Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Roomster v Německu mezi králi spolehlivosti

aktualizováno 
Nekonvenčně vyhlížející škodovácké MPV je nejspolehlivější ve své třídě, ukázaly statistiky z německých stanic technické kontroly.

Škoda Roomster | foto: Škoda Auto

Škoda Roomster jezdí na první technickou kontrolu s nejmenším množstvím závad mezi velkoprostorovými automobily. Mezi malými auty si vede nejlépe Nissan Note, v kategorii větších aut je Toyota Prius a střední třídě vládne Saabu 9-3.

Organizace GTÜ v Německu provozuje síť stanic technických kontrol, obdoba našich STK. Statistiky pracují s údaji z více než pěti milionů technických kontrol.

Roomster vede kategorii minivanů a větších MPV. Je vítězem žebříčku aut stáří do tří let. V Německu musí vozy na první technickou kontrolu právě do tří let po prvním zaregistrování.

Mezi staršími konkurenty nekonvenční škodovky vítězí Seat Altea a Citroën Xsara Picasso. Poslední místo obsadil Chrysler Voyager.

Mezi malými auty je sázkou na kvalitu Nissan Note. Žebříček starších modelů vede Mazda 2, sedmi- a devítiletým malým autům kraluje Honda Jazz a u nejstarší hodnocené kategorie jedenáctiletých vítězí Smart ForTwo.

Nejvíce závad odhalují technici u Opelů Corsa, Renaultů Twingo, Fiatů Panda, Daewoo Matiz a Fordů Ka.

Škoda Fabia patří do lepší poloviny. Naopak octavii hodnotí statistiky spolehlivosti jako "lehce podprůměrný model". Zajímavé výsledky má největší Škoda Superb. Mezi auty do tří a pěti let figurují mezi horšími, u starších vozů ale patří mezi kvalitnější modely.

V kategorii větších aut vítězí hybridní Toyota Prius, sázkou na jistotu je také Mazda 3 a Subaru Impreza. Přesným opakem je podle statistik Fiat Stilo.

Ve střední třídě je nejlepší mezi tříletými auty Saab 9-3, mezi pěti až sedmiletými Lexus IS,devítiletým autům vévodí Mazda 6 a jedenáctiletým Toyota Avensis. Propadlíkem je Renault Laguna.

V méně početných kategoriích GTU vyzdvihuje kabriolety Volkswagen Eos a Mazda MX-5. Mezi luxusními auty vychází nejlépe Volkswagen Phaeton. Mezi SUVčky Subaru Forester, Porsche Cayenne a Toyota RAV4.

Autoři:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.