace, uvedené na trh v roce 2013.

Lehké změny se dotkly také zádi. Asi nejvýraznější je přepracovaná grafika koncových světel.

Verze RS má oproti standardnímu provedení o 15 mm snížený podvozek. Sériově se na vůz montují 17palcová kola, volitelně jsou v nabídce až 19palcové ráfky.

Úpravy se odehrály také v interiéru. Přístrojovce vévodí kapacitní dotykové obrazovky ve skleněném designu, nejvyšší verze má navigační systém Columbus s 9,2palcovým monitorem, WLAN-hotspotem a volitelným modulem LTE. Novinkou pro octavii je například hlídač varující před vozidly v mrtvém úhlu.

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Další z rubriky

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Pirátské vedení Prahy chce pokračovat v projektu půjčovny elektroaut

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat...

Nová pražská koalice chce upravit projekt městského systému sdílených elektromobilů, který schválila minulá politická...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Najdete na iDNES.cz