Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fotky nového roomsteru, který se nebude vyrábět. Zařízli ho na startu

  8:00aktualizováno  8:00
Projekt Roomster zrušila sama Škoda, místo něj budou až tři SUV. Druhá generace malého MPV neměla být tak avantgardní jako předchůdce. Auta už mířila do výroby, Škoda ovšem celý projekt na poslední chvíli odpískala. Na Instagramu se objevily fotky Roomsteru II z depozitáře automobilky.

Nový roomster měl mít masku a kapotu typickou pro moderní škodovky. | foto: Škoda Auto

Jeden ze sto až sto padesáti předsériových kusů roomsteru je podle komentáře připojeného k fotkám uložen ve velkém depozitaři v Mladé Boleslavi. V pozadí jsou na snímcích vidět některé historické modely Škody.

Fotky potvrzují, že nový roomster měl být dvojčetem Volkswagenu Caddy, který se v nové generaci prodává od letošního podzimu. Škodovku měly odlišovat jen nápisy a logo a vepředu typická maska tvarování kapoty.

Konec těsně před startem

Podle informací iDNES.cz se o zrušení projektu rozhodlo na poslední chvíli. analýzy Škody ukazovaly, že by roomster nevydělal značce nic, nebo jen velmi málo. Na druhou stranu zrovna po praktičtějším užitkovém modelu čeští řemeslníci a firmy marně čekají už od dob ukončení výroby Felicie Pick-up (stojí za připomenutí, že právě užitková verze felicie kdysi doplňovala nabídku Volkswagenu a na některých trzích se prodávala také jako VW Caddy). Verze Praktik odvozené od roomsteru, fabie a v Rakousku i od octavie už je nikdy plně nenahradily.

Podle zákulisních informací o úplném zaříznutí projektu rozhodlo vedení Škody definitivně v pátek 4. prosince, nešlo o nařízení z centrály mateřského koncernu VW. Ten jen rozhodnutí nového vedení české značky schválil.

Česká značka se chce raději soustředit na sportovnější modely SUV. Důvodem je klesající trh s velkoprostorovými vozy typu MPV. Strategické rozhodnutí ohledně nástupce modelu Roomster nemá podle prohlášení značky souvislost s aférou Dieselgate.

Fotogalerie

V posledních měsících prosakovaly informace, že roomster měl být představen jen v čistě užitkovém provedení se zaplechovanými okny a dvou (možná i třímístnou) kabinou. Podle zdroje iDNES.cz se ale nakonec plánovalo i uvedení osobní verze.

Také uvedení na trh mělo být netradiční. Škoda plánovala auto začít prodávat nejprve na Slovensku ještě koncem letoška. Plán byl takový, že se auta bez jakékoliv premiéry a výraznější marketingové podpory objeví u slovenských dealerů. Podobný model prý Škoda původně nabídla i českým prodejcům, ti to ale odmítli.

Malým užitkovým modelem v nabídce koncernu VW tak zůstane Volkswagen Caddy. S roomsterem měla být dvojčata vyráběná na stejné lince v polské Poznani.

Dvojčata z donucení

Německý koncern rozhodnutí Škody nijak výrazněji nepostihne. V očích zákazníků je Škoda a její nabídka tak zakomponovaná do skupiny VW, že jim nebude dělat problém zvolit caddyho namísto roomsteru. Už proto, že i dealerství a servisy obou značek jsou často pohromadě.

Právě strategické rozhodnutí jdoucí naproti fleetovým zákazníkům, kteří chtějí mít celou flotilu vozů jedné značky servisované a financované „pod jednou střechou“, často vede automobilky k uzavírání partnerství (příklad zde).

Vznikají tak různé přeznačkované mutace užitkových aut, Renault Kangoo se tak třeba prodává i jako Mercedes Citan. Důvod je čistě strategický: Mercedes tak doplní portfolio užitkových vozů o model, který někteří zákazníci vyžadují. Německá značka je dobře zavedená mezi většími dodávkami, vývoj samostatného malého modelu by se jí ale nevyplatil. Renault, jako strategický partner Daimleru (majitel značky Mercedes) se zase rád podělí o vývojové náklady a výrobní kapacity (výroba probíhá na jedné lince v Maubeuge).





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.