Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škodovácký prcek se nebude jmenovat city car. A dostane jen benziňáky

  11:26aktualizováno  11:26
"Ještě letos přijde v podobě nového modelu City Car na trh první vůz v rámci produktové ofenzívy," nevinná věta, která zazněla na tiskovce Škody Auto, rozpoutala bouřlivou reakci. Nový model připravený na letošní premiéru se podle informací MF DNES a iDNES.cz tak banálně rozhodně jmenovat nebude.

Škoda Auto mění logo. Na vozech bude chromové. | foto: Škoda Auto

Je to označení typu auta, nic víc, říká automobilka. "Na světě neexistuje výrobce, který by pojmenoval svůj model 'auto' (anglicky 'car')," říká Rudolf Dreithaler ze Škody auto pro iDNES.cz. "Jméno nového vozu zveřejníme ve správný čas," dodal.

"Není to oficiální název vozu," vysvětluje tiskový mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. "Je to označení vize, koncepce." Zdůrazňuje, že jde o městský vůz (anglicky 'city car').

Škoda si průběžně registruje nové názvy, které by mohla pro nové modely použít. Městskému vozu by pasovala třeba jména Citico nebo Citigo. Nejnověji si automobilka v půlce února zaregistrovala jméno Turini. Další jména pro nové škodovky zde.

"Můžu napovědět, že jde o city car a slovo city je nápovědou," řekl už před měsícem šéf automobilky Winfried Vahland v exkluzivním rozhovoru pro MF DNES.

"Půjde o vůz pro studenty či mladé matky s dítětem nebo někoho, kdo dojíždí do města," dodal. Městské auto automobilka letos nabídne ve tří i pětidveřové podobě. Zahájení prodeje se plánuje ještě v tomto roce. Představit se má na záříjovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

"Tento vůz je naší odpovědí na sílící poptávku po malých automobilech s nízkou spotřebou a příznivými provozními náklady a nabízí nový odbytový potenciál v Evropě," řekl Winfried Vahland.

Prodej nového modelu má odstartovat v Česku ještě letos. "Na evropský trh bude vůz uveden po náběhu plné produkce v příštím roce," upřesnil Vahland, podle kterého roste po celém světě poptávka po malých automobilech s výhodnou spotřebou pohonných hmot. Firma je bude nabízet pouze s benzinovými motory.

Celému týmu kapesních volkswagenů, škodovek a seatů se v rámci koncernu říká New Small Family, vyrábět je budou v bratislavské fabrice koncernu VW.

Cenu automobilka zatím nezveřejnila. "Začneme s cenou pod fabií," řekl už dříve pro MF DNES Vahland. Aby byla malá škodovka konkurenceschopná, musí s cenovkou určitě startovat hlouběji pod dvousettisícovou hranicí. I kvůli k tomu, že větší fabia začíná na 199 900 korunách.

O vzhledu malého modelu se zatím jen spekuluje. Všechna tři kapesní auta z Bratislavy (Seat, Volkswagen, Škoda) mají být velmi podobná, lišit se budou pravděpodobně jen provedením čumáku. Zatím nejpravděpodobněji zní spekulace, že jejich design vyjde ze studie Volkswagenu UP!, který automobilka představila před čtyřmi lety.

Každý rok nový model

V příštím roce Škoda Auto plánuje představit další nový vůz, který má zapadnout mezi její modely Octavia a Fabia. Prozatím se o něm mluví v kódovém označení A-Entry.

Podle Vahlanda půjde poprvé o škodovku vymyšlenou pro globální trhy, nikoliv o auta určená původně pro evropský trh, která se pak upravují například pro asijské zákazníky. Má jít o vozidlo především pro rychle rostoucí automobilové trhy, tedy hlavně pro Asii.

Škoda plánuje uvádět každý rok nový model, zatím ale není zcela jasné, do jakých modelových řad bude dál expandovat. Vahland v pondělí odmítl spekulace, že by kvůli rivalitě s Volkswagenem Passat firma nevyvíjela už následníka Superbu.

Větší nabídkou modelů než dosud chce podle Vahlanda Škoda "ukázat svým nejtvrdším konkurentům, zejména těm korejským, zač je toho loket".


Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.