Škoda Yeti upravená společností Benet jako koncept BT Etape

Škoda Yeti upravená společností Benet jako koncept BT Etape | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Škoda obsadí terén: k yetimu polar, obr a možná i mrňous

  • 11
Úspěch yetiho povzbudil mladoboleslavskou automobilku k rozšiřování nabídky o další SUV a crossovery. Už rok je oficiální, že Škoda pracuje na velkém SUV, francouzský automagazín Automobile-magazine přidává nové informace o dalším chystaném lehce terénním modelu, který má být menší než yeti.

Malé SUV s délkou kolem 4,1 metru by mohlo podle prvních spekulací dostat jméno Polar. Zapadalo by to do stylu "sněžných" jmen značky: Yetiho má totiž časem doplnit i velký "snowman", aspoň mu tak říká italský magazín Quattroruote. Navíc má značka od loňského roku zaregistrovanou ochrannou známku Škoda Polar. Právě tu připisuje Automobile-magazine třetímu SUV Škody.

Že je v nabídce Škody místo pro další dvě SUV, jedno větší než yeti, druhé naopak menší, prohlásil už letos na autosalonu v Ženevě tehdejší šéf vývoje Eckhard Scholz. O větším SUV už prosákly zprávy dříve, jeho vývoj přesně před rokem potvrdil šéf Škody Winfried Vahland. Velké, až sedmimístné SUV s okřídleným šípem ve znaku by mělo být postaveno na bázi Volkswagenu Touareg a představit se má nejdříve v roce 2014. Více o chystaném velkém SUV Škody čtěte zde

Dnešní yeti je dlouhý 4,2 metru, pro čínský trh se ještě chystá jeho o šest centimetrů prodloužená verze. Příští rok by se škodovácké SUV mělo navíc dočkat faceliftu, při kterém přijde o dvojitá přední světla a dostane tvář ve stylu rapidu.  Více se o faceliftu yetiho dozvíte tady

Menší jen o kousek

Polar by se měl v nabídce zařadit pod yetiho, kratší však bude jen o nějakých deset centimetrů. Cenou by mohl konkurovat úspěšné Dacii Duster, formátem ovšem bude ještě menší (duster je dokonce delší než yeti). Malé SUV má nebo bude mít v nabídce víc výrobců: Nissan úspěšně prodává model Juke, Opel právě představil Mokku, Peugeot chystá 2008.

Není vyloučené, že si polar vypůjčí některé prvky z maličké Škody Citigo. Automobile-magazine dokonce spekuluje, že by polar mohl nabízet pod svým znakem a jménem také Seat. Stejně jako to je u dvojčat Škody Rapid a Seatu Toledo.

Francouzský magazín ale především zjistil, že polar by měl dostat platformu MQB, kterou teď dostal VW Golf a bude ji mít i octavia. To znamená, že kromě pohonu přední nápravy by polar měl být k mání i s pohonem všech kol (systém Haldex).

Čtvrté SUV s otazníkem

Spekuluje se také o tom, že by Škoda mohla zahrnout do nabídky ještě jeden, menší a dobrodružně vyhlížející model. Volkswagen totiž před několika týdny představil na autosalonu v Sao Paulu koncept kapesního crossoveru Taigun. Terénně vyhlížející, jen 3,9 metru dlouhý model se má dostat do výroby v roce 2015. Protože bude stát na platformě nejmenších aut koncernu VW (VW UP!, citigo, Seat Mii), bude k mání jen s pohonem předních kol. Spekuluje se o tom, že by taigun dostal bratry s logy Škody a Seatu. Naznačil to při představení konceptu i Ulrich Hackenberg, šéf vývoje Volkswagenu.