Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Škody do opravdového terénu mívaly smůlu, dnes jsou oporou značky SUV

Dnes je módní pořídit si SUV s pohonem 4x4 a pak s ním jezdit hlavně po silnici. Před pár desítkami let ale v českých zemích vznikaly modely určené do opravdu těžkého terénu. Nejstaršímu prototypu se značkou Škoda je už víc než 80 let. Sériové výroby se nadějné stroje bohužel nedočkaly.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Dnes jsou opravdu oporou Škody do opravdového terénu ????

A které ?

0 0
možnosti

M90i97r74e49k 79G49a34j11e52r

23. 11. 2017 16:12

To, ze s SUV lidi jezdi hlavně po silnici je naprosto spravne. Tahle auta jsou totiz urcena hlavně po silnici. Kdo s tim jede do mokreho terenu, tak by mel mit zajisteno vyprostovani.

1 0
možnosti

Stejnou smůlu jako džíp Škoda 973 měla i Tatra 803.

1 0
možnosti

Ano, je smůla, že dříve v Československu byli konstruktéři snaživý a znalý. Výčet modelů SUV nejen u Škodovky ale i Tatry, Walter,Jawy i Aera svědčí o schopnostech tvořit. Jistě v době socialismu a RVHP toto bylo utlumeno, ale po roce 1990, se snaživý a znalý v oboru konstruktéři a podnikatelé v malých karosárnách a kusových dílnách speciálů pro majetné nikdy nevrátilo. Ano, českému postsocialistickému člověku opravdu stačí mít možnost koupit zahraniční model, než být vlastenec. Heslo Čechy čechům v národním podnikání mnohým nic neříká.

0 0
možnosti

Do terénu byly taky dobré Škodovky s motorem a pohonem vzadu Škoda 1000MB a Škoda 100. Motor vzadu poháněnou nápravu tlačil na zem, takže když se do terénu nazuly pneumatiky se zimním dezénem nebo dokoce řetězy, prokluzovalo to jen málo a projelo se skoro všude, kde světlá výška auta stačila a kde nebyl příliš měkký terén, kde by se to auto zabořilo.

Další Škodovky 105 a 120 už kupodivu do terénu tak dobré nebyly. Ale pořád měly velmi dobré jízdní vlastnosti třeba v zimě.

2 0
možnosti

V zime ano. Pokud dal ridic do "kufru" 2 pytle cementu

0 0
možnosti

Autore, ten vas vycet terennich Skodovek neni uplny ! Chybi tam prvni terenak v CSLA - bojovy "Tudor" !

0 0
možnosti

Sorry, ale ten titulek poněkud postrádá logiku. Jakou spojitost má auto "do opravdového terénu" s "dnešním SUV"? :-(

11 0
možnosti

Jednoduchou.

Určitá část kupujících SUV si myslí, že mají auto do opravdového terénu, a potom zůstávají viset hned na kraji polní cesty, kde čekají až je někdo vrátí na asfalt.

10 0
možnosti

Důvodem pro oblibu SUV není ani móda, ani komplexy ani nic podobného.

Úspěch SUV nejlépe popisuje ekonomický pojem zvaný "mezní užitek".

Nejčastěji se uvádí na příkladu konzumace dortu.

(sníte kousek dortu a je to lepší než žádný dort, sníte dva kousky a je to ještě lepší, ale čím víc kousků dortu si dáte tím menší je váš užitek a nakonec je to spíš horší).

A podobně se to dělo i se silničními vozy - třeba nás Passat - super na dálnici a na dlouhých přesunech, ale to auto už bylo moc nízké až se do toho nepříjemně lezlo, moc dlouhé atd.. Problém na polňačce, problém na výjezdu ze zahrady, a ty výborné jízdní vlastnosti byly vlastně zbytečné.

Offoady byly zase špatné na silnici a pro 99% populace zbytečně dobré v terénu.

Pak konečně někoho napadlo, že auto nemusí mít skoro 5m na délku a 1,3m na výšku. a že když se trochu přizvedne, tak bude mít prakticky stejné vlastnosti na silnici, lépe se do toho poleze a zvládne lépe zvládat obvyklé překážky v okolí cest.

Vzniklo SUV..

5 2
možnosti

jenže kvůli tomu, aby se do toho pět sekund lépe "lezlo a vylézálo", tak třeba hodinu se platí o 10-20% vyšší spotřeba a v každé zatáčce během té hodiny se jede o 10-20% pomaleji....

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...