Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda odhalila svůj nejmenší vůz. Citigo vyjede v listopadu

  20:00aktualizováno  20:00
Mladoboleslavská automobilka poprvé ukázala konečnou podobu svého nejmenšího vozu. Tři a půl metrů dlouhý minivůz s názvem Citigo má oslovit především starší zákazníky z větších měst nebo sloužit jako další auto do rodiny.

Škoda Citigo | foto: Škoda

Škoda nový vůz oficiálně představila novinářům v úterý, do prodeje se dostane v Česku během listopadu. Od začátku léta příštího roku bude auto prodávat po celé Evropě. "Je to auto pro evropský trh. Cena bude nižší než u Volkswagenu Up!," tvrdí šéf automobilky Winfried Vahland.

Dá se očekávat, že se cena bude pohybovat kolem 180 tisíc korun. Oproti svému bratrovi VW Up! se nový vůz vyráběný na stejné lince v Bratislavě příliš neliší, přesto pár rozdílů na nové škodovce je.

Škoda Citigo

Například má větší zadní okénko nebo mírně jinak upravený nárazník. Liší se i světla, především zadní, u kterých si Škoda ponechala opět svůj typický tvar C. "Je to škodovka se svými typickými rysy," tvrdí Vahland. Oproti Volkswagenu Up! je o 23 milimetrů delší, jinak jsou všechny rozměry včetně 251litrového kufru stejné. Nový vůz vyjede nejprve v třídveřové verzi, od léta příštího roku v pětidveřovém provedení.

V nabídce budou dva litrové tříválcové motory, pouze na benzin. Jeden s výkonem 44 kW, druhý o 11 kW silnější. Kombinovaná spotřeba má dosáhnout 4,5 litrů na sto kilometrů. Podle Vahlanda firma zvažuje i verzi na stlačený zemní plyn nebo i jako elektromobil.

Firma zatím nabídne auto ve čtyřech různých variantách podle výbavy. V dražších verzích bude v nabídce například i brzdový asistent, který reaguje na nebezpečí kolize s jiným autem. Uvnitř se automobilka chlubí několika prvky podle jejich sloganu Simply Clever, například plastovým držákem na parkovací lístek či fotku na palubní desce nebo pouzdrem na mobil na straně sedačky spolujezdce.

Autor:




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.