Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Škoda ladí na českých silnicích rapid pro Indii

aktualizováno 
Bílý sedan s nezaměnitelným rukopisem škodováckých designérů brázdí silnice ve středních Čechách. Auto natočil čtenář iDNES.cz Jan Bláha. Jde o upravený rapid pro Indii, který dostane novou tvář.

Bílý prototyp jezdí na Mladoboleslavsku už několik týdnů. Na rozdíl od jiných nových škodovek, které do posledních chvil najíždějí testovací kilometry s alespoň trochou maskování, je auto bez úprav.

Může se hodit

Chtěli byste rapida? Vyberte si ho z nabídky více jak 170 vozů na Automodul.cz.

Evropané totiž tuto škodovku neznají. Je to indický model rapid, který je výrazně odlišný od toho prodávaného na ostatních trzích.

Auto vyráběné v indickém Pune má příď velmi podobnou fabii druhé generace, má také výrazně měkčí ladění podvozku, které lépe odpovídá indickým silnicím a požadavků tamní klientely.

Indická verze Škody Rapid

Auto se má v dohledné době dočkat faceliftu, podle zdroje iDNES.cz obeznámeného se situací má auto dostat tvář moderních škodovek. Kulatou příď s velkými světlomety vymění za ostřejší linky blízké evropskému (a čínskému) rapidu nebo chystané nové fabii.

Škoda se na indickém trhu nemůže prosadit. Indie měla být pro Škodu Auto jedním z největších odbytišť, namísto toho tam firma zažívá velmi nepříznivé období. Jen za loňský rok prodeje klesly o více než třetinu.

Indická verze Škody Rapid
Indická verze Škody Rapid

Škoda Auto vyrábí vozy ve dvou závodech v Aurangabádu a koncernové továrně v Pune, nejde však o klasický výrobní závod: vozy se vyrobí z velké části v Česku, rozloží se, odvezou a pak se znovu smontují v Indii. Důvodem jsou podmínky indické vlády a cla. Firma tu musí řešit i zdánlivě bizarní potíže: například evropské klaksony nevydrží v Indii tak dlouho, protože je tamější řidiči používají mnohonásobně častěji.

Nejnovější potíž automobilky je pokuta od indického antimonopolního úřadu. Ten trestá automobilky za narušování hospodářské soutěže. Celkem 14 domácím a zahraničním automobilkám uložil pokuty v celkové výši 25,5 miliardy rupií, tedy 8,9 miliardy korun. Z toho přes 160 milionů korun má zaplatit česká Škoda Auto.

Nejlidnatější země světa zatím jen stěží v příštích letech dobude post největšího trhu. V zemi chybí kromě peněz i dostatečná infrastruktura: například je tu jen 600 kilometrů dálnic, což je méně než u nás. Na tisíc lidí připadá 12 aut.

Škoda Rapid Spaceback

Evropské provedení rapidu





Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.