Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda překvapuje bláznivým konceptem. Rallyové fabii uřízli střechu

  10:00aktualizováno  10:00
Tak bláznivý koncept česká značka aspoň ve své novodobé historii nepamatuje. Designéři Škody přestavěli závodní fabii na čtyřdveřový kabriolet. Svalnatý koncept si ambice na výrobu určitě dělat nebude, právě ale dělá parádu na obřím tuningovém srazu v Rakousku.

Škoda Fabia RS 2000 | foto: Škoda

Už potřicáté se začátkem června sjíždějí příznivci tuningu z celé Evropy na sraz do rakouského města Refnitz na břehu jezera Wörthersee. Sraz se jmenuje GTI, vítány jsou tedy hlavně tuningové kousky koncernu VW. Chybět nesmí ani Škodovka.

"GTI setkání je v současné době po právu považováno fanoušky silných motorů a sportovních úprav za Mekku automobilového tuningu," říká šéf automobilky Winfried Vahland. "Kdo tuhle událost jednou zažil, nemůže si nechat další ročník tohoto fascinujícího setkání ujít."

Škoda na tuningovém srazu GTI u Wörthersee

Mladoboleslavská automobilka rozbila na břehu jezera šestisetmetrový stánek, kde se chlubí soutěžní Fabií Super 2000, nejrychlejší sériovou Fabií RS a akční verzí Fabia Monte Carlo. Největší hvězdou je ale designová studie Fabia RS 2000, připravená speciálně pro jubilejní setkání tunerů.

Škoda Fabia RS 2000

Designová studie fabia bude podle všeho jednou z "nejbláznivějších" kreací v historii značky, která se dnes profiluje jako "rodinná". Designéři značky postavili koncept RS 2000 na základech rallyové Fabie Super 2000. Ze širokého speciálu ze stáje Škoda Motorsport vznikl čtyřdveřový roadster pro čtyři. Helma je povinná: bláznivý koncept nemá žádné bezpečnostní oblouky, kolem posádky obíhá jen nizounké okno.

Škoda Fabia RS 2000

Do sériové výroby se takový kabriolet určitě nechystá. Loni se u Wörthersee představily koncepty Fabia RS+ a Octavia RS+, se kterými se pak automobilka chlubila i na dalších akcích. Spekuluje se o tom, že by se zelený roadster snad mohl ukázat na brněnském autosalonu, který otevírá v pátek.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Wey

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná...

Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Elektrická tříkolka Nobe

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro...

Maedismus je učení mistra tužky, který umí zhmotnit rychlost mazd

Studie Mazda Vision Coupe

Maeda je jméno, na které mazdisté přísahají. Šéfdesignér Ikuo Maeda je superstar hirošimské automobilky a právě on dal...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.