Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fotky nového roomsteru, který se nebude vyrábět. Zařízli ho na startu

  8:00aktualizováno  8:00
Projekt Roomster zrušila sama Škoda, místo něj budou až tři SUV. Druhá generace malého MPV neměla být tak avantgardní jako předchůdce. Auta už mířila do výroby, Škoda ovšem celý projekt na poslední chvíli odpískala. Na Instagramu se objevily fotky Roomsteru II z depozitáře automobilky.

Nový roomster měl mít masku a kapotu typickou pro moderní škodovky. | foto: Škoda Auto

Jeden ze sto až sto padesáti předsériových kusů roomsteru je podle komentáře připojeného k fotkám uložen ve velkém depozitaři v Mladé Boleslavi. V pozadí jsou na snímcích vidět některé historické modely Škody.

Fotky potvrzují, že nový roomster měl být dvojčetem Volkswagenu Caddy, který se v nové generaci prodává od letošního podzimu. Škodovku měly odlišovat jen nápisy a logo a vepředu typická maska tvarování kapoty.

Konec těsně před startem

Podle informací iDNES.cz se o zrušení projektu rozhodlo na poslední chvíli. analýzy Škody ukazovaly, že by roomster nevydělal značce nic, nebo jen velmi málo. Na druhou stranu zrovna po praktičtějším užitkovém modelu čeští řemeslníci a firmy marně čekají už od dob ukončení výroby Felicie Pick-up (stojí za připomenutí, že právě užitková verze felicie kdysi doplňovala nabídku Volkswagenu a na některých trzích se prodávala také jako VW Caddy). Verze Praktik odvozené od roomsteru, fabie a v Rakousku i od octavie už je nikdy plně nenahradily.

Podle zákulisních informací o úplném zaříznutí projektu rozhodlo vedení Škody definitivně v pátek 4. prosince, nešlo o nařízení z centrály mateřského koncernu VW. Ten jen rozhodnutí nového vedení české značky schválil.

Česká značka se chce raději soustředit na sportovnější modely SUV. Důvodem je klesající trh s velkoprostorovými vozy typu MPV. Strategické rozhodnutí ohledně nástupce modelu Roomster nemá podle prohlášení značky souvislost s aférou Dieselgate.

Fotogalerie

V posledních měsících prosakovaly informace, že roomster měl být představen jen v čistě užitkovém provedení se zaplechovanými okny a dvou (možná i třímístnou) kabinou. Podle zdroje iDNES.cz se ale nakonec plánovalo i uvedení osobní verze.

Také uvedení na trh mělo být netradiční. Škoda plánovala auto začít prodávat nejprve na Slovensku ještě koncem letoška. Plán byl takový, že se auta bez jakékoliv premiéry a výraznější marketingové podpory objeví u slovenských dealerů. Podobný model prý Škoda původně nabídla i českým prodejcům, ti to ale odmítli.

Malým užitkovým modelem v nabídce koncernu VW tak zůstane Volkswagen Caddy. S roomsterem měla být dvojčata vyráběná na stejné lince v polské Poznani.

Dvojčata z donucení

Německý koncern rozhodnutí Škody nijak výrazněji nepostihne. V očích zákazníků je Škoda a její nabídka tak zakomponovaná do skupiny VW, že jim nebude dělat problém zvolit caddyho namísto roomsteru. Už proto, že i dealerství a servisy obou značek jsou často pohromadě.

Právě strategické rozhodnutí jdoucí naproti fleetovým zákazníkům, kteří chtějí mít celou flotilu vozů jedné značky servisované a financované „pod jednou střechou“, často vede automobilky k uzavírání partnerství (příklad zde).

Vznikají tak různé přeznačkované mutace užitkových aut, Renault Kangoo se tak třeba prodává i jako Mercedes Citan. Důvod je čistě strategický: Mercedes tak doplní portfolio užitkových vozů o model, který někteří zákazníci vyžadují. Německá značka je dobře zavedená mezi většími dodávkami, vývoj samostatného malého modelu by se jí ale nevyplatil. Renault, jako strategický partner Daimleru (majitel značky Mercedes) se zase rád podělí o vývojové náklady a výrobní kapacity (výroba probíhá na jedné lince v Maubeuge).





Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Další z rubriky

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.