Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda opět míří mezi klokany

  12:20aktualizováno  12:20
Po osmnáctileté pauze plánuje česká automobilka Škoda návrat na australský trh. Minulý týden přistálo u protinožců nákladní letadlo s červenou octavií a stříbrným vozem fabia - tedy dvěma modely, se kterými management z Mladé Boleslavi počítá pro rozjezd prodeje. Celý proces vstupu na trh je však ještě v počáteční fázi, neboť oba vozy budou muset nejprve projít homologačním řízením u australských orgánů.

Výsledek homologace se očekává úspěšný a tak by si nejpozději do roka mohli Australané od prodejců odvážet první škodovky. Česká automobilka počítá s vytvořením vlastní prodejní sítě, k čemuž by ji měl dopomoci již zkušený koncernový importér Volkswagen Group Australia (VGA). Půjde především o spolupráci v oblasti logistiky a technickou podporu.

Úspěch českých vozů předpokládá šéf VGA Peter Nochar, který předpovídá, že do pěti let by se objemy prodejů mohly vyšplhat až nad hranici 10 tisíc vozů ročně. "Zatím sice jde jen o vyzkoušené modely fabia a octavia, ale jsem si jist, že i nově představená limuzína superb by si své zákazníky na našem trhu našla," pronesl Peter Nochar. Škoda to však nebude mít na vysoce konkurenčním australském trhu jednoduché,  setká se v boji především s vozy japonské provenience.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Transit 2.2 6 míst ESP...
Ford Transit 2.2 6 míst ESP...

r.v. 2012, naj. 218 000 km, diesel
289 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.