Octavii Scout přidali tradiční „skautské“ ozdoby: specificky tvarované nárazníky a spodní kryt nárazníku jsou v stříbrné matné barvě, plastové kryty jako lemy blatníků, prahů a spodních částí dveří jsou černé. Standardem budou osmnáctipalcová kola, o palec větší jsou za příplatek.
Mezi funkční úpravy patří zvýšení podvozku o 15 mm a standardem bude paket pro špatné cesty včetně ochrany podvozku. V kombinaci s novým dieselovým silákem pod kapotou půjde tahat až dvoutunový brzděný přívěs, to je oproti obyčejné „čtyřkové“ Octavii výrazný nárůst o 400 kilogramů.
Nejnovější Scout přidá do nabídky nejsilnější TDI pro Octavii v historii, dosud měl nejvýkonnější turbodiesel v Octavii RS předchozí třetí generace 135 kW (184 koní).
Obě vrcholné motorizace nového Scouta - 2,0 TSI/140 kW (190 k) a 2,0 TDI/147 kW (200 k), stejně jako 2,0 TDI s výkonem 110 kW (150 k), jsou vždy spárovány se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Na některých trzích bude Scout k mání i v provedení s pohonem pouze přední nápravy a motorem 1,5 TSI v mildhybridním provedení, případně bez něj jako čtyřkolka s manuální převodovkou. Českého trhu se to týkat nemá, na něm bude k mání jen v provedení 4x4 a dvoulitry s automatem.
Variantu Scout nabízí Škoda u Octavie od roku 2007, od druhé novodobé generace modelu. Původně se měl nejnovější Scout představit u příležitosti mistrovství světa v hokeji, které bylo ovšem kvůli koronavirové epidemii zrušeno. Uvedení Octavie Scout na trh se dá očekávat v průběhu léta nebo začátkem podzimu. Vzhledem ke konfiguraci modelu se dá čekat, že cena bude atakovat 900 tisíc korun.