Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Rapid už se vyrábí v Indii. Evropská verze bude jiná

  11:16aktualizováno  11:16
Česká značka odstartovala výrobu nového modelu ve své indické továrně Chakan. Nová škodovka nese jméno Rapid. Evropská verze by se od té indické měla výrazně lišit, název zůstane podle neoficiálních zpráv stejný.

Nová Škoda Rapid startuje výrobu v indické továrně | foto: Carblogindia.com

Laciný sedan pro Indii vyjíždí od pátku z indické fabriky automobilky Chakan u města Pune. Je to první vůz Škody, který byl vyvíjen přesně podle požadavků indického trhu.

"Dnes je oficiální start výroby indické varianty našeho nového kompaktního sedanu Rapid," řekl při zahájení výroby šéf automobilky Winfried Vahland. "Auto bude brzy uvedeno do prodeje. Je to atraktivní vůz, který má spoustu místa pro pět osob," dodal.

Rapid bude Škoda nabízet s benzinovým i naftovým motorem. Automobilka je zatím blíže nespecifikovala, ale pravděpodobně půjde o známé šestnáctistovky, které budou mít v obou případech 105 koní.

Takzvaný entry-level (rozuměj laciný) model škodovka nabídne i na dalších trzích včetně domácího. Český rapid by sice měl mít stejné jméno, ale od indického příbuzného se bude výrazně lišit ve všem ostatním. Indický rapid je odvozený od Volswagenu Polo sedan, české provedení by mělo být o něco větší s karoserií typu liftback, tedy s výklopnou zadní stěnou, jako to má octavia. I technika má být odlišná, včetně motorů. Evropské verze mají zvolit menší objemy.

Škoda Rapid

Počítačová retuš evropského provedení Škody Rapid

Indický rapid (původně se spekulovalo, že dostane jméno Lauretta) má předek podobný fabii, to evropská verze má dostat ostřeji a moderněji řezanou tvář z frankfurtského konceptu MissionL. O technice se zatím jen spekuluje, přední náprava by měla pocházet od stávající generace VW Polo, zadní pak ze Škody Octavia první generace, podobné řešení má třeba i Škoda Roomster.





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.