Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda opět v Británii vyhrála

  17:24aktualizováno  17:24
Úspěšná ocenění mladoboleslavských vozů ve Spojeném Království neberou konce. Nejnověji Škoda uspěla i v rozsáhlém průzkumu spokojenosti majitelů se svými vozy. Celkově značka obsadila třetí místo, octavia dokonce ve své třídě vyhrála a jako jediné se jí podařilo pokořit japonské konkurenty.

Co především britští majitelé octavií oceňovali? Zejména úroveň servisu a provozní náklady. V těchto hlediscích získal tuzemský vůz jako jediný známku "výborný", čímž překonal veškerou konkurenci. Velice dobře ale dopadly i motory, sedadla a také design. Zdá se, že právě konzervativní stylistika je pro britský trh ideální strategií.

Britští dealeři Škody se mohou těšit i z úspěchu ve třídě "supermini", kam Ostrované zařazují fabii i felicii. Modernější mladoboleslavský model se umístil ve své kategorii hned za Toyotou Yaris, která navíc získala i absolutní prvenství. I již poměrně vysloužilá felicia se umístila skvěle. Skončila čtvrtá ve třídě, mezi všemi 208 porovnávanými vozy pak na 16-tém místě.

Fabia získala body také za provozní náklady, zejména pak za cenově přijatelný servis. Nabízí prý i nadstandartní pohodlí, přičemž sedadla dokonce považují její majitelé za nejlepší ve své třídě. Kritika naopak směřuje ke stěračům a ostřikovačům.

Průzkumu uznávané britské společnosti JD Power se zúčastnilo na 28 tisíc řidičů, kteří hodnotili především kvalitu a půvab svých vozidel, roli hrály i náklady a spokojenost se servisem. Mezi respondenty byli zařazeni pouze ti zákazníci, kteří auto pořídili v době od září 1999 do srpna 2000 a měli tak dostatek času na důkladné seznámení se s vozem. Tazatelům šlo především o subjektivní pocit řidičů.

Dle výsledků ankety je tedy zřejmé, že Britové preferující levnější značky jsou spokojenější. Naopak dražší modely si až na vyjímky majitelé zrovna neoblíbili.
 
Z 208 sledovaných aut okupovaly nejvyšší příčky v naprosté většině pouze japonské vozy. Mezi automobily ze Země vycházejícího slunce se podařilo výrazněji vklínit jen tuzemské automobilce. Ta uspěla se svojí celou modelovou řadou, jiní evropští výrobci zabodovali maximálně s jedním či dvěma modely. Tento výsledek je v Británii pro dříve opovrhovanou automobilku dalším potvrzením "změny", kterou se snaží marketéři značky konzervativní veřejnosti vštípit.

Následující tabulky uvádí míru spokojenosti majitelů s jejich vozy. Rozdělení do tříd jsme pro zachování objektivity ponechali v původním rozvržení.

Třída minivozů (supermini)

model míra spokojenosti
1. Toyota Yaris

88,1%

2. Škoda Fabia

84,6%

3. Hyundai Amica

83,6%

4. Škoda Felicia

82,8%

Třída malých vozů

model míra spokojenosti
1. Toyota Corolla

83,4%

2. Proton Wira

82,0%

3. Audi A3

81,8%

Třída rodinných vozů

model míra spokojenosti
1. Škoda Octavia

85,1%

2. Mazda 626

83,3%

3. Subaru Legacy

83,1%

Vyšší třída a luxusní automobily

model míra spokojenosti
1. Lexus IS200

85,8%

2. Jaguar XJ

85,1%

3. BMW řada 5

84,7%

Sportovní kupé a roadstery

model míra spokojenosti
1. Toyota Celica

83,1%

2. Mazda MX-5

82,7%

3. Mercedes CLK

82,3%

Velkoprostorové vozy

model míra spokojenosti
1. Toyota Picnic

81,9%

2. Mazda Premacy

80,7%

3. Citroen Xsara Picasso

80,2%

Třída off-roadů

model míra spokojenosti
1. Subaru Forester

83,0%

2. Honda H-RV

82,2%

3. Honda C-RV

81,8%

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.