Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda táhne zisk koncernu VW, má lepší marže než Audi

  15:30aktualizováno  15:30
Koncern Volkswagen vykázal i přes loňskou kauzu s dieselovými motory lepší výsledky než za rok 2015. Značka Škoda, která loni oslavila 25 let pod křídly německé skupiny, patří k nejvýdělečnějším vůbec.

Ilustrační snímek | foto: Škoda

Čísla za loňský rok německý koncern oznámil na bilanční tiskové konferenci ve Wolfsburgu. Celý koncern VW sdružující 12 značek zaznamenal za rok 2016 rekordní provozní zisk. Ten se zvýšil o 14 procent na 14,6 miliardy eur (394,5 miliardy Kč). Více o finančních výsledcích koncernu čtěte zde.

Marže

Marže vyjadřuje rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou na zboží nebo službě. Vyjadřuje se buď absolutně nebo v procentech. Marže obchodníka není zisk. Zisk je marže snížená o náklady spojené s prodejem zboží či služby, jako například mzdové náklady, nájemné, elektřina atd.

Zdroj: wikipedia

Jednotlivé značky, kterých je v koncernu 12, si nevedly stejně. Růst zisku táhly zejména dvě – Škoda a Porsche. Kupříkladu samotná značka Volkswagen obstarala v roce 2015 polovinu zisku celé skupiny, loni ale už jen 10 procent. Vyjádřeno v eurech klesl provozní zisk značky VW z 2,1 na 1,9 miliardy.

Naopak nadprůměrně do společné kasičky přispěla česká Škoda. Ta zvýšila provozní zisk o 31 procent na 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy Kč). A výrazně nadprůměrná je v rámci skupiny i její marže, ta vzrostla z předloňských 7,3 na loňských 8,7 procenta.

Překonala tak třeba i prémiovou značku Audi, které marže klesla z 8,8 na 8,2 %. Lépe než Škoda je na tom v rámci koncernu jenom Porsche s marží 17,4 % a provozním ziskem 3,9 miliard eur (+ 3,6 %).

K růstu ziskovosti Škody měla přispět zejména optimalizace nákladů a pozitivní mix objemu prodeje a nabídky produktů, uvádí se ve zprávě mateřské skupiny Volkswagen. Tržby se zvýšily o 9,8 procenta na 13,7 miliardy eur (370,2 miliardy Kč).

Škoda loni dodala zákazníkům rekordních 1 127 700 vozů, meziročně o 6,8 procenta více. Potřetí za sebou tak překonala milionovou prodejní hranici.

Automobilka Škoda patří k nejziskovějším, v analýze, kterou vytvořilo v loňském roce Centrum pro automobilový výzkum Univerzity Duisburg-Essenn, se uvádí, že na jednom autě vydělá Škoda průměrně 43 tisíc korun (čtěte více)

Volkswagen dodává, že Škoda loni oslavila 25 let ve skupině Volkswagen. Za tu dobu se podle německého podniku rozrostla z regionálního v mezinárodně úspěšného výrobce a nabízí ucelenou řadu modelů, od malých vozů Citigo po velký model Superb. Nejnovějším přírůstkem je SUV Kodiaq, které se od minulého týdne montuje nově také na Ukrajině, v závodě společnosti Eurocar v Solomonovu, kde montují škodovky od roku 2002. Předtím ho vyráběla pouze ve východočeských Kvasinách.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává zhruba 27 000 lidí.

Autoři:



Nejčtenější



Další z rubriky

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Plány Seatu: růst urychlí sportovní značka Cupra, nový Leon a SUV

Seat zakládá novou značku Cupra zaměřenou na sportovní modely.

Seat letos oficiálně představil svou novou sportovní značku Cupra. Ta nově bude vystupovat samostatně a bude přinášet...

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Najdete na iDNES.cz