Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Poslední české kupé Škoda Rapid je podle Američanů nejhorší sporťák světa

Chcete tip na českého veterána, jehož cena v poslední době raketově roste? Ne, není to ani původní Felicia, ani Tatra šestsetrojka nebo autobus RTO. Je to podceňovaný, méně pohledný synátor legendárního „erka“ jménem Rapid. Teď se tato sportovně laděná škodovka dočkala nechtěné pocty: prý je to nejhorší sporťák.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TS

Měl jsem možnost se svézt jako spolujezdec a proti Š105, 120 a 130 to byl rozdíl. Byly tam delší vstupní dveře, v předu více místa a člověk v tom seděl jak ve sportovním voze. I když ze předu vypadal jako běžná Š105 až 130, uvnitř to byl pro mě překvapivě jiný vůz.

0 0
možnosti
JK

Na tu dobu výborné auto. Měl jsem 136 již s lepším motorem. Jezdilo to parádně. Měnil jsem pouze z důvodu, že dorostly děti a neměly vzadu kam dát hlavu.

0 0
možnosti
Foto

Na Škodu Garde 120-Rapid rád vzpomínám. Měl jsem ji v letech 1991-1994 (rok výroby 1986). Velmi dobře seděla v zatáčkách a dobře se ovládala. Např. proti Škoda 105 to byl veliký rozdíl.

Problém byl s korozí, jako ostatně se všemi škodovkami té doby.

0 0
možnosti
JB

No on by američan měl nejdříve pochopit že to auto je ,,jen kupé" odvozené od modelu 742 a že v době vzniku byly sportovní vozy pro běžné obyvatele východního bloku prakticky zapovězeny - nejen proto že automobilový průmysl byl těžce zastaralý ale také kvůli různým omezením (kubatury motorů) ale i malé kvalitě materiálů či jejich nedostupností, malou kupní silou obyvatelstva atd.

Málokdo jen tuší odkud třeba pochází blok motoru z tohohle vozu. Hlavy tu prostě byly na vývoj lepšího auta ale nic jiného.

2 0
možnosti
PE

P21e24t27r 60E27b70r

8. 2. 2017 13:13

Je to hnusný a vůbec ten Rapid není rapid.

1 3
možnosti
JK

žádnej sporták to není, jen to má zkosenej zadek. nevím proč to hodnotí jako sporták. asi nemají o čem psát v usa

2 1
možnosti
Foto

Pokud si dobře vzpomínám, tak Rapid bylo jen novější pojmenování Garde, určené pro západní trhy, kde slovo garde mělo známý význam, k autu se moc nehodící. Žádný novější model to nebyl.

1 1
možnosti
MS

Vzpomínáte si špatně, technických odlišností tam byla velká řada, lecos je popsáno i v článku, ale pochopitelně zcela nové auto to nebylo.

3 0
možnosti
VV

Sice o inteligenci prumerneho americana nemam moc valne mineni, tak pochybuji, ze by nektereho napadlonazvat tuto parodii na sportak se zrychlenim na sto stejnym jako desetitunovy nakladak sportakem.

1 2
možnosti
Foto

J17i61ř80í 83E20r97b45e38n

8. 2. 2017 13:47

Desetituna zrychlí z nuly na sto za 13 sekund?

Jinak, opakování je matka moudrosti: Rapid není a nikdy nebyl sportovní vůz, sama automobilka ho nazývala "cestovním kupé". A toto označení mu v 80. i 90. letech dokonale sedělo.

0 0
možnosti

Je to celé o nostalgii. Svého času jsem ho taky chtěl mít, ale chybí mu bezpečnostní prvky a letité karoserie až na pár exemplářů zapomenutých u dědečka v garáži jsou zpravidla prorezlé. Už bych do toho radši v běžném dálničním provozu nesedal.

1 5
možnosti
MS

Tak on si to asi nikdo nekupuje jako náhradu auta denního používaní. A na příležitostných vyjížďkách jsou na tom jiní youngtimeři a oldtimeři podobně. Asi nečekáme, že brouk nebo kachna jsou bezpečnjší, ne?

8 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...