Škoda Roomster jezdí na první technickou kontrolu s nejmenším množstvím závad mezi velkoprostorovými automobily. Mezi malými auty si vede nejlépe Nissan Note, v kategorii větších aut je Toyota Prius a střední třídě vládne Saabu 9-3.
Organizace GTÜ v Německu provozuje síť stanic technických kontrol, obdoba našich STK. Statistiky pracují s údaji z více než pěti milionů technických kontrol.
Roomster vede kategorii minivanů a větších MPV. Je vítězem žebříčku aut stáří do tří let. V Německu musí vozy na první technickou kontrolu právě do tří let po prvním zaregistrování.
Mezi staršími konkurenty nekonvenční škodovky vítězí Seat Altea a Citroën Xsara Picasso. Poslední místo obsadil Chrysler Voyager.
Mezi malými auty je sázkou na kvalitu Nissan Note. Žebříček starších modelů vede Mazda 2, sedmi- a devítiletým malým autům kraluje Honda Jazz a u nejstarší hodnocené kategorie jedenáctiletých vítězí Smart ForTwo.
Nejvíce závad odhalují technici u Opelů Corsa, Renaultů Twingo, Fiatů Panda, Daewoo Matiz a Fordů Ka.
Škoda Fabia patří do lepší poloviny. Naopak octavii hodnotí statistiky spolehlivosti jako "lehce podprůměrný model". Zajímavé výsledky má největší Škoda Superb. Mezi auty do tří a pěti let figurují mezi horšími, u starších vozů ale patří mezi kvalitnější modely.
V kategorii větších aut vítězí hybridní Toyota Prius, sázkou na jistotu je také Mazda 3 a Subaru Impreza. Přesným opakem je podle statistik Fiat Stilo.
Ve střední třídě je nejlepší mezi tříletými auty Saab 9-3, mezi pěti až sedmiletými Lexus IS,devítiletým autům vévodí Mazda 6 a jedenáctiletým Toyota Avensis. Propadlíkem je Renault Laguna.
V méně početných kategoriích GTU vyzdvihuje kabriolety Volkswagen Eos a Mazda MX-5. Mezi luxusními auty vychází nejlépe Volkswagen Phaeton. Mezi SUVčky Subaru Forester, Porsche Cayenne a Toyota RAV4.