náhledy
Představení Škody Octavie čtvrté novodobé generace je naplánované na listopad letošního roku. Vývojáři automobilky ladí a „učí jezdit“ prototypy v nejrůznějších podmínkách. Škodu Octavii RS, která dorazí do prodeje pravděpodobně v roce 2021, testovali také tradičně v Alpách. Prototyp tam měl nehodu.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Snímky pořídil automobilový paparazzi Stefan Baldauf v Alpách.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Prototyp měl v Alpách nehodu ve středu, chvilku po vyjetí k testování. Jen čtyři zatáčky od místa, kde Stefan Baldauf auto nafotil. Horská silnice zůstala kvůli odklízení následků kolize 40 minut uzavřená.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Vývojový prototyp šel ihned pod plachtu, aby zůstal ušetřen zvědavým pohledům. Auto okamžitě zamířilo do krytého kamionu a odjelo do vývojového centra v Mladé Boleslavi.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Opel Zafira s belgickou registrační značkou se v místě, kde je provoz vedený přes staveniště střetl s prototypem. Volkswagen Golf, který jel za octavií, táhnoucí přívěs nedobrzdil a zezadu do soupravy naboural a vytlačil ji částečně ze silnice.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Při nehodě nebyl nikdo zraněn, ale opel i škodovácký prototyp byly natolik poničené, že nemohly pokračovat v cestě a odvezla je odtahovka.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Čtvrá generace Škody Octavie se ukáže ještě letos, před koncem roku, kdy si automobilka připomíná šedesát let od představení prvního vozu jménem Octavia.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
První auta dorazí k zákazníkům ovšem až později v příštím roce. V roce 2020 se má podle neoficiálních informací představit také přiostřené provedení RS. Ovšem v prodeji bude pravděpodobně až v následujícím roce.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Maskovaný prototyp Škody Octavie RS čtvrté generace při testech
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Maskovaný prototyp má zřetelně jiný přední nárazník. Že půjde o provedení RS prozrazují také červeně lakované brzdiče a velké koncovky výfuků.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Maskovaný prototyp Škody Octavie RS čtvrté generace při testech
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Baldauf zachytil octavii při jednom ze zátěžových testů, při kterém auto táhne přívěsný voztík se zátěží. Testuje se tak chlazení motoru, brzdy a další komponenty. Ladí se také speciálně kalibrovaný stabilizační systém ESP, který dokáže řízenými zásahy také usměrnit rozkymácený vozík.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Standardem při maskování téměř všech nových vozů jsou speciální fólie s 3D motivy, které zkreslují celkové proporce vozu a ani z kvalitních fotografií nedokáže konkurence dopředu rozpoznat spousty detailů.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Tyto fólie navíc musí vydržet testování v extrémních podmínkách a zvládají i teplotní rozdíly od mínus 40 do plus 80 stupňů Celsia.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Octavia musí počkat, až se představí nový Volkswagen Golf, pak přijde její čas. Na trh se ovšem dostane asi až koncem léta 2020. Opět dorazí liftback a kombík, který by se podle spekulací měl představit jako první.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Přední světla se stejně jako u modelu Scala a faceliftovaného Superbu protáhnou až k masce, směrem k ní se také zužují.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Nová generace Octavie bude stát na inovovaném provedení modulární platformy MQB, kterou využívá i aktuální model. Má dostat mild-hybridní technologii, ve které 48V systém pomáhá spalovacímu motoru.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Octavia se má v hierarchii značky posunout o něco výše než dosud, má být opět větší, lépe vybavená. Přiblíží se tak zas o něco blíž vlajkové lodi Škody, modelu Superb.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Naložený šplhá do nejstrmějších alpských průsmyků. Nadmořská výška má na automobily podobný vliv jako na lidi. Čím výše se ocitnete, tím méně obsahuje vzduch kyslíku, a dýchání se proto stává obtížnějším. Testovací řidiči mají například držet malou rychlost. Při šnečím tempu se k chladiči dostává jen velmi slabý nápor studeného vzduchu, což znamená zatěžkávací zkoušku pro chladicí soustavu.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Octavia RS dostane plug-in hybridní pohon kombinující benzinový agregát s elektromotorem s možností dobíjení trakčních akumulátorů ze zásuvky.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien
Christian Strube, šéf vývoje značky v roce 2018 pro britský mgazín Autocar uvedl, že na čistě elektrický pohon ujede RS až 70 kilometrů. Neoficiální zdroje mluví o výkonu 270 koní.
Autor: S. Baldauf/SB-Medien