Diskuze
Škody do opravdového terénu mívaly smůlu, dnes jsou oporou značky SUV
Děkujeme za pochopení.
J87i95ř86í 72D44v46o80ř69á90k
Dnes jsou opravdu oporou Škody do opravdového terénu ????
A které ?
M90i97r74e49k 79G49a34j11e52r
To, ze s SUV lidi jezdi hlavně po silnici je naprosto spravne. Tahle auta jsou totiz urcena hlavně po silnici. Kdo s tim jede do mokreho terenu, tak by mel mit zajisteno vyprostovani.
M47a57r21t55i92n 77K33u69ř89í66t82k31a
Stejnou smůlu jako džíp Škoda 973 měla i Tatra 803.
S36t49a98n41i40s12l19a93v 89K64r43e98j37c51a34r
Ano, je smůla, že dříve v Československu byli konstruktéři snaživý a znalý. Výčet modelů SUV nejen u Škodovky ale i Tatry, Walter,Jawy i Aera svědčí o schopnostech tvořit. Jistě v době socialismu a RVHP toto bylo utlumeno, ale po roce 1990, se snaživý a znalý v oboru konstruktéři a podnikatelé v malých karosárnách a kusových dílnách speciálů pro majetné nikdy nevrátilo. Ano, českému postsocialistickému člověku opravdu stačí mít možnost koupit zahraniční model, než být vlastenec. Heslo Čechy čechům v národním podnikání mnohým nic neříká.
R10a68d97i81m 57P21o90l85á92š42e41k
Do terénu byly taky dobré Škodovky s motorem a pohonem vzadu Škoda 1000MB a Škoda 100. Motor vzadu poháněnou nápravu tlačil na zem, takže když se do terénu nazuly pneumatiky se zimním dezénem nebo dokoce řetězy, prokluzovalo to jen málo a projelo se skoro všude, kde světlá výška auta stačila a kde nebyl příliš měkký terén, kde by se to auto zabořilo.
Další Škodovky 105 a 120 už kupodivu do terénu tak dobré nebyly. Ale pořád měly velmi dobré jízdní vlastnosti třeba v zimě.
J13a18k49u73b 56S23e85k69e64r58a
V zime ano. Pokud dal ridic do "kufru" 2 pytle cementu
J74o18s49e47f 25V17o61s82i23c22k28y
Autore, ten vas vycet terennich Skodovek neni uplny ! Chybi tam prvni terenak v CSLA - bojovy "Tudor" !
J50i53ř33í 11S90c84h35w20a44c63h
Sorry, ale ten titulek poněkud postrádá logiku. Jakou spojitost má auto "do opravdového terénu" s "dnešním SUV"?
P15a98v98e98l 10J53e25ř18á29b22e66k
Jednoduchou.
Určitá část kupujících SUV si myslí, že mají auto do opravdového terénu, a potom zůstávají viset hned na kraji polní cesty, kde čekají až je někdo vrátí na asfalt.
T86o75m34á60š 58Z44e41m13a38n
Důvodem pro oblibu SUV není ani móda, ani komplexy ani nic podobného.
Úspěch SUV nejlépe popisuje ekonomický pojem zvaný "mezní užitek".
Nejčastěji se uvádí na příkladu konzumace dortu.
(sníte kousek dortu a je to lepší než žádný dort, sníte dva kousky a je to ještě lepší, ale čím víc kousků dortu si dáte tím menší je váš užitek a nakonec je to spíš horší).
A podobně se to dělo i se silničními vozy - třeba nás Passat - super na dálnici a na dlouhých přesunech, ale to auto už bylo moc nízké až se do toho nepříjemně lezlo, moc dlouhé atd.. Problém na polňačce, problém na výjezdu ze zahrady, a ty výborné jízdní vlastnosti byly vlastně zbytečné.
Offoady byly zase špatné na silnici a pro 99% populace zbytečně dobré v terénu.
Pak konečně někoho napadlo, že auto nemusí mít skoro 5m na délku a 1,3m na výšku. a že když se trochu přizvedne, tak bude mít prakticky stejné vlastnosti na silnici, lépe se do toho poleze a zvládne lépe zvládat obvyklé překážky v okolí cest.
Vzniklo SUV..
J13i78ř29í 22S61c64h25w72a64c38h
jenže kvůli tomu, aby se do toho pět sekund lépe "lezlo a vylézálo", tak třeba hodinu se platí o 10-20% vyšší spotřeba a v každé zatáčce během té hodiny se jede o 10-20% pomaleji....
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak
Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...