Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

  8:25aktualizováno  8:25
Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to nejrychlejší Octavia v historii. Na stovce je za 6,6 sekundy a nechybí jí samosvorný diferenciál.

Škoda Octavia RS 245 | foto: Škoda Auto

RS 245 bude v nabídce jako liftback i kombi a premiéru bude mít na 87. Mezinárodním autosalonu v Ženevě začátkem března. Posílené provedení doplní standardní verze RS, které i nadále zůstanou v nabídce.

Výkon přeplňovaného benzinového čtyřválce 2,0 TSI vzrostl na 180 kW (245 k), což je o 11 kW více než u běžného benzinového RS. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne nejrychlejší octavia za 6,6 s (kombík za 6,7 s).

Škoda Octavia RS 245

Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici v rozsahu od 1 600 do 4 300 otáček za minutu. Zákazník může volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Motor pohání přední kola, razanci v zatáčkách přidá diferenciál s elektrohydraulicky ovládanou svorností.

Sportovní provedení má oproti obyčejné Octavii o 14 mm nižší podvozek, s faceliftem se také o 38 mm více rozkročila zadní kola. Sériová kola z lehkých slitin v černém designu jsou devatenáctipalcová.

Fotogalerie

Design s novou odvážně tvarovanou přídí se dvěma páry světel vychází z faceliftovaného provedení Octavie. Verzi RS 245 odliší od ostatních některé detaily vyvedené v černém lesklém laku, například zrcátka nebo žebra masky chladiče. Černé jsou také koncovky výfuku.

Interiér ozdobí sportovní sedadla s potahem z broušené umělé kůže (Alcantara) se zvýšenými bočnicemi a integrovanými hlavovými opěrkami.

Zkratku RS použila ŠKODA poprvé v roce 1974 v motoristickém sportu. V roce 2000 se tato zkratka vrátila s Octavií RS první generace. Dosud bylo prodáno 200 tisíc vozů ve variantě RS (sportovní provedení RS měla i první a druhá generace modelu Fabia), z toho polovina vznikla od roku 2013 ve třetí generaci Octavie.

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Pirátské vedení Prahy chce pokračovat v projektu půjčovny elektroaut

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat...

Nová pražská koalice chce upravit projekt městského systému sdílených elektromobilů, který schválila minulá politická...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Ford umí najít nebezpečná místa dopředu. Sleduje brzdění

Kolony v Praze během dočasného uzavření tunelu Blanka. (11. dubna 2018)

Často nejdříve musí dojít k nehodě, aby byl konkrétní dálniční uzel, křižovatka nebo úsek silnice označen za...

Najdete na iDNES.cz