Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda obsadí terén: k yetimu polar, obr a možná i mrňous

  14:49aktualizováno  14:49
Úspěch yetiho povzbudil mladoboleslavskou automobilku k rozšiřování nabídky o další SUV a crossovery. Už rok je oficiální, že Škoda pracuje na velkém SUV, francouzský automagazín Automobile-magazine přidává nové informace o dalším chystaném lehce terénním modelu, který má být menší než yeti.

Škoda Yeti upravená společností Benet jako koncept BT Etape | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Malé SUV s délkou kolem 4,1 metru by mohlo podle prvních spekulací dostat jméno Polar. Zapadalo by to do stylu "sněžných" jmen značky: Yetiho má totiž časem doplnit i velký "snowman", aspoň mu tak říká italský magazín Quattroruote. Navíc má značka od loňského roku zaregistrovanou ochrannou známku Škoda Polar. Právě tu připisuje Automobile-magazine třetímu SUV Škody.

Že je v nabídce Škody místo pro další dvě SUV, jedno větší než yeti, druhé naopak menší, prohlásil už letos na autosalonu v Ženevě tehdejší šéf vývoje Eckhard Scholz. O větším SUV už prosákly zprávy dříve, jeho vývoj přesně před rokem potvrdil šéf Škody Winfried Vahland. Velké, až sedmimístné SUV s okřídleným šípem ve znaku by mělo být postaveno na bázi Volkswagenu Touareg a představit se má nejdříve v roce 2014. Více o chystaném velkém SUV Škody čtěte zde

Dnešní yeti je dlouhý 4,2 metru, pro čínský trh se ještě chystá jeho o šest centimetrů prodloužená verze. Příští rok by se škodovácké SUV mělo navíc dočkat faceliftu, při kterém přijde o dvojitá přední světla a dostane tvář ve stylu rapidu.  Více se o faceliftu yetiho dozvíte tady

Menší jen o kousek

Polar by se měl v nabídce zařadit pod yetiho, kratší však bude jen o nějakých deset centimetrů. Cenou by mohl konkurovat úspěšné Dacii Duster, formátem ovšem bude ještě menší (duster je dokonce delší než yeti). Malé SUV má nebo bude mít v nabídce víc výrobců: Nissan úspěšně prodává model Juke, Opel právě představil Mokku, Peugeot chystá 2008.

Není vyloučené, že si polar vypůjčí některé prvky z maličké Škody Citigo. Automobile-magazine dokonce spekuluje, že by polar mohl nabízet pod svým znakem a jménem také Seat. Stejně jako to je u dvojčat Škody Rapid a Seatu Toledo.

Francouzský magazín ale především zjistil, že polar by měl dostat platformu MQB, kterou teď dostal VW Golf a bude ji mít i octavia. To znamená, že kromě pohonu přední nápravy by polar měl být k mání i s pohonem všech kol (systém Haldex).

Čtvrté SUV s otazníkem

Spekuluje se také o tom, že by Škoda mohla zahrnout do nabídky ještě jeden, menší a dobrodružně vyhlížející model. Volkswagen totiž před několika týdny představil na autosalonu v Sao Paulu koncept kapesního crossoveru Taigun. Terénně vyhlížející, jen 3,9 metru dlouhý model se má dostat do výroby v roce 2015. Protože bude stát na platformě nejmenších aut koncernu VW (VW UP!, citigo, Seat Mii), bude k mání jen s pohonem předních kol. Spekuluje se o tom, že by taigun dostal bratry s logy Škody a Seatu. Naznačil to při představení konceptu i Ulrich Hackenberg, šéf vývoje Volkswagenu.

Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.