Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Octavia: velký kufr vylepšil malý jeřáb

aktualizováno 
Chvála ručního ovládání z plzeňské firmy Meta a kritika horšího nastupování přes mohutný práh a současně malého prostoru na zadních sedadlech -
tak zní závěry testu, ve kterém upravenou Škodu Octavia 1.8 20V prověřil tělesně handicapovaný řidič.
Mladoboleslavská Škoda Auto vyrobila pro ministry octavie s prodlouženým rozvorem, aby měli více pohodlí na zadních sedadlech. Stejná úprava by pomohla v cestování i tělesně postiženým lidem. U Škody Octavia je výborný velký kufr. Ten byl navíc u testovaného vozu vybaven malým jeřábem, který během testu zvedl do prostoru pro zavazadla leccos: vozík, pytle cementu, kočárek i basu piva. Pomůcka stojí necelých deset tisíc korun, které formou příspěvku hradí stát. Snad jedinou nevýhodou kufru octavie je jeho těžké víko. U testovaného vozu, který měl za sebou 80 tisíc kilometrů, ztěžovaly zavírání pátých dveří také unavené plynové vzpěry. Poutko sloužící k zavírání kufru si každý vozíčkář musí upravit podle svých potřeb. Za volantem se cítí imobilní řidič dobře i díky pohodlným sedačkám s dobrým bočním vedením, jež je pro postiženého důležitější než u zdravých lidí. Horší momenty přináší nastupování a vystupování z octavie. Přes rozměrný práh je cesta pro více postiženého člověka hodně namáhavá. Naopak mnoho vozíčkářů - majitelů octavií si chválí pevné aretační body zadních dveří, které ulehčují manipulaci s vozíkem při nakládání i vykládání. Dobrý dojem zanechalo ruční ovládání s elektronickou spojkou a plynem. Jediným nedostatkem je prodleva plynu, která se u ručního ovládání zdá ještě delší než u běžného akcelerátoru v pedálu. Handicap se citelně projevuje především při parkování nebo jízdě v koloně. Při státním příspěvku a odečtení daně lze nejlevnější Škodu Octavia 1.4 pořídit za 186 tisíc korun. Kdo chce verzi kombi a k tomu úsporný naftový motor 1.9 SDI, ten zaplatí 246 tisíc korun, slabší ze dvou turbodieselů 1.9 TDI přijde na 299 tisíc korun.
Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.