Škodovácký prcek se nebude jmenovat city car. A dostane jen benziňáky

  11:26aktualizováno  11:26
"Ještě letos přijde v podobě nového modelu City Car na trh první vůz v rámci produktové ofenzívy," nevinná věta, která zazněla na tiskovce Škody Auto, rozpoutala bouřlivou reakci. Nový model připravený na letošní premiéru se podle informací MF DNES a iDNES.cz tak banálně rozhodně jmenovat nebude.

Škoda Auto mění logo. Na vozech bude chromové. | foto: Škoda Auto

Je to označení typu auta, nic víc, říká automobilka. "Na světě neexistuje výrobce, který by pojmenoval svůj model 'auto' (anglicky 'car')," říká Rudolf Dreithaler ze Škody auto pro iDNES.cz. "Jméno nového vozu zveřejníme ve správný čas," dodal.

"Není to oficiální název vozu," vysvětluje tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. "Je to označení vize, koncepce." Zdůrazňuje, že jde o městský vůz (anglicky 'city car').

Škoda si průběžně registruje nové názvy, které by mohla pro nové modely použít. Městskému vozu by pasovala třeba jména Citico nebo Citigo. Nejnověji si automobilka v půlce února zaregistrovala jméno Turini. Další jména pro nové škodovky zde.

"Můžu napovědět, že jde o city car a slovo city je nápovědou," řekl už před měsícem šéf automobilky Winfried Vahland v exkluzivním rozhovoru pro MF DNES.

"Půjde o vůz pro studenty či mladé matky s dítětem nebo někoho, kdo dojíždí do města," dodal. Městské auto automobilka letos nabídne ve tří i pětidveřové podobě. Zahájení prodeje se plánuje ještě v tomto roce. Představit se má na záříjovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

"Tento vůz je naší odpovědí na sílící poptávku po malých automobilech s nízkou spotřebou a příznivými provozními náklady a nabízí nový odbytový potenciál v Evropě," řekl Winfried Vahland.

Prodej nového modelu má odstartovat v Česku ještě letos. "Na evropský trh bude vůz uveden po náběhu plné produkce v příštím roce," upřesnil Vahland, podle kterého roste po celém světě poptávka po malých automobilech s výhodnou spotřebou pohonných hmot. Firma je bude nabízet pouze s benzinovými motory.

Celému týmu kapesních volkswagenů, škodovek a seatů se v rámci koncernu říká New Small Family, vyrábět je budou v bratislavské fabrice koncernu VW.

Cenu automobilka zatím nezveřejnila. "Začneme s cenou pod fabií," řekl už dříve pro MF DNES Vahland. Aby byla malá škodovka konkurenceschopná, musí s cenovkou určitě startovat hlouběji pod dvousettisícovou hranicí. I kvůli k tomu, že větší fabia začíná na 199 900 korunách.

O vzhledu malého modelu se zatím jen spekuluje. Všechna tři kapesní auta z Bratislavy (Seat, Volkswagen, Škoda) mají být velmi podobná, lišit se budou pravděpodobně jen provedením čumáku. Zatím nejpravděpodobněji zní spekulace, že jejich design vyjde ze studie Volkswagenu UP!, který automobilka představila před čtyřmi lety.

Každý rok nový model

V příštím roce Škoda Auto plánuje představit další nový vůz, který má zapadnout mezi její modely Octavia a Fabia. Prozatím se o něm mluví v kódovém označení A-Entry.

Podle Vahlanda půjde poprvé o škodovku vymyšlenou pro globální trhy, nikoliv o auta určená původně pro evropský trh, která se pak upravují například pro asijské zákazníky. Má jít o vozidlo především pro rychle rostoucí automobilové trhy, tedy hlavně pro Asii.

Škoda plánuje uvádět každý rok nový model, zatím ale není zcela jasné, do jakých modelových řad bude dál expandovat. Vahland v pondělí odmítl spekulace, že by kvůli rivalitě s Volkswagenem Passat firma nevyvíjela už následníka Superbu.

Větší nabídkou modelů než dosud chce podle Vahlanda Škoda "ukázat svým nejtvrdším konkurentům, zejména těm korejským, zač je toho loket".


Autor:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Před 130 lety nafoukl Dunlop první pneumatiku

Továrna na první pneumatiky Dunlop z roku 1908

Některé součásti automobilu bereme jako samozřejmost. Třeba pneumatiky, jimž věnujeme pozornost dvakrát ročně při...

Autofotka týdne: nový Bentley Continental GT Convertible v detailech

Automobilka Bentley představila v Mnichově nový Continental GT Convertible

Britská automobilka Bentley ukázala v mnichovské TonHalle novou generaci modelu Continental GT Convertible. Jako jediná...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Najdete na iDNES.cz