Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda táhne zisk koncernu VW, má lepší marže než Audi

  15:30aktualizováno  15:30
Koncern Volkswagen vykázal i přes loňskou kauzu s dieselovými motory lepší výsledky než za rok 2015. Značka Škoda, která loni oslavila 25 let pod křídly německé skupiny, patří k nejvýdělečnějším vůbec.

Ilustrační snímek | foto: Škoda

Čísla za loňský rok německý koncern oznámil na bilanční tiskové konferenci ve Wolfsburgu. Celý koncern VW sdružující 12 značek zaznamenal za rok 2016 rekordní provozní zisk. Ten se zvýšil o 14 procent na 14,6 miliardy eur (394,5 miliardy Kč). Více o finančních výsledcích koncernu čtěte zde.

Marže

Marže vyjadřuje rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou na zboží nebo službě. Vyjadřuje se buď absolutně nebo v procentech. Marže obchodníka není zisk. Zisk je marže snížená o náklady spojené s prodejem zboží či služby, jako například mzdové náklady, nájemné, elektřina atd.

Zdroj: wikipedia

Jednotlivé značky, kterých je v koncernu 12, si nevedly stejně. Růst zisku táhly zejména dvě – Škoda a Porsche. Kupříkladu samotná značka Volkswagen obstarala v roce 2015 polovinu zisku celé skupiny, loni ale už jen 10 procent. Vyjádřeno v eurech klesl provozní zisk značky VW z 2,1 na 1,9 miliardy.

Naopak nadprůměrně do společné kasičky přispěla česká Škoda. Ta zvýšila provozní zisk o 31 procent na 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy Kč). A výrazně nadprůměrná je v rámci skupiny i její marže, ta vzrostla z předloňských 7,3 na loňských 8,7 procenta.

Překonala tak třeba i prémiovou značku Audi, které marže klesla z 8,8 na 8,2 %. Lépe než Škoda je na tom v rámci koncernu jenom Porsche s marží 17,4 % a provozním ziskem 3,9 miliard eur (+ 3,6 %).

K růstu ziskovosti Škody měla přispět zejména optimalizace nákladů a pozitivní mix objemu prodeje a nabídky produktů, uvádí se ve zprávě mateřské skupiny Volkswagen. Tržby se zvýšily o 9,8 procenta na 13,7 miliardy eur (370,2 miliardy Kč).

Škoda loni dodala zákazníkům rekordních 1 127 700 vozů, meziročně o 6,8 procenta více. Potřetí za sebou tak překonala milionovou prodejní hranici.

Automobilka Škoda patří k nejziskovějším, v analýze, kterou vytvořilo v loňském roce Centrum pro automobilový výzkum Univerzity Duisburg-Essenn, se uvádí, že na jednom autě vydělá Škoda průměrně 43 tisíc korun (čtěte více)

Volkswagen dodává, že Škoda loni oslavila 25 let ve skupině Volkswagen. Za tu dobu se podle německého podniku rozrostla z regionálního v mezinárodně úspěšného výrobce a nabízí ucelenou řadu modelů, od malých vozů Citigo po velký model Superb. Nejnovějším přírůstkem je SUV Kodiaq, které se od minulého týdne montuje nově také na Ukrajině, v závodě společnosti Eurocar v Solomonovu, kde montují škodovky od roku 2002. Předtím ho vyráběla pouze ve východočeských Kvasinách.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává zhruba 27 000 lidí.

Autoři:




Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.