Torzo konceptu roadsteru odvozeného z tisícovky objevil bývalý designér Škody a dnes stylista britských Land Roverů Michal Kačmár. Prodal jej známému a ten se pustil do renovace.
Dodnes není přesně jasné, kolik prototypů otevřené tisícovky se vlastně vyrobilo. Vznikaly ještě před uvedením sériové verze Škody 1000 MB.
Dnes modrý kousek (původně snad bílý) s pravostranným řízením by měl být druhý v pořadí z roku 1963. První prototyp s volantem vlevo a několika dalšími odlišnostmi vznikl rok předtím. Některé zdroje však mluví ještě o jednom prototypu navíc.
Podle dostupných informací se zachoval pouze právě tento exemplář, který měl v rukou soukromého majitele dokonce jeden čas po nehodě i čtyřdveřovou karoserii.
Vedení automobilky nakonec myšlenku na výrobu nástupce slavné felicie zavrhlo. Zelenou dostal projekt dvoudveřového kupé MBX, které se však nesetkalo s velkým úspěchem. Více o neméně krásné Škodě MBX ČTĚTE ZDE
Unikátní prototyp roadsteru měl premiéru na sletu eMBéXů v Mladé Boleslavi - FOTOGALERIE ZDE
Teď je celý první zářijový týden k vidění na libereckém výstavišti na výstavě pořádané ke 120 letům automobilismu v Liberci.