Diskuze

Škody do opravdového terénu mívaly smůlu, dnes jsou oporou značky SUV

Dnes je módní pořídit si SUV s pohonem 4x4 a pak s ním jezdit hlavně po silnici. Před pár desítkami let ale v českých zemích vznikaly modely určené do opravdu těžkého terénu. Nejstaršímu prototypu se značkou Škoda je už víc než 80 let. Sériové výroby se nadějné stroje bohužel nedočkaly.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Dnes jsou opravdu oporou Škody do opravdového terénu ????

A které ?

0 0
možnosti

M90i97r74e49k 79G49a34j11e52r

23. 11. 2017 16:12

To, ze s SUV lidi jezdi hlavně po silnici je naprosto spravne. Tahle auta jsou totiz urcena hlavně po silnici. Kdo s tim jede do mokreho terenu, tak by mel mit zajisteno vyprostovani.

1 0
možnosti

Stejnou smůlu jako džíp Škoda 973 měla i Tatra 803.

1 0
možnosti

Ano, je smůla, že dříve v Československu byli konstruktéři snaživý a znalý. Výčet modelů SUV nejen u Škodovky ale i Tatry, Walter,Jawy i Aera svědčí o schopnostech tvořit. Jistě v době socialismu a RVHP toto bylo utlumeno, ale po roce 1990, se snaživý a znalý v oboru konstruktéři a podnikatelé v malých karosárnách a kusových dílnách speciálů pro majetné nikdy nevrátilo. Ano, českému postsocialistickému člověku opravdu stačí mít možnost koupit zahraniční model, než být vlastenec. Heslo Čechy čechům v národním podnikání mnohým nic neříká.

0 0
možnosti

Do terénu byly taky dobré Škodovky s motorem a pohonem vzadu Škoda 1000MB a Škoda 100. Motor vzadu poháněnou nápravu tlačil na zem, takže když se do terénu nazuly pneumatiky se zimním dezénem nebo dokoce řetězy, prokluzovalo to jen málo a projelo se skoro všude, kde světlá výška auta stačila a kde nebyl příliš měkký terén, kde by se to auto zabořilo.

Další Škodovky 105 a 120 už kupodivu do terénu tak dobré nebyly. Ale pořád měly velmi dobré jízdní vlastnosti třeba v zimě.

2 0
možnosti

V zime ano. Pokud dal ridic do "kufru" 2 pytle cementu

0 0
možnosti

Autore, ten vas vycet terennich Skodovek neni uplny ! Chybi tam prvni terenak v CSLA - bojovy "Tudor" !

0 0
možnosti

Sorry, ale ten titulek poněkud postrádá logiku. Jakou spojitost má auto "do opravdového terénu" s "dnešním SUV"? :-(

11 0
možnosti

Jednoduchou.

Určitá část kupujících SUV si myslí, že mají auto do opravdového terénu, a potom zůstávají viset hned na kraji polní cesty, kde čekají až je někdo vrátí na asfalt.

10 0
možnosti

Důvodem pro oblibu SUV není ani móda, ani komplexy ani nic podobného.

Úspěch SUV nejlépe popisuje ekonomický pojem zvaný "mezní užitek".

Nejčastěji se uvádí na příkladu konzumace dortu.

(sníte kousek dortu a je to lepší než žádný dort, sníte dva kousky a je to ještě lepší, ale čím víc kousků dortu si dáte tím menší je váš užitek a nakonec je to spíš horší).

A podobně se to dělo i se silničními vozy - třeba nás Passat - super na dálnici a na dlouhých přesunech, ale to auto už bylo moc nízké až se do toho nepříjemně lezlo, moc dlouhé atd.. Problém na polňačce, problém na výjezdu ze zahrady, a ty výborné jízdní vlastnosti byly vlastně zbytečné.

Offoady byly zase špatné na silnici a pro 99% populace zbytečně dobré v terénu.

Pak konečně někoho napadlo, že auto nemusí mít skoro 5m na délku a 1,3m na výšku. a že když se trochu přizvedne, tak bude mít prakticky stejné vlastnosti na silnici, lépe se do toho poleze a zvládne lépe zvládat obvyklé překážky v okolí cest.

Vzniklo SUV..

5 2
možnosti

jenže kvůli tomu, aby se do toho pět sekund lépe "lezlo a vylézálo", tak třeba hodinu se platí o 10-20% vyšší spotřeba a v každé zatáčce během té hodiny se jede o 10-20% pomaleji....

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.